Mus-skroll fastnar (inte själva knappen)

Permalänk
Medlem

Mus-skroll fastnar (inte själva knappen)

När jag använder musens skrollknapp så att man kan "skrolla" kontinueligt så laggar den fast nästan hela tiden, tror det gäller specifikt när jag använder google chrome. Har en lenovo legion y540 så bör väl inte vara några problem med lagg pga prestanda eller? :S

Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Gäller det på alla website:r? Det finns många websidor som tar över scroll-funktionen för att göra den jämnare, och då kan det släpa efter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

@Kalutti:
Det har ingenting med prestanda eller lagg att göra, då det troligtvis är att "Smooth-scroll" är aktivt.

Det går att stänga av i de flesta webläsare.
För att göra det i Chrome skriv detta *chrome://flags/#smooth-scrolling i adressfältet och ändra till inaktiverat (skippa * då den är där bara för att det inte skulle bli en länk).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Jag brukar få damm och hårstrån ner vid scrollhjulet som stör den optiska sensorn för scrollen, men det skulle ju påverka hela datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Belzader: hmm fortsätter vara ett problem, speciellt på youtube när jag skrollar genom feeden. Botten av skärmen blir svart också, som att saker inte laddar korrekt även fast den fortsätter att skrolla ner.

Permalänk
Medlem

@Kalutti:
Prova med en annan webläsare te.x Firefox för att se om problemet finns även där.

Blir det samma där så är det något annat som är problemet, vilket behöver vidare felsökning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.