Permalänk
Inet
Skrivet av cloude71:

Om dom är bra? Innan 3080 launchen så var svaret ja, Men när man ser andra butiker i 3080 forum svara på frågor och dela med sig av information så blir det minus poäng. Dom har även blivit pingade och har inte svarat. Webbhallen har varit öppna om när saker kan tänkas komma och vilka tider som har klarats av. Varför vet inte inet något?

Hej!

Vi svarar på alla frågor våra kunder kan tänkas ha, det är bara att maila, ringa eller chatta med oss. Vi svarar inte på specifika köplatser publikt i forum, däremot så uppdaterar vi löpande våra kunder som har beställt så fort vi har relevant information det tycker vi är bättre kundservice för alla som har beställt.

Sen kan vi nog våga sticka ut hakan och säga att vi inte har eller har haft så mycket köer som andra återförsäljare då vi varit duktiga på att få tag på produkter bortsett från ett par specifika modeller av grafikkort. Sen är det naturligtvis så att då skrivs det inte så mycket om man väl får sin efterlänkade processor till exempel

Så är det något du undrar, vår kundservice är redo att hjälpa dig alla dagar i veckan!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ja, Jag fick mailet där ni sa att ni skulle uppdatera när ni visste något, Sedan dess så har jag inte hört något från er. När jag kontaktat kundtjänst så har jag fått reda på 2 saker, Vilken köplats jag har och att ingen vet när ni kommer få in 3080 strix oc. Jag vet ni har klarat av tills 15,30 men efter det så verkar det vara stopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloude71:

Ja, Jag fick mailet där ni sa att ni skulle uppdatera när ni visste något, Sedan dess så har jag inte hört något från er. När jag kontaktat kundtjänst så har jag fått reda på 2 saker, Vilken köplats jag har och att ingen vet när ni kommer få in 3080 strix oc. Jag vet ni har klarat av tills 15,30 men efter det så verkar det vara stopp.

Så med andra ord har Inet inte hört av sig eftersom de... *trumvirvel* inte vet någonting mer efter ditt första mail? Du står fortfarande i kö och Inet vet inte när du kommer få ett kort.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Inet *bort/mod*

OT-politik/genusdebatt, Kent, forumledare
Permalänk
Medlem

Inet är en av dom bästa. Köper nästan allt därifrån till min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Inet är en av dom bästa. Köper nästan allt därifrån till min dator.

Jo om allt är (orginal) priser men ibland är det ordentliga kampanjer/nedsatta priser på x kvalite komponenter från olika tillverkare och butiker som säljer PC hårdvara varav det finns anledning att kolla på andra bra PC komponent butiker att handla ifrån också.

Permalänk

Jag kan inte minnas några dåliga erfarenheter från Inet och jag har ändå handlat där en hel del över åren.
Har varit inne i butiken och snackat med personal och jag kan inte direkt klaga på deras kompetens, inte jämfört med andra butiker.
Men jag har heller inte haft några direkt svåra ärenden som krävt support heller, vad jag minns. Så kan inte säga något om det.

Pingvinstängerna har alla gått till min flickvän. Så hon skulle ju bli lite bitter om jag handlade på någon annan butik...
Det är inget dumt knep det där Inet. I see what game you're playing...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cazrack:

Jo om allt är (orginal) priser men ibland är det ordentliga kampanjer/nedsatta priser på x kvalite komponenter från olika tillverkare och butiker som säljer PC hårdvara varav det finns anledning att kolla på andra bra PC komponent butiker att handla ifrån också.

JA håller med om det

Permalänk
Medlem

Inet, Webhallen/Komplett samt neonet är de som vi oftast rekommenderar här.
Personligen så på postårder webhallen sedan inet, varierar frång gång till gång. Butik netonet då det är närmast från där jag bor.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MisterTipp:

Bara köpt datordelar därifrån. Sjukt grymma! +1 för pingvinstångarna med

Om man får lakrits ja, jag brukar åka på jordgubben och den är inte alls lika god

Men ja, som butik är Inet underbara. Snabb och smidig leverans och dessutom gratis frakt. Ofta hinner man bara skicka ordern innan man får SMS tillbaka om att plock är påbörjad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Inet, Webhallen/Komplett samt neonet är de som vi oftast rekommenderar här.
Personligen så på postårder webhallen sedan inet, varierar frång gång till gång. Butik netonet då det är närmast från där jag bor.

Webhallen vad jag vet har till skillnad från Inet inte fria returer så en nackdel.
Med det sagt förstår jag att webhallen säljer mer olika saker/prylar än Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cazrack:

Webhallen vad jag vet har till skillnad från Inet inte fria returer så en nackdel.
Med det sagt förstår jag att webhallen säljer mer olika saker/prylar än Inet.

Menar du då att du får begagnade varor? Tänkte på att öppet köp gäller hos samtliga om man beställer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Menar du då att du får begagnade varor? Tänkte på att öppet köp gäller hos samtliga om man beställer.

har för mig att det inte finns något lagkrav att butiken måste betala för frakten tillbaka för de inkluderade 14 dagarna öppet köp utan det är upp till butiken att välja om de vill bjuda på det eller inte.

de flesta brukar göra det men de måste inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inet och det är min goto butik för datorprylar, tycker de har överlägset bäst hemsidan för att hitta och filtrera produkter. Men blir lite fundersam till deras egna recensioner/hype kommentarer, eller är det bara jag som får känslan av mycket där är fejk och skapar ett lite oseriöst intryck?

Permalänk
Medlem

Tycker Inet funkar hur bra som helst, tex beställde en sak föra veckan, och 15 minuter efter order var den packad och klar, på eftermiddagen dan efter fanns den att hämta hos ombudet, något så här trivialt är det få som klarar har jag märkt, sen att det finns många olika betalsätt och leveranssätt och fraktfritt gör inte saken sämre.

Support eller skicka tillbaka nått har jag aldrig behövt använda mig av, men funkar säkert bra...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Om man får lakrits ja, jag brukar åka på jordgubben och den är inte alls lika god

Men ja, som butik är Inet underbara. Snabb och smidig leverans och dessutom gratis frakt. Ofta hinner man bara skicka ordern innan man får SMS tillbaka om att plock är påbörjad.

Då kan vi väl byta...lakrits är äckligt, men jordgubb slinker lätt ner

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

Då kan vi väl byta...lakrits är äckligt, men jordgubb slinker lätt ner

Absolut

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har bott 11 år i Sverige och kan klart hålla med de flesta i tråden här som sjunger goda ord om Inet.

Snabba att skicka, krånglar inte till det, ärliga och öppna om produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Tycker Inet funkar hur bra som helst, tex beställde en sak föra veckan, och 15 minuter efter order var den packad och klar, på eftermiddagen dan efter fanns den att hämta hos ombudet, något så här trivialt är det få som klarar har jag märkt, sen att det finns många olika betalsätt och leveranssätt och fraktfritt gör inte saken sämre.

Support eller skicka tillbaka nått har jag aldrig behövt använda mig av, men funkar säkert bra...

8min är mitt rekord från beställd till packad
Tror det är svårt att slå

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Lol ja en butik som inte är bra blir inte speciellt stor.

Hm... Elgiganten, MediaMarkt och EKO för att nämna några dåliga exempel.

Permalänk
Medlem

Jag handlade enligt mitt konto där första gången 2008 och kan med handen på hjärtat säga att det största "problemet" jag haft var vid ett tillfälle när det blev nåt fel med postförskottet vilket gjorde att jag fick mina saker utan att betala för dom. minns inte ens om jag kontaktade inet eller om det var tvärtom. hursom så betalade jag istället in till BG/PG. Kan absolut skilja någon hundralapp på vissa saker till inets nackdel. men jag föredrar att köpa så mycket som möjligt från ett och samma ställe och kundbemötande/service är viktigare för mig än ett par hundralappar om ordern ändå är 10k+ Men å andra sidan har jag aldrig fått trasiga saker/måndagsexemplar därifrån heller, det är då man verkligen märker om en butik är bra eller inte.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Inet

Jag har handlat en hel del datorchassin och mellandyra saker av Inet. De är snabba med leveranser. Jag har generellt sätt varit nöjd. Men jag har med tiden märkt en del saker.

Chassin och skärmar skickas i originallådor vilket kan vara problematiskt på minst två sätt. Transportföretag som PostNord vill att försändelser ska packas så de klarar ett fall från t ex ett bord, något dessa försändelser inte kommer att klara. Oftast går det bra ändå men handlar man mycket som jag så kommer det hända saker till slut. En originallåda kan dessutom inbjuda till stöld. PostNord har haft problem med en del personal på deras terminaler.

Inet har en underleverantör som skickar varor, vilket gör att de ibland tappar helhetsperspektivet. Samtidigt anser sig Inet själva att de har den bästa kundservicen. Vilket blir jätteknepigt när saker händer och man inte får den hjälp som de utlovat. De tar bara in kritik via vissa kanaler och lägger massor av tid på att skriva sig fria från ansvar via dynamiska sidor eller mejlkonversation. När man köpt en vara på distans ska egentligen statiskt avtal och returavi följa med.

Jag kan ta några exempel. Ett datorchassi hade en lös popnit som lätt kunnat kortsluta en GPU eller moderkort, Inet struntade i min kritik. Ett chassi hade lösa gummibussningar jag fick limma fast med superlim, Inet struntade i min kritik. Nu senast fick jag ett datorchassi vars ytterlåda är så tilltygat att jag vill returnera det oöppnat, men istället för snabb lösning har Inet dagligen förhalat hanteringen med massa prat av olika kollegor som inte ens förstår att PostNord avsagt sig ansvaret enligt avtal. Enligt distansköplagen behövs inte ens någon anledning till ånger. Inet har hänvisat till PostNord och dessutom gett mig gamla kontaktuppgifter. Detta datorbygge som är tänkt åt annan person kommer bli minst 2 veckor försenat. Troligen får jag köpa ett datorchassi från annan leverantör.

Mitt råd till alla som handlar av Inet är att låta bli att reklamera och ångra köp istället. De har upp till 30 dagar returköp. Skillnaden är att de kan komma göra prisavdrag om öppnat, men kan vara värt om man vill slippa tjafs.

Saknade punkter och info om köpavtal
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Hm... Elgiganten, MediaMarkt och EKO för att nämna några dåliga exempel.

Elgiganten och Mediamarkt gillar jag med. Aldrig haft problem med de heller. Inet skickar med pingvinstänger! det gör dem till nummer ett för mig...även om de tyvärr skickat med mintsmak de senaste gångerna, vilket jag avskyr

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Bättre miljötänk?

Jag beställde en liten produkt från Inet som borde ha fått plats i min "stora" veckobrevlåda. En liten produktkartong som kanske borde ha skickats i ett vadderat kuvert eller en väldigt liten låda?

Icke sa nicke - det tog en dag extra och sedan fick jag sms om att åka till Ica för att hämta min produkt. Sagt och gjort. Kartongen var alldeles för stor för produkten i sig.

Var det slut på mindre kartonger? Använder ni inte vadderade kuvert för beställningar som skickas som varubrev? Dessutom tog det en extra dag pga. storleken.

