Vart köper ni era vattenkylningskomponenter?

Permalänk
Medlem

Vart köper ni era vattenkylningskomponenter?

Hej! Jag är sugen på att bygga en custom loop.Jag har läst på en hel del och har nu kommit till steget då det är dags att börja kicka efter delar. Men vilken svensk nätbutik har stört och bäst utbud inom detta?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Jag köper så gott som allt genom inet. Alternativa sidor är coolerkit och aquatuning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Jag köper så gott som allt genom inet. Alternativa sidor är coolerkit och aquatuning

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här kör i princip allt från inet, finns det inte i lager så tar det oftast inte mer än en vecka sålänge inte EK har slut hos sig dvs

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Tack, då får jag kolla runt lite på Inet då Aquatuning verkar ha en del dåliga omdömen här på Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Tack, då får jag kolla runt lite på Inet då Aquatuning verkar ha en del dåliga omdömen här på Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Aquatuning har ju betydligt bättre priser, aldrig haft problem när jag handlat av dem.

Permalänk
Medlem

Jag köpte allt mitt direkt via EKWB, men det var för att de hade rabatt över jul på hela din kundkorg.
Skulle jag köpa idag så skulle det antigen bli direkt där igen, eller via inet.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera https://www.highflow.nl då det har ett stort sortiment samt ofta bättre pris på EK-produkter.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet var från Inet men när backplaten till cpu-blocket inte var korrekt gängat från fabrik vände jag mig direkt till ekwb. Inet ville att jag skulle skicka delen till dem för bedömning och eventuell åtgärd, i annat fall skulle de beställa från ekwb för att sen skicka till mig. Jag tyckte det lät omständigt plus att jag redan hade plockat av min gamla luftkylare och inte hade nån lust att montera tillbaka allt igen, så jag kontaktade ekwb direkt. Hade en ny del på tre dagar från första kontakten! Inget i all ära, men ekwbs support for en guldstjärna av mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster