Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Inte haft en enda krash sedan start så du får nog felsöka

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Inte haft ett problem o då är ja färdig med mainstoryn, lvl 50 och tier III. Så nej, de har fungerat klockrent

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Startar tom på min gamla rigg med en C2Q6600 och ett Radeon HD7950.
Testat att installera om drivrutiner och liknande?

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyber Judas:

Startar tom på min gamla rigg med en C2Q6600 och ett Radeon HD7950.
Testat att installera om drivrutiner och liknande?

Hur är prestandan på den maskinen?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Nope spelat igenom storyn och massor av annat är level 70

Du får felsöka på din dator.
Ja kanske för höga inställningar mot vad din dator klarar då vi inte vet vad du har.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

D4 verkar dock ha lite taskig relation med andra applikationer såsom Discord streaming (pausas, crashar spelet) Geforce Overlay (grav prestandaförsämring) Nvidia Broadcast (robotröst / crashar)

13600K/4070Ti/64GB är min spec med typ 1% cpu usage och 50% gpu.. vänner har både bättre och sämre datore och upplevt crashar. Gjorde en tråd på Reddit igår och flera med liknande upplevelser, troligtvis någon Vram-läcka eller dylikt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nope spelat igenom storyn och massor av annat är level 70

Du får felsöka på din dator.
Ja kanske för höga inställningar mot vad din dator klarar då vi inte vet vad du har.

Sitter på en välkyld 5600x och ett 3080. 32gb ram.
Inga övriga stabilitetsproblem, vilket får mig att undra vad som kan gått fel här. Jag sökte lite och det verkar som andra haft liknande problem, men inte tillräckligt många för att anta att det är ett prioriterat problem att fixa. Därav refund, då jag annars har pungat ut 70e för något som inte funkar, iaf för tillfället.

Permalänk
Medlem

Försöker klara Capstone dungeon för tier4. Men bossen är ju rent omöjlig just nu 🤬 blir one shottad.

Lvl65 men får nog vänta tills jag är närmare 70 innan jag försöker igen 😆 inte hittat tillräckligt bra gear känns det som.

Vilken level klarade ni andra det på?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

En fråga! gick in i en grotta och där inne va the butcher som spöa skiten ur mig och försvann sedan!sen sa det att jag klarade grottan.
Är det en bugg nån som vet??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hondaxl:

En fråga! gick in i en grotta och där inne va the butcher som spöa skiten ur mig och försvann sedan!sen sa det att jag klarade grottan.
Är det en bugg nån som vet??

Herr Butcher dyker upp ibland i dungeons och spöar skiten ur dig. Det är en feature.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Herr Butcher dyker upp ibland i dungeons och spöar skiten ur dig. Det är en feature.

har inte sett Herr Butcher under hela kampanjen men nu har jag stött på han i två dungeons i rad. Allt annat smälter och gör inte mycket motstånd men Butcher tenderar att bli en svettig historia även om han inte spöat mig ännu.

TYPO
Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Försöker klara Capstone dungeon för tier4. Men bossen är ju rent omöjlig just nu 🤬 blir one shottad.

Lvl65 men får nog vänta tills jag är närmare 70 innan jag försöker igen 😆 inte hittat tillräckligt bra gear känns det som.

Vilken level klarade ni andra det på?

Jag har varit sugen på att prova då det inte är mycket som ger motstånd i Tier 3 just nu men har befarat att jag är för låg lvl. Vad kör du för char? Själv kör jag sorc och är strax under dig i lvl.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Jag har varit sugen på att prova då det inte är mycket som ger motstånd i Tier 3 just nu men har befarat att jag är för låg lvl. Vad kör du för char? Själv kör jag sorc och är strax under dig i lvl.

Barb. Klarar alla minions och skräp på vägen. Men bossen. Damn haha. Kanske suger dock

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Jag har varit sugen på att prova då det inte är mycket som ger motstånd i Tier 3 just nu men har befarat att jag är för låg lvl. Vad kör du för char? Själv kör jag sorc och är strax under dig i lvl.

Vad kör du för build?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Försöker klara Capstone dungeon för tier4. Men bossen är ju rent omöjlig just nu 🤬 blir one shottad.

Lvl65 men får nog vänta tills jag är närmare 70 innan jag försöker igen 😆 inte hittat tillräckligt bra gear känns det som.

Vilken level klarade ni andra det på?

Döda bossen på ca 20 sekunder på lvl 60, ice shards e ganska sjuk build. Sen var inget i wt4 något problem heller, men kan tillägga att jag haft tur med väldigt välrollade vapen (hade fixat alla renown unlocks med så hade rätt mycket passives)

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Hur är prestandan på den maskinen?

Mellan 15-40 fps
Inte kört så långt, men hade väntat mig värre faktiskt.
Har dock köpt nya grejjer för att få lite mer fart.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Döda bossen på ca 20 sekunder på lvl 60, ice shards e ganska sjuk build. Sen var inget i wt4 något problem heller, men kan tillägga att jag haft tur med väldigt välrollade vapen (hade fixat alla renown unlocks med så hade rätt mycket passives)

Men single target är väl inget vidare? Ice shards skiner ju mest på större grupper som insta-dör. Eller missar jag nåt, hur får du upp bossdamage?

Edit: kolla lite mer skilltree, speccade om till 5 ice shards makes your enemie vulnerable istället för barrier synergien, bossen dog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vad kör du för build?

Kör ice-shards just nu

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

En fråga! gick in i en grotta och där inne va the butcher som spöa skiten ur mig och försvann sedan!sen sa det att jag klarade grottan.
Är det en bugg nån som vet??

Butcher dyker upp random säger dom tror inte riktigt på det.
igår gjorde jag och en jag spelar med en dungeon då kommer Butcher och vi dödar den jäkeln 2 rum bort då kommer han igen så får döda ytterligare en gång det var inget kul.

Sedan hade jag Butcher var 3'e dungeon jag gjorde den kväll inget kul så sluta döda honom sedan slapp jag honom hela kvällen
Önska jag hade spelat in en video när vi gjorde dungeon när han dök upp 2 gånger i samma dungeon.

Tror mer att det beror på vilken server man hamnar på om han dyker upp eller ej.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Men single target är väl inget vidare? Ice shards skiner ju mest på större grupper som insta-dör. Eller missar jag nåt, hur får du upp bossdamage?

Edit: kolla lite mer skilltree, speccade om till 5 ice shards makes your enemie vulnerable istället för barrier synergien, bossen dog!

Ja då e den bra mot single, stor del i att builden kan trycka hög single är elementalists aspect & prodigy's aspect så måste du juggla att kasta iceshards på 100 mana, sen cd för mana sen iceshards igen. Med lite scaling så blåser du huvet av bossen med den. Avalanche lägger även på sjuk skada med två free casts, men med låg lucky hit är den inte så pålitlig.

Vill du göra bossare enklare kan du enchanta chill från frost bolt med, samt byta ultin mot ice blades för vulnerably proc.

Se även till att ta bort all resist gear det e sämst, det viktigaste för överleva är hp, armor och flat reduced dmg taken (och barriers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Döda bossen på ca 20 sekunder på lvl 60, ice shards e ganska sjuk build. Sen var inget i wt4 något problem heller, men kan tillägga att jag haft tur med väldigt välrollade vapen (hade fixat alla renown unlocks med så hade rätt mycket passives)

Haha kul för dig 😀

Valde barben och nu får jag sega mig fram. För sent att orka byta vid lvl 66 haha

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Ni som kör ww-barb vilka 4 skills kör ni med ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ni som kör ww-barb vilka 4 skills kör ni med ?

https://i.redd.it/wg0uqercx25b1.png

Det här e vilka skills top 1000 från D4 armory använder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ni som kör ww-barb vilka 4 skills kör ni med ?

Lunging strike,Warcry,ralleying cry,challeging shout, whirlwind och wrath of the berseker

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Level 100 druid och level 73 barb för tillfället

Visa signatur

Phanteks P500a d-rgb , Asus B550-f strix gaming, Ryzen 3600 @4.35ghz, 3060ti dual oc v2 @2100mhz, 32gb corsair 4x8gb RGB pro cl 16, rog ryou 240mm, 1tb 980 samsung pro nvme, Antec HCG 750w gold modulärt.

Permalänk
Medlem

Har ni några tips på hur man levlar effektivast efter kampanjen är slut?

Är 51 med min sorcerer nu och det känns som det tog tvärstopp i levlingen efter 50. Kör WT3 och springer runt och gör helltides och olika event, kör en del dungeons också men tycker att xp'n är urdålig. Har säkert tagit 5 timmar från 50 till 51

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

D4 verkar dock ha lite taskig relation med andra applikationer såsom Discord streaming (pausas, crashar spelet) Geforce Overlay (grav prestandaförsämring) Nvidia Broadcast (robotröst / crashar)

13600K/4070Ti/64GB är min spec med typ 1% cpu usage och 50% gpu.. vänner har både bättre och sämre datore och upplevt crashar. Gjorde en tråd på Reddit igår och flera med liknande upplevelser, troligtvis någon Vram-läcka eller dylikt.

Ja, jag använder både discord och nvidia broadcaster robotröst dock enbart när jag har 100% gpu-usage. Spelet funkar bra i början sen när man spelat ett tag så sjunker fpsen och gpu vevar på i 100%

11700k
32gb 3600mhz
3070ti

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Har ni några tips på hur man levlar effektivast efter kampanjen är slut?

Är 51 med min sorcerer nu och det känns som det tog tvärstopp i levlingen efter 50. Kör WT3 och springer runt och gör helltides och olika event, kör en del dungeons också men tycker att xp'n är urdålig. Har säkert tagit 5 timmar från 50 till 51

Jag uppfattade precis likadant, jag har mosat dungeons för att få affects, och side quests, events osv vid sidan om det.
Nu är jag 53 snart 54. Har nyligen speccat om till ice shards. oh dang vad de suger mana.... men dpsen är helt sjuk.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Någon annan som haft problem med att spelet krashar redan under första cutscenen? Fick bli en refund i ren vrede

Jag hade det vid första uppstarten. Sänkte maxfps något och drog ner lite grafikinställning och sen dess har det funkat bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Har ni några tips på hur man levlar effektivast efter kampanjen är slut?

Är 51 med min sorcerer nu och det känns som det tog tvärstopp i levlingen efter 50. Kör WT3 och springer runt och gör helltides och olika event, kör en del dungeons också men tycker att xp'n är urdålig. Har säkert tagit 5 timmar från 50 till 51

Xp på wt3 e tyvärr väldigt seg, nightmare dungeons ger jävligt lite exp, helltide ger jävligt lite exp och populära farms som typ champion demise är inte så bra på wt3 utan börjar bli bra på wt4 (samt de grottorna som streamers använde har blivit nerfade). Undvik trädet för de e sämst, men du kan ta nån 5 poängare när du gör en ny grotta.

Mitt tips, samla mats (främst helltide), gör klart renown, fixa lite glyphs, fixa gearet och gör capstone dungeon på 60-63 och sen i wt4 kan du fokusera exp