@Inet får gärna flika in här och förklara läget.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet består av att jag hade ett garantiärende som varade ett år (konstigt fel på en dator). Varken Inet själva eller deras verkstäder kunde hitta felet så de ville inte hjälpa mig. Hade jag inte varit datorkunnig hade jag varit fast där med en dyr trasig dator. Det var även någon grej vi kom överens om att de skulle prova som de ig ignorerade. Som tur är kunde jag argumentera för min sak, påvisa fel i deras felsökning och hjälpa dem i rätt riktning så de kunde återskapa problemet. När väl det var gjort tycker jag att resten funkade bra, men som sagt, en person med mindre datorvana hade varit fast och det tog väldigt lång tid samt lite kostnader för "felsökning" som bestod av saker jag redan gjort. Därför är jag lite försiktig och använder bara Inet när jag måste. Men om jag ska vara helt ärlig tror jag det hade varit liknande problem hos andra butiker, gissar att de använder samma verkstäder så det hade kanske likaväl kunnat hända var som helst. Men det är irriterande när servicepersonal inte läser alla poster i ett ärende och när man får betala onödiga felsökningsavgifter bara för att ärendet inte ska läggas ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bader:

Min erfarenhet består av att jag hade ett garantiärende som varade ett år (konstigt fel på en dator). Varken Inet själva eller deras verkstäder kunde hitta felet så de ville inte hjälpa mig. Hade jag inte varit datorkunnig hade jag varit fast där med en dyr trasig dator. Det var även någon grej vi kom överens om att de skulle prova som de ig ignorerade. Som tur är kunde jag argumentera för min sak, påvisa fel i deras felsökning och hjälpa dem i rätt riktning så de kunde återskapa problemet. När väl det var gjort tycker jag att resten funkade bra, men som sagt, en person med mindre datorvana hade varit fast och det tog väldigt lång tid samt lite kostnader för "felsökning" som bestod av saker jag redan gjort. Därför är jag lite försiktig och använder bara Inet när jag måste. Men om jag ska vara helt ärlig tror jag det hade varit liknande problem hos andra butiker, gissar att de använder samma verkstäder så det hade kanske likaväl kunnat hända var som helst. Men det är irriterande när servicepersonal inte läser alla poster i ett ärende och när man får betala onödiga felsökningsavgifter bara för att ärendet inte ska läggas ner.

Du borde kunna kräva tillbaka pengarna för felsökning om du lyckades påvisa felet tillslut 😉
Sen är just alla problem med reklamation beroende på vem som står bakom disken oavsett företag.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du borde kunna kräva tillbaka pengarna för felsökning om du lyckades påvisa felet tillslut 😉
Sen är just alla problem med reklamation beroende på vem som står bakom disken oavsett företag.

Det tycker jag med men det tyckte inte de.

Vem som står bakom disken borde inte spela någon roll i ett sånt här långt ärende, men som sagt, det hade troligtvis varit samma visa på fler ställen.

Permalänk
Inet
Skrivet av nu1mlock:

Jag beställde en liten produkt från Inet som borde ha fått plats i min "stora" veckobrevlåda. En liten produktkartong som kanske borde ha skickats i ett vadderat kuvert eller en väldigt liten låda?

Icke sa nicke - det tog en dag extra och sedan fick jag sms om att åka till Ica för att hämta min produkt. Sagt och gjort. Kartongen var alldeles för stor för produkten i sig.

Var det slut på mindre kartonger? Använder ni inte vadderade kuvert för beställningar som skickas som varubrev? Dessutom tog det en extra dag pga. storleken.

@Inet får gärna flika in här och förklara läget.

https://i.imgur.com/8TSJWai.jpg

Hej @nu1mlock,

Tack att du skickar detta till oss. Det gör att vi kan med mer precision se till att produkterna packas med rätt val av emballage.
Kan tyvärr inte på rak arm svara på varför ditt paket blev packat som det blev, kan ha varit så har måtten varit fel i vårt system och därför har roboten trott att det behövts ett större paket än vad som egentligen behövdes.
Våra lådor och mätverktygen som bestämmer vilken kartong eller brev som ska användas är fortfarande nya och med över 12k produkter så tar det lite tid att få det helt rätt på samtliga produkter.
Vi jobbar dagligen med att få mer precision i detta och vårt mål är att halvera mängden luft i våra försändelser dom kommande åren.

Ber om ursäkt över att transporten inte var 100% bra i detta fallet
Hoppas du fick en god pingvinsmak i alla fall

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram