Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Är call of duty Cold war ett ps5 spel eller enbart ett ps4 spel?

Det hade iofs tagit dig nån sekund att googla det själv men ja, cod:cw är ett ps5 spel (samt ps4 mfl så klart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Såhär låter min PS5 då och då när jag spelar från skiva samt när konsolen startar med skiva i. Kan ju ej vara normalt? https://youtu.be/q32AQ9VuzVU

Sådär låter inte min! Känns som att något är fel tyvärr. Min surrar upp högt men det där sågbands-ljudet som finns på din finns inte hos mig.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Man kan ju tycka det, men jag kommer nog ändå begära ut det så man har något att peka på om det blir dispyt

Dum fråga kanske, men jag antar att man måste ha betalt sin order för att kunna få ett digitalt kvitto? Jag har valt att betala vid leverans med klarna.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

EG, MM med mera erbjuder ju förlängd garanti till en kostnad, någon som vet hur det är med svenska Amazon? Har skickat frågan, men inget svar ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Då har ju denna station egentligen ingen funktion

Jo men asså det är mer en riktlinje, försök att inte ladda kontrollen när du inte behöver det. Går batteriet från 100 > 70 %, sen sätter du den på laddstationen 70 > 100% varje dag så kommer batteriet degraderas fortare.

Skippar du istället att ladda den om du bara spelat i typ 2 timmar och laddar den nästa dag istället när batteriet är på 30-40% så är det optimalt. Men vi snackar några procents degradering här. Om det hade varit ett allvarligt problem skulle Sony satt in en gräns på att batteriet endast går upp till 80% för att bevara det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Såhär låter min PS5 då och då när jag spelar från skiva samt när konsolen startar med skiva i. Kan ju ej vara normalt? https://youtu.be/q32AQ9VuzVU

Herregud, min är knäpptyst med Miles Morales i (på skiva). Det där lät verkligen inte bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

EG, MM med mera erbjuder ju förlängd garanti till en kostnad, någon som vet hur det är med svenska Amazon? Har skickat frågan, men inget svar ännu.

Någon förlängd garanti hade jag personligen aldrig betalat för med tanke på att man har rätt att reklamera produkten om det visar sig vara fel på den, i upp till 3 år.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Sen kanske du dessutom även ha rnågon form av försäkring (drulle) med självriskavdrag på 750-2000 kr ifall att du skulle råka ha sönder playstationet själv på något sätt?

Permalänk
Medlem

Om man ser till hur Sony förpackat enheterna vare sig det var en Disk eller Digital så var det bland det sämsta jag sett på länge för en sådan typ av produkt. Microsoft sopade mattan med Sony på detta plan. Skulle inte förvåna mig om den undermåliga transportförpackningen orsakat bekymmer för slutkunderna.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Hur låter mic:en på arctis 7 när man chattar i ps4/ps5, har ni fått återkoppling från andra som hör er från andra sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

Herregud, min är knäpptyst med Miles Morales i (på skiva). Det där lät verkligen inte bra...

Har kontaktat webhallen nu, får se vad dom säger!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Har kontaktat webhallen nu, får se vad dom säger!

Jag skulle kontakta Playstation direkt, lär gå snabbare!

https://www.playstation.com/sv-se/support/contact-us/#systemh...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Om man ser till hur Sony förpackat enheterna vare sig det var en Disk eller Digital så var det bland det sämsta jag sett på länge för en sådan typ av produkt. Microsoft sopade mattan med Sony på detta plan. Skulle inte förvåna mig om den undermåliga transportförpackningen orsakat bekymmer för slutkunderna.

Min var hur bra som helst förpackad. Ingenting i paketet låg löst eller något. Dock hade Microsoft gjort en rejäl packning som påminde mycket om hur Apple gör med sina produkter och Sony hade fokuserat helt på att skicka med så lite som möjligt och så lite påverkan på miljön som möjligt.

Själv föredrar jag nog att man gör som Sony då det bara blir massa extra skräp som ska slängas av Microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Någon förlängd garanti hade jag personligen aldrig betalat för med tanke på att man har rätt att reklamera produkten om det visar sig vara fel på den, i upp till 3 år.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Sen kanske du dessutom även ha rnågon form av försäkring (drulle) med självriskavdrag på 750-2000 kr ifall att du skulle råka ha sönder playstationet själv på något sätt?

Frågan är hur man lever upp till den "3 års-garantin"? OM det nu skulle hända något, så vill man ju inte hamna i en situation där det blir diskussioner fram och tillbaka och drar ut på tiden. Jag skulle gladeligen betala några hundringar extra för att få en smärtsam och snabb procedur i ett sånt läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

EG, MM med mera erbjuder ju förlängd garanti till en kostnad, någon som vet hur det är med svenska Amazon?

Skrivet av Danieleet:

Någon förlängd garanti hade jag personligen aldrig betalat för med tanke på att man har rätt att reklamera produkten om det visar sig vara fel på den, i upp till 3 år.

Följande står även i Amazons villkor under rubriken Reklamation: "Du kan reklamera felaktiga, skadade eller defekta artiklar inom 3 år efter mottagandet."

https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html/?nodeId=G...

Själv fick jag pengarna tillbaka på en router köpt från Amazon DE efter att den gamla gav upp efter 2 år. Enda motkravet var att jag skickade tillbaka routern där Amazon stod för fraktkostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Min var hur bra som helst förpackad. Ingenting i paketet låg löst eller något. Dock hade Microsoft gjort en rejäl packning som påminde mycket om hur Apple gör med sina produkter och Sony hade fokuserat helt på att skicka med så lite som möjligt och så lite påverkan på miljön som möjligt.

Själv föredrar jag nog att man gör som Sony då det bara blir massa extra skräp som ska slängas av Microsoft

Smaksak men jag tror absolut att miljön och minska på skräp i paket ligger högst upp på agendan hos både Microsoft och Sony.

Från 3:17 ser man hur Sony packat sin enhet.

Från 2:06 ser man hur Microsoft packat sin enhet.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Frågan är hur man lever upp till den "3 års-garantin"? OM det nu skulle hända något, så vill man ju inte hamna i en situation där det blir diskussioner fram och tillbaka och drar ut på tiden. Jag skulle gladeligen betala några hundringar extra för att få en smärtsam och snabb procedur i ett sånt läge.

Jag personligen brukar ta fighten med företagen för att få problemet åtgärdat utan kostnad, men har förståelse för om man som i din sits vill få det gjort utan att behöva lägga någon energi på det 🙂
Som jag tolkar det verkar @SevenFour några meddelanden upp i tråden, ha haft en ganska bra erfarenhet av att reklamera en vara via Amazon.

Har dock inget svar på din ursprungliga fråga, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Stora onsdagsfirmwaren har kommit idag som Sony tidigare utlovat.
Flera av de som haft problem med att spel krashar var 20-30 minut har blivit lovade av support att denna patchen ska lösa de krasherna. Blir spännande att följa och håller tummarna för dom som är påverkade att så är fallet.

Patchnotes är i vanlig ordning: System stability.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Stora onsdagsfirmwaren har kommit idag som Sony tidigare utlovat.
Flera av de som haft problem med att spel krashar var 20-30 minut har blivit lovade av support att denna patchen ska lösa de krasherna. Blir spännande att följa och håller tummarna för dom som är påverkade att så är fallet.

Patchnotes är i vanlig ordning: System stability.

I sinom tid får man göra en PS5 version av denna:

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

I sinom tid får man göra en PS5 version av denna: https://lambdan.se/img/shellfish/IMG_5342.GIF

Det har redan börjat trilla in på reddit
https://imgur.com/emwSyNO

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Cyberpunkt 2077 - PS4 Pro & PS5 Gameplay

Ny video med gameplay:

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Tydligen ska nya uppdateringen fixa så man kan ladda kontrollen med främre USB porten. Vill minnas att någon här hade det problemet.

https://twitter.com/nibellion/status/1331554670129647617?s=21

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Någon förlängd garanti hade jag personligen aldrig betalat för med tanke på att man har rätt att reklamera produkten om det visar sig vara fel på den, i upp till 3 år.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Sen kanske du dessutom även ha rnågon form av försäkring (drulle) med självriskavdrag på 750-2000 kr ifall att du skulle råka ha sönder playstationet själv på något sätt?

Pratade just med Amazon.se och de bekräftar att det är 3 års garanti på denna varan. Det känns tryggt iaf. Hade han sagt 1 år hade varit en annan sak. 3 år är bra och väldigt acceptabelt. Tummen upp för Amazon.

Permalänk
Medlem

Angående krascher, Har märkt att Miles morales varit väldigt ostabilt. Haft några låsningar där.
Demon souls har fungerat mestadels väl. Hade några krascher varje gång jag klickade från homescreen att jag ville komma in i spelet. Som att uppstarten av spelet kraschade.

Men ja. Än så länge är den inte brickad. Tycker dock det märks att där är många barnsjukdomar, editerade en film och när den skulle sparas så kraschade PS5an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Pratade just med Amazon.se och de bekräftar att det är 3 års garanti på denna varan. Det känns tryggt iaf. Hade han sagt 1 år hade varit en annan sak. 3 år är bra och väldigt acceptabelt. Tummen upp för Amazon.

Skönt!

Permalänk
Medlem

Nu ändrade webhallen från 50 st påväg till inga.
Någon som fått leveransbesked? Vet att de delar prio med komplett.

Permalänk
Medlem

Har beställt ett par Sony Pulse 3D som jag har väntades på mig hos posten men jag är inte säker på om jag ska behålla dem. Känner ni som använt dom i ett gäng timmar nu att dom är värda pengen? Såg något om att Elgiganten skulle ha rea på fredag på Arctis 7 och inte 7P. 7P verkar vara vägen att gå enligt det jag googlat men hur står sig "vanliga" 7 mot Sony Pulse 3D?

Permalänk
Medlem

CDON hade i lager nu vid 15 men verkar vara slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

CDON hade i lager nu vid 15 men verkar vara slut nu

De hade vid 14:18 inte vid 15

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

De hade vid 14:18 inte vid 15

Stod att jag kunde lägga till i varukorgen

Permalänk
Medlem

Skumt att CDON håller på såhär, bugg i systemet?