Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Jag kan inte spela D4. Spelet kraschar varenda gång jag går ner i dungeons, av nån outgrundlig anledning. Finns det folk som lider av samma problem? 100 euro för konstanta krascher, inte ibland, utan VARJE gång. gaaaaaaaah när ska företag släppa färdiga produkter.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag kan inte spela D4. Spelet kraschar varenda gång jag går ner i dungeons, av nån outgrundlig anledning. Finns det folk som lider av samma problem? 100 euro för konstanta krascher, inte ibland, utan VARJE gång. gaaaaaaaah när ska företag släppa färdiga produkter.

Uppenbart ett unikt problem, testat det gamla vanliga (uppdatera drivrutiner, ominstallera spelet osv?) Och har du moddat dator/os man bör veta om som kan skapa detta _unika_ problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Gillar spelet starkt än så länge.
Hoppade precis in i tier 4 med min 64 hota barb, kanske lite tidigt men går.

Inte orkat låsa upp all renown och altars än dock, känns som ett projekt.

Inte alls för tidig ju tidigare desto bättre jag hoppade in vid lvl62 håller på och maxa renown i t4 200 % xp gör ju man toklvl snabbt menas man skaffar renown och vid lvl 68 ökar ens damage galet mycket i t4 för det blir mindre lvl gap mellan monster lvl och ens egna blir allt blir typ 1shot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvnoz:

Inte alls för tidig ju tidigare desto bättre jag hoppade in vid lvl62 håller på och maxa renown i t4 200 % xp gör ju man toklvl snabbt menas man skaffar renown och vid lvl 68 ökar ens damage galet mycket i t4 för det blir mindre lvl gap mellan monster lvl och ens egna blir allt blir typ 1shot.

Hur löste ni bossen i capstone dungeon? For lvl 64 frost sorc jäkligt svår och one-shot av allt typ. Fram till bossen gick det okej men tog god tid.

Permalänk
Medlem

Solande bossen med min ww barb vid lvl 62 lyckades ta bossen på andra försöket. Vet inte hur det är för sorc men sålänge du dodgar hennes specialare som 1shotar borde du fixa det eller så får du lvl lite till eller prova hitta någon och göra den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Uppenbart ett unikt problem, testat det gamla vanliga (uppdatera drivrutiner, ominstallera spelet osv?) Och har du moddat dator/os man bör veta om som kan skapa detta _unika_ problem?

Unikt? har du surfat webben om denna fenris krash? Memory leaks överallt. Dock händer det enbart när jag går igenom dörr till dungeons, vilket är otroligt weird. Självklart drivrutiner, scan and repair, testat massa knep folk har för sig på youtube/reddit osv. Moddat? På vilket sätt?

EDIT: optimzed defaults i bios verkar har fixat det just nu, varit fast i samma quest i en halv dag med 30 krascher, minst. Få se om det håller sig....

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Kanske specca om lite så du har nån mer defensive ability som du kan använda ifall du känner att du inte hinner dodga undan hennes attac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Saftig prislapp på detta spel. 818,55 kr måste vara ett av de dyraste "standard" spelen?

Svenska kronan är värdelös just nu, vilket påverkar priset en del.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Unikt? har du surfat webben om denna fenris krash? Memory leaks överallt. Dock händer det enbart när jag går igenom dörr till dungeons, vilket är otroligt weird. Självklart drivrutiner, scan and repair, testat massa knep folk har för sig på youtube/reddit osv. Moddat? På vilket sätt?

EDIT: optimzed defaults i bios verkar har fixat det just nu, varit fast i samma quest i en halv dag med 30 krascher, minst. Få se om det håller sig....

Jag har inte haft en enda krash.

Men jag har däremot upplevt problemet där attack plötsligt slutar fungera och kräver omstart av spelet för att åter fungera. Även ett tillfälle där ett quest inte fortsatte när bossen dog. Samt lite rubberbanding när spelet väl släpptes skarpt (ingen rubberbanding under early acess perioden dock).

Annars flyter det på väldigt bra tycker jag.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Unikt? har du surfat webben om denna fenris krash? Memory leaks överallt. Dock händer det enbart när jag går igenom dörr till dungeons, vilket är otroligt weird. Självklart drivrutiner, scan and repair, testat massa knep folk har för sig på youtube/reddit osv. Moddat? På vilket sätt?

EDIT: optimzed defaults i bios verkar har fixat det just nu, varit fast i samma quest i en halv dag med 30 krascher, minst. Få se om det håller sig....

Har du provat att dra grafiken till minimum och bara testa att det fungerar ok? Och sen om det fungerar dra upp grafiken ett snäpp och testa igen så kanske kan du eventuellt hitta felet om det skulle vara grafik relaterat.
Ibland kan någon ynka inställning ställa till det som man kan eventuellt leva utan tills en fix finns.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Helt hopplöst att komma in på sitt Blizzard account efter 11 år. All support är full. Att man aldrig lär sig att fixa sånt här innan lansering. Känns inte värt att skaffa ett nytt konto.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Sötast
Skrivet av psp123:

Efter 30 misslyckade försök att besegra Vhenard med min Barbarian gav jag upp och startade om med en Necromancer. Allting blev mycket enklare och jag klarade bossen på första försöket.
Necromancer känns mer nybörjarvänlig och spelet blev mycket roligare.

Damn, läsa sånt här är oerhört skrämmande och taggande.

Kör 100% HC. Inga deaths än. Min barbar är 18 och jag lär väl stöta på den questen förr eller senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Enda direkt jag har att klaga på, det är hur dåligt spelet är på att förklara vissa stats och interaktioner. Jag ska inte behöva sitta med en guide uppe på andra skärmen för att förstå vad en viss bit text innebär rent praktiskt (exempel är saker som säger typ "X34%" – vad fasiken är X-siffra-procent? Multiplikatibelt, isåfall av vad?).

"laughs in Path of Exile"

Jag håller med dig

Permalänk
Medlem

https://www.pcgamesn.com/diablo-4/first-hardcore-100-death?fb...

vilken ångest alltså dö för jäkla lagg och disconnect..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://www.pcgamesn.com/diablo-4/first-hardcore-100-death?fb...

vilken ångest alltså dö för jäkla lagg och disconnect..

Att han våga springa runt i open world med lagget vi har nu på kvällarna... Har dött av en insekt när jag fastnade i desync mellan två zoner och kunde inte göra något

Permalänk
Medlem

Är inte så förtjust i spelet än så länge, det finns fortfarande saker dom behöver jobba på och combaten känns sådär, svårt att sätta fingret på exakt vad. Kan vara att jag hade förhoppningar som var för höga.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är inte så förtjust i spelet än så länge, det finns fortfarande saker dom behöver jobba på och combaten känns sådär, svårt att sätta fingret på exakt vad. Kan vara att jag hade förhoppningar som var för höga.

Vad är det som inte funkar sådär bra menar du ?

Permalänk
Medlem

Startade upp PS4-versionen för att se hur det ser ut för dom som sitter på förra generationens konsoller.
Det var inte vackert. Jisses vad suddigt det var. Det rullar på i 30fps, ingen trevlig upplevelse alls.
Kanske var väntat iofs.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är där några bra tips på hur man kan lvla lite fortare 1-50? Har kört igenom kampanjen en gång men tänkte att jag ska lvla min sorc istället, och är för närvarande lvl 35. Tänkte avsluta kampanjen med den gubben, så bör jag landa på någonstans mellan 40-45 men sen då, ska man bara springa runt och göra whispers eller är det någon bra dungeon man kan farma?

Permalänk
Medlem

Jag har tusentals timmar i Path of Exile och är osäker om D4 är något för mig. Jag tröttnade väldigt fort på D3 för att det knappt fanns något endgame och saknade djup typ. Några här som aktivt spelar PoE som spelar D4 istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Jag har tusentals timmar i Path of Exile och är osäker om D4 är något för mig. Jag tröttnade väldigt fort på D3 för att det knappt fanns något endgame och saknade djup typ. Några här som aktivt spelar PoE som spelar D4 istället?

Jag har 3k timmar i poe nu, kommer fortsätta spela det vid sidan av d4, jag älskade dock d3 också

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag kan inte spela D4. Spelet kraschar varenda gång jag går ner i dungeons, av nån outgrundlig anledning. Finns det folk som lider av samma problem? 100 euro för konstanta krascher, inte ibland, utan VARJE gång. gaaaaaaaah när ska företag släppa färdiga produkter.

Lirade både på stationär dator och laptop under Early Access utan några som helst problem. Nu när spelet släpptes live så har jag väl varit med om någon skavank eller två men inget permanent.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Helt hopplöst att komma in på sitt Blizzard account efter 11 år. All support är full. Att man aldrig lär sig att fixa sånt här innan lansering. Känns inte värt att skaffa ett nytt konto.

Det gäller ju faktiskt åt båda hållen i det här fallet. Planering!

Permalänk
Skrivet av Curik:

Det gäller ju faktiskt åt båda hållen i det här fallet. Planering!

Ja precis. Om dom inte får ordning på supporten tills det dåliga vädret kommer blir det nytt konto.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Jag har tusentals timmar i Path of Exile och är osäker om D4 är något för mig. Jag tröttnade väldigt fort på D3 för att det knappt fanns något endgame och saknade djup typ. Några här som aktivt spelar PoE som spelar D4 istället?

Nu har jag själv inte riktigt kommit till endgame i D4 ännu (precis klarat storyn), men har ett hyfsat antal timmar i PoE (alltid kört deras egen klient, så har inga timmar att bjuda på ). Jag tycker absolut D4 var kul att köra igenom kampanjen på och kommer säkert spela det en hel del till för att få en bra inblick i endgame. Men det är huvudsakligen två saker jag verkligen hoppas på för att spela det återkommande:

- Att säsongerna faktiskt är intressanta. Det var ju dötråkigt i D3 eftersom det inte var någonting speciellt utan bara en reset. Jämfört med PoE som faktiskt har intressant tillägg till varje säsong.
- Jag är rädd för att loot blir för tråkigt och att man bara letar efter "grön pil upp", vilket i princip var kampanjen. Vi får se, men det är min största oro för att man kommer tröttna på spelet

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad är det som inte funkar sådär bra menar du ?

Spelet är ganska platt i slutändan, har man gjort sina capstone dungeons är spelet "färdigt". Många skills som är i stort sett obrukbara så man kan inte riktigt spela som man vill, oavsett hur mycket man optimerar.

Servrarna är ju i kritiskt tillstånd när det kommit hem lite folk på eftermiddagen men det brukar lösa sig själv ganska snabbt. Är level 100 på min Sorcerer och håller nu på med en barbar. Kan dock bli väldigt bra om det går åt rätt håll i utvecklingen framöver.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Lägsta 😄
Låg på level 13 och kom längst när jag satsade mest på Whirlwind.

Kom till lvl 13 med barbaren i server slam, hade inga direkta problem tills jag gick in i en dungeon och skulle fixa en grej till barbaren, åkte på dyngspö och hade inte en chans att klara den bossen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Spelet är ganska platt i slutändan, har man gjort sina capstone dungeons är spelet "färdigt". Många skills som är i stort sett obrukbara så man kan inte riktigt spela som man vill, oavsett hur mycket man optimerar.

Servrarna är ju i kritiskt tillstånd när det kommit hem lite folk på eftermiddagen men det brukar lösa sig själv ganska snabbt. Är level 100 på min Sorcerer och håller nu på med en barbar. Kan dock bli väldigt bra om det går åt rätt håll i utvecklingen framöver.

Diablo 4 känns som en rätt bra "grundplatta" om man jämför med hur Diablo 3 var vid lanseringen. Där inferno kändes som en ofärdig version av endgame och "real money action house" förstörde hela spelet. Sedan tog det ju rätt lång tid men blev bra.

Jag är dock rädd för att Diablo 4 med sin bättre grund går åt fel håll. Har noll förtroende för ingame shop och battlepass.

Permalänk
Medlem

När man får ett sigill till en nightmare dungeon…. Ska man behöva leta på hela kartan för att hitta den dungeon varje gång. Blir tokig. Är ju hur många som helst. Finns det nått enklare sätt ???

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av palusa:

När man får ett sigill till en nightmare dungeon…. Ska man behöva leta på hela kartan för att hitta den dungeon varje gång. Blir tokig. Är ju hur många som helst. Finns det nått enklare sätt ???

När du aktiverat sigillet så får du en waypoint marker på minimap och map. Eller du menar innan du klickar?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya