Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

Jag har köpt fyra stycken hittills och laddat på via mitt PS4, inga problem. Koden får du i sms direkt efter att det betalats och sedan löses den in i deras egna app där du ser koden som du fyller på ditt PS-konto med.

Jag köpte med 4st precis men man kunde max ha 1500 kr i plånboken och jag har inget spel jag vill köpa i nuläget...
Någon som vill köpa en kod på 500 kr för 350 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Bra då har du högsta färg spektra som hdmi 2.0 tillåter.

Bara att hoppas att det står det samma när soundbaren är kopplad. Lite orolig för detta, gillar inte tanken på att bilden ska ta omvägen där egentligen. Får väl koppla in i tvn i värsta fall.

Är det några spel som har stöd för Atmos? Kan ps5 med detta? Inte kollat såppas ens, hade inte tänkt att köpa soundbar ens 😁

Skrivet av padinni:

Jag köpte med 4st precis men man kunde max ha 1500 kr i plånboken och jag har inget spel jag vill köpa i nuläget...
Någon som vill köpa en kod på 500 kr för 350 kr?

Knasigt! Laddade på med 4st a 400 när jag fick ps5.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag köpte med 4st precis men man kunde max ha 1500 kr i plånboken och jag har inget spel jag vill köpa i nuläget...
Någon som vill köpa en kod på 500 kr för 350 kr?

Hur långt medlemskap i playstation plus har du? Om det är relativt kort tid kvar (om du ens or medlem) kan du ju köpa ett eller två års medlemskap till det rabatterade priset på playstations egen hemsida och sedan aktivera den fjärde koden.

Permalänk
Medlem

nice frågan är hur mycket man ska ladda på? köpt 2st hittills, köpte nyligen PS+ för 429kr så 350kr är väl OK.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av nevada:

Ja dom har ju bara virat papp runt lådan i princip. Man ser ju Sony-loggan utifrån på ena hörnet. Tur att ingen snodde den...

Killen i utlämningen såg lagom avis ut. Jag har ju inte öppnat mitt. Kanske är ris i lådan haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag köpte med 4st precis men man kunde max ha 1500 kr i plånboken och jag har inget spel jag vill köpa i nuläget...
Någon som vill köpa en kod på 500 kr för 350 kr?

Om du inte kommer på hur du ska använda dem så kan jag hjälpa dig genom att köpa koden. Jag ska troligen ändå lassa på m 500kr till ikväll så kan lika gärna hjälpa en medmänniska 🙂

Permalänk

Någon detektiv som lyckats ta reda på ungefär när December-konsolerna rullar ut från MM? När jag frågar får jag svaret "du beräknas få din leverans i December". Well no shit sherlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CristaTerminalis:

Någon detektiv som lyckats ta reda på ungefär när December-konsolerna rullar ut från MM? När jag frågar får jag svaret "du beräknas få din leverans i December". Well no shit sherlock

Jag hade en "preliminär leverans december" ps5 som låg hos mediamarkt efter jag fixat en själv hos amazon, de ringde redan 25 november och sa att jag kunde hämta ut den, så en väns bror fick den. Då beställde jag 18 sept kl 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

nice frågan är hur mycket man ska ladda på? köpt 2st hittills, köpte nyligen PS+ för 429kr så 350kr är väl OK.

fick bli 3st utöver den jag köpte från Elgiganten för 429kr, så PS+ tom 4/12-2024.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Har fått hem ett par Sony Pulse 3D från Amazon när de gick för runt 900 kr, inte hunnit använda dem än. Ser dock nu att Steelseries Arctis 7 2019 Wireless går för 899 kr på Elgiganten. Velar om jag istället ska lämna tillbaka Pulse 3D och köra på Arctis 7 2019.

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CristaTerminalis:

Någon detektiv som lyckats ta reda på ungefär när December-konsolerna rullar ut från MM? När jag frågar får jag svaret "du beräknas få din leverans i December". Well no shit sherlock

Om man antar att dem kommer med båt till EU så kommer dem nog samtidigt som EG får in sina. Dvs på fredag. Leverans tidigast på måndag då.

