Permalänk
Medlem

Död surface pro 4. Tips?

Hej !
Har haft en surface pro 4 sedan 2016. Det var varit ett krångligt förhållande en tid nu och till sist verkar det som att min surface har lämnat mig. Det började med att den plötsligt slocknade på låga batterinivåer och sämre batteritid.

Sedan en månad tillbaka har den vägrat starta i omgångar. En typisk episod var att den inte startade på morgonen, var helt oresponsiv hela dagen och så plötsligt är den helt ok senare på kvällen. skumt. Nu för ett par dagar sedan så slocknade den under användning och har inte startat sen dess. Alla knep jag provat har varit förgäves.

Innan jag kasserar den och skaffar en ny för pengar jag inte har så tänkte jag höra om nån har liknande erfarenhet och har lyckats återuppliva apparaten? Går det att byta batteri? Finns det nånting annat man kan göra med en död surface? Tänkte ta vara på ssd:n men annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

@VidarF:
Det går att byta ut batteriet på den.
Microsoft Surface Pro 4 Battery Replacement.
Fast det kan kanske vara lite problem att få tag på ett nytt om man vill hålla sig till butiker i Sverige.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det kanske är ssd som är sjuk. Kan du testa att boota något live-system på USB?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter ju som att det är något med strömtillförseln. Jag skulle undersöka om det går att få tag i ett batteri till en rimlig summa, och testa byta ut det.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Det kanske är ssd som är sjuk. Kan du testa att boota något live-system på USB?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur testar jag det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@VidarF:
Det går att byta ut batteriet på den.
Microsoft Surface Pro 4 Battery Replacement.
Fast det kan kanske vara lite problem att få tag på ett nytt om man vill hålla sig till butiker i Sverige.

Bra länk! Tack! Kanske ska försöka och se om jag kan göra ett byte. Såg inte tvärenkelt ut dock!

Skickades från m.sweclockers.com