Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Servrar är lätt att fixa

Hade varit kul om Blizzard går ut med hur stor andel spelare som spelat early access jämfört med releasedag. För att få en känsla för storheter.

Permalänk
Medlem

Är det flera som får kraschar i en specifik dungeon? Spelet kraschar alltid för mig i Forbidden city. Försökt 4-5 ggr sedan igår men alltid krasch.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Trodde jag hade koll och det har varit enkelt fram tills en viss boss. Har dött tio gånger med min Barbarian.
Det är inte jätteenkelt för en nybörjare att förstå hur man ska bygga upp sin karaktär.

Kika på d4.maxroll.gg på tier list för leveling, de har riktigt bra guider

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Kika på d4.maxroll.gg på tier list för leveling, de har riktigt bra guider

Tack för tipset! Det ser väldigt enkelt ut när folk plöjer fiender på Youtube. Jag har inte riktigt samma flyt ^^

Permalänk

Hur illa är det med servrarna? Går det att komma in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Hur illa är det med servrarna? Går det att komma in?

Blev utkastad för 45 min sedan. Har dock inte försökt komma in igen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför finns aldrig couch Coop till PC...kan ju inte vara svårt att ha det tillgängligt om det finns till konsol.

Permalänk
Skrivet av wootz91:

Varför finns aldrig couch Coop till PC...kan ju inte vara svårt att ha det tillgängligt om det finns till konsol.

Det är antaligen inte tillräckligt populärt på PC för att de ska lägga tid och kraft på att implementera det.
Bara för att det finns på konsol så är det inte bara att lägga till det på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Blir till att fundera över bättre build nu, bara plöjt genom T1 och T3 på snabbt ihopslängd sorc-build.

Provat T4 också men det var inte möjligt själv, blev carried av polarna..

Jag är precis klar med mainstoryn, kör också sorc.
När du kan eller har, så får du gärna tipsa om en bra endgame build

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kräver den fysiska utgåvan att man har i skivan hela tiden? Tänker till XBOX:en. Marginellt billigare men brukar störa mig på att ha skiva överlag numera

Permalänk
Medlem

Verkar vara en hel del olika saker som inte fungerar Tex Teleport och Stash.

Skrivet av sINsen:

Jag är precis klar med mainstoryn, kör också sorc.
När du kan eller har, så får du gärna tipsa om en bra endgame build

Denna kanske?
https://www.youtube.com/watch?v=rffaa6Cu-Sc

Build:
https://lothrik.github.io/diablo4-build-calc/#N4DgXArANAnFCM8...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Vilken tur att du inte kan någonting om serverbelastning. Det är inte "bara att aktivera mer servrar". Vi håller där, för diskussionen går ingenvart.

Jag vill jättegärna lära mig varför man inte kan sjösätta fler servrar efter behov, så det skulle vara snällt av dig att förklara.
För om dom inte kan dynamiskt snurra igång flera servrar så kommer väl problemet som uppstod vid Diablo 3 releasen återkomma igen när den riktiga releasen för D4 är och så kommer varken de som betalade extra eller de som väntade kunna spela, eller?

Permalänk
Medlem

Ett tips för dom som har det jobbigt med sin build så satsa på att hitta lilith statyetterna. Dom gör en hel del på statsen.

Hade det tufft med barbaren fram till lvl 40 sen började det lossna.

Kör tier 3 nu och nightmare dungeons är inte särskilt utmanande ens. Väl vid tier3 plockar man riktigt snabb xp och paragon poängen gör en hel del för statsen.

Kör whirlwind men inte med wrath of the berseker utan call of the ancients. Rensar bra på bossarna:)

Lvl 55 med typ 2500 dmg, 4200 armor och 2100 i health. 4-5 Sacred armor.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag är precis klar med mainstoryn, kör också sorc.
När du kan eller har, så får du gärna tipsa om en bra endgame build

Kolla upp maxroll.gg för populära och bästa builds. Detaljerat och informativt

Permalänk
Medlem

Kommer en världsboss vid ca 13:55 vet int varför dom inte har hela timmar för eventen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Kolla upp maxroll.gg för populära och bästa builds. Detaljerat och informativt

Ja jag har följt den, sen är frågan vad man vill spela, men ice shard kanske vore något

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har precis avslutat akt 1 och spelar som barb, är level 39 och kör tier 2 sedan start Just nu fullständigt krossar jag allt, så blir nyfiken på vilken build du kör?

Mvh

Nån typ av bleed barb.

Skilsen jag har är IronSkin, Leap, Call of the Ancients, Death Blow, Frenzy och Rend.
Brukar göra en leap rakt in i fienden för att få Fury, sen rend för att få de att blöda, Iron Skin för sköld, death blow för att ta död på någon/få Fury och sen rend tills Fury är slut och sen göra evade bort från mitten. Fienden blöder till döds typ.
Har fungerat bra änsålänge men i Burning Hells började gubben ta sjukt mycket skada så får se över taktiken

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

ugh, hittar fanken inte en specc jag trivs med
respeckat 3ggr...slut på pengar nu

vete17 om jag har valt rätt klass(sorc) måste man lira från början om man startar en ny klass el kan man "boostas" upp?

Permalänk
Medlem

Är lvl 51 och har inte varit med om 1 enda world boss ännu! Allt jag får är den här legion grejen, man dödar i princip bara trash mobs.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är lvl 51 och har inte varit med om 1 enda world boss ännu! Allt jag får är den här legion grejen, man dödar i princip bara trash mobs.

World bosses är var 6 timme vad jag har förstår så nästa bör vara runt strax innan 20:00 ikväll man ta fram stora kartan för att hitta vart dom spånar man vet 30min innan vart dom dyker upp.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

WW-barb eller ? oavsett så måste du satsa på shouts, iron skin, warcry osv annars tål man inget speciellt i bossfights o dryga elit fiender.

Tack. Ska kolla in mer noggrant. Låter bli ett par dagar. Blev less när jag åkte ur liret efter att ha jobbat mig ner i en grotta lite över en timme. Väl inne igen stod jag i stan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

ugh, hittar fanken inte en specc jag trivs med
respeckat 3ggr...slut på pengar nu

vete17 om jag har valt rätt klass(sorc) måste man lira från början om man startar en ny klass el kan man "boostas" upp?

Du får väl renown rewards och statyerna direkt på nästa gubbe, har du även lite pengar så går de mycket fortare om du köper lite gula items från vendor. Jag tror inte heller man behöver göra om storyn? Så isf e det bara mata dungeons

Tydligen ska season battlepasset innehålla bonusar till alts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Försökte Joina, men får error,"This clan has too many outstanding applications"
:(,

Hej, klanen är full nu med 150 medlemmar. Kanske nån ska skapa en till?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Om någon letar Klan så finns *Svearike*. Sambon är GM i WoW raiding guilden där den har ursprung ifrån, men hon spelar inte Diablo ännu

Bara o slänga en ansökan!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade, av någon anledning, fått för mig att release var först på fredag. Så, mitt ex av spelet dimper förhoppningsvis ner i brevlådan imorrn.

Permalänk
Medlem

Är så jävla sugen på att lira men har svårt att acceptera en prislapp på 800kr..

Hur flyter spelet på XSX? Någon som testat? Där går det iaf att köpa skiva med ett andrahandsvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Är så jävla sugen på att lira men har svårt att acceptera en prislapp på 800kr..

Hur flyter spelet på XSX? Någon som testat? Där går det iaf att köpa skiva med ett andrahandsvärde.

Du kommer inte bli besviken, det kan jag lova

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Flyter som smör i 4k utan dlss,har ett 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Jag vill jättegärna lära mig varför man inte kan sjösätta fler servrar efter behov, så det skulle vara snällt av dig att förklara.
För om dom inte kan dynamiskt snurra igång flera servrar så kommer väl problemet som uppstod vid Diablo 3 releasen återkomma igen när den riktiga releasen för D4 är och så kommer varken de som betalade extra eller de som väntade kunna spela, eller?

jag antar att i detta fallet så har det med data migrering + synkronisering att göra. varje sak du plockar upp etc måste skrivas till en fil, sparas, backup för att sedan synkas till en större server.. om detta behövs göras mot 1 spelare/server är det inga problem men gör det med 100k+/server så kommer du snabbt märka av att det blir bottlenecks.

det lönar sig helt enkelt inte att sjösätta mera servers när det inte blir någon märkbar skillnad :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Flyter som smör i 4k utan dlss,har ett 3080

Allt på Ultra?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz