Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Undrar bara vad är det som Elgiganten sysslar med? En dag står det 15 December, efter några timmar 8e Dec, 15 Dec, 22e osv. Nästa dag står det att det finns på lagret mer än 25st. Just nu står det förhandsboka den 22/09....????

Permalänk

Har jag förstått det rätt så är det inte en laddbar kontroll som följer med series X? Om man vill, likt PS4, ha en laddbar kontroll, hur gör man då? Vad finns att köpa redan nu som är kompatibelt?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Har jag förstått det rätt så är det inte en laddbar kontroll som följer med series X? Om man vill, likt PS4, ha en laddbar kontroll, hur gör man då? Vad finns att köpa redan nu som är kompatibelt?

Det stämmer så om du vill ha en laddbar kontroll rekommenderar jag dig detta:

1. Panasonic Eneloop Pro batterier

2. Xbox Series X/S Play and Charge kit

Om du vill ha bäst batteritid så rekommenderar jag dig att skaffa Panasonic Eneloop Pro batterier

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Det stämmer så om du vill ha en laddbar kontroll rekommenderar jag dig detta:

1. Panasonic Eneloop Pro batterier

2. Xbox Series X/S Play and Charge kit

Om du vill ha bäst batteritid så rekommenderar jag dig att skaffa Panasonic Eneloop Pro batterier

Gött. Tack för länkarna och informationen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Har jag förstått det rätt så är det inte en laddbar kontroll som följer med series X?...

Det där hade jag ingen aning om men verkar stämma. Vad i...?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mistahh:

Det där hade jag ingen aning om men verkar stämma. Vad i...?

Höll med om detta i början men sen efter jag har läst lite angående laddningsbara batterier så känns det bra att det ändå går att bestämma själv hur du vill göra.

Play and Charge kit för att ladda batterierna mer simpelt eller köra med laddningsbara batterier fast det är lite mer krångligt men då får du längre batteritid.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

IKEA "ladda" batterier skall vara om-märkta Panasonic Eneloop batterier, 4 st för 69kr
https://www.ikea.com/se/sv/p/ladda-laddningsbart-batteri-7030...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hesa80:

Undrar bara vad är det som Elgiganten sysslar med? En dag står det 15 December, efter några timmar 8e Dec, 15 Dec, 22e osv. Nästa dag står det att det finns på lagret mer än 25st. Just nu står det förhandsboka den 22/09....????

Ja, det står att den finns i lager hos tre butiker i Sverige, men du kan ej beställa den. Samt att det står att den går att förhandsboka 22/9. Vilket år syftar de på?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja, det står att den finns i lager hos tre butiker i Sverige, men du kan ej beställa den. Samt att det står att den går att förhandsboka 22/9. Vilket år syftar de på?

När jag beställde min stod det både på hemisdan och i min bekräftelse att det skulle komma in igår ("Kommer in i lager 2020-10-28"). Tolkade detta som att de skulle finnas tillgängliga vid lansering. Givet att många fick sina för unboxing igår så kanske det är så att Elgiganten igår började ta emot deras exemplar. Skulle misstänka att de nu håller på att rapportera in alla exempler i systemen och att det är därför hemsidan går bananas. Idag finns ju ännu fler butiker listade som att de har saldo, även om det inte går att köpa där.

Värt att nämna är att när jag beställde så pendlade datumet mellan 2020-10-28 och ett par andra datum i December. Vet inte om det var en bugg på hemsidan eller om det bara var uppdaterat "live" på hur chanserna såg ut (kan ju ha skett avbeställningar osv). Support på IG sa att givet tidpunkten jag beställde skulle jag få mitt ex i December (jag beställde sent!). Men på chatten och på mail har de svarat att det ser ut som jag ska få mitt ex vid lansering.

Verkar även råda skiljda meningar kring om de kommer sälja ex i varuhusen vid lansering eller ej.

Edit: Kolla även Series S. 100+ i webblager sedan igår. Så jag misstänker att det som sker nu är rapportering och inventering av alla exempler som anlände igår. I sådant fall bör hemsidan ordna upp sig inom ett par dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

När jag beställde min stod det både på hemisdan och i min bekräftelse att det skulle komma in igår ("Kommer in i lager 2020-10-28"). Tolkade detta som att de skulle finnas tillgängliga vid lansering. Givet att många fick sina för unboxing igår så kanske det är så att Elgiganten igår började ta emot deras exemplar. Skulle misstänka att de nu håller på att rapportera in alla exempler i systemen och att det är därför hemsidan går bananas. Idag finns ju ännu fler butiker listade som att de har saldo, även om det inte går att köpa där.

Värt att nämna är att när jag beställde så pendlade datumet mellan 2020-10-28 och ett par andra datum i December. Vet inte om det var en bugg på hemsidan eller om det bara var uppdaterat "live" på hur chanserna såg ut (kan ju ha skett avbeställningar osv). Support på IG sa att givet tidpunkten jag beställde skulle jag få mitt ex i December (jag beställde sent!). Men på chatten och på mail har de svarat att det ser ut som jag ska få mitt ex vid lansering.

Verkar även råda skiljda meningar kring om de kommer sälja ex i varuhusen vid lansering eller ej.

Edit: Kolla även Series S. 100+ i webblager sedan igår. Så jag misstänker att det som sker nu är rapportering och inventering av alla exempler som anlände igår. I sådant fall bör hemsidan ordna upp sig inom ett par dagar.

Jag beställde min 8/10, alltså ganska sent. Då stod det datum 8/12. Sedan dess har datumen pendlat väldigt mycket och även gått tillbaka till 28/10.
Ställde frågan till EG på Instagram och där sa de att de datum som stod är de datum som jag förväntas få min X.
Känns ändå hyfsat tvivelaktigt att någon som beställer ett par veckor efter när de står 28/10 ska få före en annan som beställt före.
Men som sagt så känns det än sålänge ganska osäkert kring EG hur de kommer hantera denna release.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Xbox Series X i 2020-10-23 från Elgiganten, fick detta SMS igår:

"Hej! Vi kan dessvärre inte leverera din order XXXXXX i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 16. December.
Kontakta kundservice på 0771-115 115 om du har frågor rörande din order.
Mvh Elgiganten"

Permalänk
Medlem

Nu har ni möjligheten att vinna erat alldeles egna Series X kylskåp

The one.

The only.

Xbox Series X Fridge giveaway.

Follow and retweet with #XSXFridgeSweeps for a chance to win the Xbox Series X Fridge.

Ends 11/04/20. Rules: https://t.co/4P5hCSBPcy https://t.co/MAt7xcTTQ4

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroXoR:

Beställde mitt Xbox Series X i 2020-10-23 från Elgiganten, fick detta SMS igår:

"Hej! Vi kan dessvärre inte leverera din order XXXXXX i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 16. December.
Kontakta kundservice på 0771-115 115 om du har frågor rörande din order.
Mvh Elgiganten"

Jag beställde 2020-10-15.

Oturligt nog bytte jag operatör i måndags och mitt nummer var "mellan två operatörer" igår, så vet inte om jag skulle fått ett liknadne sms men att det försvunnit, eller om jag inte skulle ha fått ett.

Deras support sa dock till mig att de fortfarande inte har någon aning om hur många enheter de får från Microsoft inför launch så även de som beställde tidigt sitter nog inte säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Jag beställde 2020-10-15.

Oturligt nog bytte jag operatör i måndags och mitt nummer var "mellan två operatörer" igår, så vet inte om jag skulle fått ett liknadne sms men att det försvunnit, eller om jag inte skulle ha fått ett.

Deras support sa dock till mig att de fortfarande inte har någon aning om hur många enheter de får från Microsoft inför launch så även de som beställde tidigt sitter nog inte säkert.

Beställde 10/10 och har inte fått något sms. På mitt kvitto står det att den beräknas att levereras den 4/12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikTL:

Beställde 10/10 och har inte fått något sms. På mitt kvitto står det att den beräknas att levereras den 4/12.

Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig.. Just när datumen skiftat så mycket och de även själva säger att de fortfarande inte vet hur många enheter de får in.

Kollar man hemsidan nu så har väldigt många fler butiker lagts in på listan med lagersaldo. Misstänker att de har fullt upp logistiskt just nu. Hoppas vi kan få lite klarhet inom de närmsta dagarna!

Edit: Observera att det inte ens längre går att beställa på hemsidan, vilket ju gick tills igår. Så de har nog totalt kaos hos sig idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig.. Just när datumen skiftat så mycket och de även själva säger att de fortfarande inte vet hur många enheter de får in.

Kollar man hemsidan nu så har väldigt många fler butiker lagts in på listan med lagersaldo. Misstänker att de har fullt upp logistiskt just nu. Hoppas vi kan få lite klarhet inom de närmsta dagarna!

Edit: Observera att det inte ens längre går att beställa på hemsidan, vilket ju gick tills igår. Så de har nog totalt kaos hos sig idag

Ja verkligen! Jag har hela tiden ställt in mig på att jag inte kommer få förens i början på december, skulle vara grymt segt om den inte kommer innan jul.

PS. Vet inte om det spelar någon roll men jag bokade mitt exemplar i butik pga All Access.

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Jag beställde 2020-10-15.

Oturligt nog bytte jag operatör i måndags och mitt nummer var "mellan två operatörer" igår, så vet inte om jag skulle fått ett liknadne sms men att det försvunnit, eller om jag inte skulle ha fått ett.

Deras support sa dock till mig att de fortfarande inte har någon aning om hur många enheter de får från Microsoft inför launch så även de som beställde tidigt sitter nog inte säkert.

Jag fick både sms och email

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikTL:

Ja verkligen! Jag har hela tiden ställt in mig på att jag inte kommer få förens i början på december, skulle vara grymt segt om den inte kommer innan jul.

PS. Vet inte om det spelar någon roll men jag bokade mitt exemplar i butik pga All Access.

Samma här. Sambo bortrest hela November så vore magiskt att få nu men har varit inställd på första halvan av December annars. Efter jul vore grymt segt. Speciellt när allt vid bokningstillfället pekat på antingen vid lansering eller ett par veckor därefter.

Skrivet av nokialogoshop:

Jag fick både sms och email

Tack för info!

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Microsoft Store och fått kostnaden för Series X/S reserverad? Jag fick nämligen det idag.

Permalänk
Hedersmedlem

Besökte min lokala Elgiganten idag i ett annat ärende, men passade då på att fråga om statusen för krysslådan.
En ganska trött anställd sade först att "han inte hade koll" på det jag frågade om. Han bemödade dock sig att knappa sig in i deras terminalsystem för att se vad som gällde med lagerhållningen.
"Kommer nästa vecka, eller veckan därpå" sade han. Troligen är det som så (som tidigare nämnts i tråden) att de kanske får in konsolerna i nästa vecka - så att de är redo att säljas/levereras.

För egen del beställde jag på kvällen 22/9. Fick efter någon vecka beskedet att leveransen var fördröjd till 13/11. Har inte hört något mer sedan dess.

Det står nu också på Elgigantens hemsida "Boka & Hämta i butik är inte möjligt på denna produkt. 17 varuhus - Se lagerstatus i varuhus här". Så de kanske är på väg in till dessa butiker "as we speak"...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av issue:

Nu har ni möjligheten att vinna erat alldeles egna Series X kylskåp

The one.

The only.

Xbox Series X Fridge giveaway.

Follow and retweet with #XSXFridgeSweeps for a chance to win the Xbox Series X Fridge.

Ends 11/04/20. Rules: https://t.co/4P5hCSBPcy https://t.co/MAt7xcTTQ4

Alltså den jävla frysen...
Skulle jag ställa in den i mitt hus skulle den nog rasa igenom golvet ner i källaren. Ser ju ut att väga flera ton!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Någon som beställt från Microsoft Store och fått kostnaden för Series X/S reserverad? Jag fick nämligen det idag.

Kostnaden för min reserverades i tisdags! Beställde 6:e oktober.

Permalänk
Avstängd

Min order har legat reserverad sedan 22/9 då jag beställde :>

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jamalya:

Min order har legat reserverad sedan 22/9 då jag beställde :>

Elgiganten? Lär uppdateras med mer info i nästa vecka.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Elgiganten? Lär uppdateras med mer info i nästa vecka.

Korrekt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jamalya:

Står nog så för alla tror jag. När beställde du?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Står nog så för alla tror jag. När beställde du?

2020-09-22 runt 12:30-13:00.

Permalänk
Skrivet av jamalya:

Står samma för mig. Beställde 22/9 kl 09:03-ish.

Permalänk
Medlem

Jag tror det står reserverad för de flesta, oavsett när de beställde. Jag beställde 2020-10-15 och det har stått reserverad för mig sedan dess. Mer avgörande är nog om man får mail/sms med information om försening.

Nu går det åter att beställa på hemsidan. Leverans 2020-12-15. Så verkar som att även de som beställer idag bör få innan jul. Lagerstatus i 44 varuhus. Antar att saldo gås igenom dessa dagar och hoppas att de nästa vecka kan svara på hur ens chanser ser ut.