Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Fick också mitt ps5 skickat. Nu har man två 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Överlycklig. Min Ps5 från Netonnet som skulle skickas 8/12 fick jag Mail om att den skickats precis 😀

Får jag fråga när du gjorde beställningen? När är orderbekräftelsen från?

Permalänk
Medlem

Oj då, var visst fler som fått den skickad. Ställer samma fråga till er orderbekräftelse tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Oj då, var visst fler som fått den skickad. Ställer samma fråga till er orderbekräftelse tid?

11:20

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Efter lite undersökande så har min PS5 nog lite ”coil whine” ändå (svårt och veta vad gränsen går dock). Det är dock ett lågt ”murrande” snarare än det där högfrekventa ”tjutandet” man hört i en del Youtube-videos.

Exakt samma här. Finns bara om man startar spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

13 november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

13 november?

Japp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Hmm.. min är från 13 nov 11:14.

Har inte fått något Mail än. Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hmm.. min är från 13 nov 11:14.

Har inte fått något Mail än. Suck.

Klassikern skräppost lådan tom också?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Specias:

Hmm.. min är från 13 nov 11:14.

Har inte fått något Mail än. Suck.

13/11 kl: 11:16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Exakt samma här. Finns bara om man startar spel.

Kanske helt normalt då. Jag vet som sagt inte vad som kan betecknas som.
”Coil Whine”.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Klassikern skräppost lådan tom också?

Nä den ekar tomt tyvärr, fan då.

Beställde du bara konsolen?

Permalänk
Medlem

Någon som testat Watch dogs Legion? Bra, dåligt, okej? Ser att PS4 versionen finns på Elgiganten för 299:- och är gratis uppgradering till PS5 versionen. Tänkte ladda upp med lite spel nu under BF så man klarar sig ett bra tag framöver. Finns även på PSN rean för 474:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Kanske helt normalt då. Jag vet som sagt inte vad som kan betecknas som.
”Coil Whine”.

Är nog detta. Men kan även minska med tiden.

Permalänk
Medlem

Sjukt överraskad att netonnet redan har skicka min PS5 idag, de har verkligen levererat både med mitt Asus dual 3070 och nu med PS5. Det är verkligen min nya favoritbutik

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Någon som testat Watch dogs Legion? Bra, dåligt, okej? Ser att PS4 versionen finns på Elgiganten för 299:- och är gratis uppgradering till PS5 versionen. Tänkte ladda upp med lite spel nu under BF så man klarar sig ett bra tag framöver. Finns även på PSN rean för 474:-.

Om du inte har nåt emot att lira på PC så har Uplay watchdogs legion på rea där också och om du köper samtidigt med nåt annat i varukorgen får du ytterligare 20% rabatt på hela korgen. Jag la i ett DLC till Division för 15:- Anledningen till att jag skulle rekommendera PC är att det är ganska tungdrivet, kul men skulle verkligen behöva mer uppdateringar för att förbättra prestandan. Men med datorn du har ska det inte vara några problem.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Beställde min ps5a den 19:e november från netonnet. Fick orderbekräftelse 08:03. Leveransdatum: mellan 08/12-15/12. Fick mail precis att dom redan påbörjat leverans och den är i samma stad som jag bor i, antagligen får jag den imorgon😁

Permalänk
Medlem

Någon här inne som kör PS5 på monitor? Vill uppgradera till 1440p från min trötta TN panel men Sony har ju fått för sig att inte supporta 1440p av någon jävla anledning. Jag behöver verkligen ingen TV och är inte sugen på att köpa en 1080p skärm år 2020. Är det riktigt illa att koppla konsolen till en 1440p skärm? Kommer det se ut som gröt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Någon här inne som kör PS5 på monitor? Vill uppgradera till 1440p från min trötta TN panel men Sony har ju fått för sig att inte supporta 1440p av någon jävla anledning. Jag behöver verkligen ingen TV och är inte sugen på att köpa en 1080p skärm år 2020. Är det riktigt illa att koppla konsolen till en 1440p skärm? Kommer det se ut som gröt?

Finns 1440p skärmar som kan ta emot 4k signal och skala ner till 1440p. Finns mer att läsa om det här https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jriojb/a_quick_explanat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Nä den ekar tomt tyvärr, fan då.

Beställde du bara konsolen?

Aa bara konsolen 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Menar du att även fidelity-läget körs i 60fps likt performance-läget?

Gäller nog bara spel som har två lägen. Testade ändå igår på resolution mode och fortfarande 60fps. Dock lite frustrerande att varje gång pausa updaten. Med tanke på hur snabbt nerladdningar går och hur liten den är så får man vara snabb 😁 Hoppas man patxhar spelet snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Fick också mitt ps5 skickat. Nu har man två 😅

Härligt! Det finns ingen möjlighet att du kan tänkas sälja det?

Permalänk
Medlem

Nån som provat Days Gone? Köpte det förut men började aldrig spela det på ps4. Har det uppdaterats till ps5 eller är det kommande? Läste att det skulle få 4k med 60 FPS.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nån som provat Days Gone? Köpte det förut men började aldrig spela det på ps4. Har det uppdaterats till ps5 eller är det kommande? Läste att det skulle få 4k med 60Hz.

Det är redan patchat till PS5 och kör i 4K 60 FPS. Efter dom släppte lite patchar till spelet förra året så blev det faktiskt ett riktigt bra spel! Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nån som provat Days Gone? Köpte det förut men började aldrig spela det på ps4. Har det uppdaterats till ps5 eller är det kommande? Läste att det skulle få 4k med 60Hz.

Har inte spelat det på ps4 utan ara kört det på min ps5.

Körde xbox förra gen, sjukt roligt spel efter några timmars lirande
ingen uppdatering till ps5 såvitt jag vet men det kan nog andra svara bättre på gissar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nån som provat Days Gone? Köpte det förut men började aldrig spela det på ps4. Har det uppdaterats till ps5 eller är det kommande? Läste att det skulle få 4k med 60 FPS.

Bland det bästa spelet jag spelade på förra generationen. Storyn är världsklass, bra skjutsystem och roliga zombiehorder

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingJ:

Finns 1440p skärmar som kan ta emot 4k signal och skala ner till 1440p. Finns mer att läsa om det här https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jriojb/a_quick_explanat...

Tack för tipset. Finns lite hopp då men det är helt sjukt hur Sony inte har support för 1440p, spelar ingen roll att det är en "liten user-base"... Jag satt och hoppades på en patch men jag tror fan inte att den kommer komma. PS4 Pro har tydligen fortfarande inte support för 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Bland det bästa spelet jag spelade på förra generationen. Storyn är världsklass, bra skjutsystem och roliga zombiehorder

Vafan nu blev man ju sugen på det också... har sjukt mycket att spela men visst är Days Gone gratis i PS collection?
Är det uppdaterat för PS5 ännu?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Vafan nu blev man ju sugen på det också... har sjukt mycket att spela men visst är Days Gone gratis i PS collection?
Är det uppdaterat för PS5 ännu?

Det finns i PS+ samlingen och är är uppdaterat så att man får stabila 60 fps på PS5. Tänkte själv skippa det först men kommer att ge dig ett chans nu. Verkar vara ett ganska underskattat spel

Permalänk
Medlem

Lyckades på något magiskt sätt få en PS5 digital via cdon häromdagen. Dock efter jag chattade med handläggaren så sa han att jag får den sent i december. Den blev dock skickad igår och får den förmodligen idag redan. Sjukt taggad! Dock så blev det en digital men såg att någon här för ett tag sen sa att det funkar lika bra att köpa spelen i USA PSStore. Stämmer det? Hur gör man? Ingen risk att bli bannad? Några nackdelar?

Tack på förhand.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |