Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

När du aktiverat sigillet så får du en waypoint marker på minimap och map. Eller du menar innan du klickar?

Ja gissar att det är innan man klickar han menar, hade personligen tyckt det varit väldigt skönt om nightmare sigilsen direkt visade i inventoryt om man gjort grottan eller inte samt om den har en tree of whispers utmaning. Som de e nu e de ju helt omöjligt att hålla koll på

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

När du aktiverat sigillet så får du en waypoint marker på minimap och map. Eller du menar innan du klickar?

Ja innan jag klickar. Har letat upp Cavern oxh aktiverat utanför innan. Men även provat att aktivera i en stad. Men fick ingen waypoint ?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av palusa:

Ja innan jag klickar. Har letat upp Cavern oxh aktiverat utanför innan. Men även provat att aktivera i en stad. Men fick ingen waypoint ?

Innan du klickar nä..

Gjort ett gäng och ibland kunde waypointen vara lite sen med att dyka upp.. kan vara så att den inte alltid dyker upp. Har alltid gjort dem i grupp dock, kanske spelar roll.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja innan jag klickar. Har letat upp Cavern oxh aktiverat utanför innan. Men även provat att aktivera i en stad. Men fick ingen waypoint ?

Ingen waypoints om du inte klickar själv men när du aktiverar sigillet och sen direkt öppnar kartan kommer kartan hoppa till grottan. Har du inte utforskat området kanske de e svårt att se men du borde bara kunna klicka där den hoppar för att få vägbeskrivning ändå

Permalänk
Medlem

Ny hotfix live, nerf på twisting blades och worldbossar skalar upp till högre level. Även ändring på elite spawn rate vad nu det innebär

Permalänk
Medlem

Man kan stänga av cross-platform i options (huvudmenyn) om man vill. Kan kanske hjälpa om lagg eller annat problem uppstår.
Finns två alternativ: Cross-Network Play och Cross-Network Communications. Är man med i en clan så räcker det med att bara bocka ur första så kan man ändå se vad andra skriver som sitter på andra plattformar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Ny hotfix live, nerf på twisting blades och worldbossar skalar upp till högre level. Även ändring på elite spawn rate vad nu det innebär

World bossarna är alldeles för Enkla? Kört 3 st och behöver inte ens ta en potion. Bara stå och mata tills dom dör. 😒

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Ingen waypoints om du inte klickar själv men när du aktiverar sigillet och sen direkt öppnar kartan kommer kartan hoppa till grottan. Har du inte utforskat området kanske de e svårt att se men du borde bara kunna klicka där den hoppar för att få vägbeskrivning ändå

Japp funkade sen som du sa tack!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man måste låsa upp dungeons för att de ska kunna bli nightmare dungeon? Hade varit smidigt att få renown från de istället för köra alla normal.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Någon som vet ifall man måste låsa upp dungeons för att de ska kunna bli nightmare dungeon? Hade varit smidigt att få renown från de istället för köra alla normal.

Du måste bara ha tillgång till den dungeon du vill köra, t.ex. om det är efter du återtagit ett stronghold så måste du ta över det innan du kan köra dess dungeon i Nightmare Dungeon

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ångrar mig att jag inte körde som sorc först, valde necro men rätt tråkiga builds och inte jättebra damage. Kör overpower blood surge build lv 60.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ångrar mig att jag inte körde som sorc först, valde necro men rätt tråkiga builds och inte jättebra damage. Kör overpower blood surge build lv 60.

Jag har en lvl 50 orc, de kan vara rätt kämpigt, men de är en rolig klass

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Alltså förstår inte det här med world bossarna, måste göra något väldigt galet för att missa dom hela jävla tiden. Är det några speciella tider/dagar/helger som gäller? Under betan la Blizzard ut tider för detta, riktigt surt att man slutat med det. Finns det ngn app/bot man kan använda för att få alerts?

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Ångrar mig att jag inte körde som sorc först, valde necro men rätt tråkiga builds och inte jättebra damage. Kör overpower blood surge build lv 60.

Nu är jag bara lvl 49, men slaktar allt inte dött på ngt på bra länge nu. Även bossar går utan problem. Kör med decompose, sever, explosion, decripfy, golem master, skeletal mastery, sedan en del points i bonded essence med. Tycker minions build är sjukt mkt roligare jämfört med när jag körde Barbarian, sorc/druid i betorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Alltså förstår inte det här med world bossarna, måste göra något väldigt galet för att missa dom hela jävla tiden. Är det några speciella tider/dagar/helger som gäller? Under betan la Blizzard ut tider för detta, riktigt surt att man slutat med det. Finns det ngn app/bot man kan använda för att få alerts?

Dessa e vad jag hittat

https://docs.google.com/spreadsheets/d/15jkkNHyP6x25O-m93oz50...

https://d4events.live/

Permalänk
Medlem

Heads up på att min router blockade https://d4events.live/ pga skadlig kod.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att logga in? 5-10 min kö och sen error 300202.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Någon annan som har problem med att logga in? 5-10 min kö och sen error 300202.

Ja, försökt flera ggr.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av pallish:

Någon annan som har problem med att logga in? 5-10 min kö och sen error 300202.

Ja, samma här..

Visa signatur

| Intel Core i7-8700 | Cooler Master Hyper 212 Evo | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 4x8GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti OC | Phanteks Eclipse P400S Glass | EVGA SuperNOVA 750W G2 | Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD | Samsung 850 EVO 250GB SATA SSD |

Permalänk
Medlem

Samma här.

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem

Spelat rätt mycket nu och tycker spelet är riktigt fint på ps5! vet inte alls fps men säkert 50-60+, har 120hz tv. lvl 47 Necro, är på Act 2

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pallish:

Någon annan som har problem med att logga in? 5-10 min kö och sen error 300202.

Yep, satt och rensade min stash och blev utkickad vid 2230ish. Error 300202 sen dess.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Jopp, jag stressade till inet butiken och fastna i trafiken efter jobbet för att hämta min efterlängtade super duper nya dator så jag hinner spela nån timme så vid 23.00 efter äntligen installerat windows, drivruter osv och laddat ner tillräckligt av spelet för att starta och möts av error koder )=
Ja, jag är mycket sugen på att testa spela! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Nu är jag bara lvl 49, men slaktar allt inte dött på ngt på bra länge nu. Även bossar går utan problem. Kör med decompose, sever, explosion, decripfy, golem master, skeletal mastery, sedan en del points i bonded essence med. Tycker minions build är sjukt mkt roligare jämfört med när jag körde Barbarian, sorc/druid i betorna.

Du dör snart igen när du går upp till WT3 och WT4

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Boss om 7 min under helltide med

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Måste säga jag har fruktansvärt kul i D4
Sätter mig och spela efter man kört frun till jobbet (0500) Innan sonen vaknar här hemma vid 0630.
Precis klar med ACT1. Och är lvl 38 med min Range Rouge.
Hittills bara haft problem med en boss, kör tier2.
Känna som det finns hir mycket som helst att göra, speciellt för mig som hinner bara spela några timmar om dagen

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Permalänk
Medlem

Njä världen är enig om att problemet förmodligen ligger i just din dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Det var väl att ta i? Jag hade undersökt vad problemet är istället för att göra en refund. Kanske är det något enkelt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9