Skrivet av Lucifr:

Har fått hem ett par Sony Pulse 3D från Amazon när de gick för runt 900 kr, inte hunnit använda dem än. Ser dock nu att Steelseries Arctis 7 2019 Wireless går för 899 kr på Elgiganten. Velar om jag istället ska lämna tillbaka Pulse 3D och köra på Arctis 7 2019.

Någon som kan hjälpa mig?

Kollar du i trådarna om blackfriday så är det många som är besvikna på Arctis 7.

Personligen tycker jag dem har dåligt ljud och mikrofon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

fick bli 3st utöver den jag köpte från Elgiganten för 429kr, så PS+ tom 4/12-2024.

Samma här.
Visste inte att gränsen låg på 1500Kr, så jag köpte wallet för 2500Kr plus de 1000Kr som jag köpte när det var 20%.

Jag som inte tänkt att köpa något denna vecka slutade med köp för 4440.

Control ultimate edition 209,50Kr(PSN)
Resident Evil 3 214,17Kr (PSN)
NieR:Automata Game of the YoRHa Edition 199Kr(Webhallen)
Death stranding 199Kr(Webhallen)
Cyberpunk 2077 499Kr(Elgiganten)
PS Plus 2x465Kr(PSN), har PSN i 4 år till

Protein pulver 8KG 862,20Kr(Gymgrossisten)

Presenkort på 3x180Kr(200Kr) för att tecka upp Webhallens inköp. (Ett 200 kort krångla och supporten kan ta 2 dagar att svara, så jag fick beställa 1 till)
Presentkort PSN 5x350Kr(500Kr) 2x400Kr(500Kr, det var 20% igår när jag skulle beställa RE3 och Control).

Tror att värdecheckarna går ut om 6 månader, så jag behöver handla för typ 620 tills dess på PSN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Samma här.
Visste inte att gränsen låg på 1500Kr, så jag köpte wallet för 2500Kr plus de 1000Kr som jag köpte när det var 20%.

Jag som inte tänkt att köpa något denna vecka slutade med köp för 4440.

Control ultimate edition 209,50Kr(PSN)
Resident Evil 3 214,17Kr (PSN)
NieR:Automata Game of the YoRHa Edition 199Kr(Webhallen)
Death stranding 199Kr(Webhallen)
Cyberpunk 2077 499Kr(Elgiganten)
PS Plus 2x465Kr(PSN), har PSN i 4 år till

Protein pulver 8KG 862,20Kr(Gymgrossisten)

Presenkort på 3x180Kr(200Kr) för att tecka upp Webhallens inköp. (Ett 200 kort krångla och supporten kan ta 2 dagar att svara, så jag fick beställa 1 till)
Presentkort PSN 5x350Kr(500Kr) 2x400Kr(500Kr, det var 20% igår när jag skulle beställa RE3 och Control).

Tror att värdecheckarna går ut om 6 månader, så jag behöver handla för typ 620 tills dess på PSN.

Inte illa. Nu har du att göra i jul.

Själv försökte jag med ett kort till PSN och de strulade.. inga presentkort i appen så kan ej lösa in det och köpa mig ett år av PS+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Har fått hem ett par Sony Pulse 3D från Amazon när de gick för runt 900 kr, inte hunnit använda dem än. Ser dock nu att Steelseries Arctis 7 2019 Wireless går för 899 kr på Elgiganten. Velar om jag istället ska lämna tillbaka Pulse 3D och köra på Arctis 7 2019.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag gjorde så

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

ni som haft PS+ ett tag, hur ofta har Uncharted: The Nathan Drake Collection och The Lost Legacy dykt upp?

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ni som haft PS+ ett tag, hur ofta har Uncharted: The Nathan Drake Collection och The Lost Legacy dykt upp?

Collection dök upp en gång januari 2020, och sen vid början av pandemin gav de också bort den till alla, även de utan ps plus. Legacy har aldrig dykt upp om jag minns rätt. Spel brukar ej vara med mer än en gång tror jag, inte vad jag vet (Förutom PS Plus collection som har en del som varit med innan). Tänkte spela igenom Collection snart, 60 fps dessutom vilket alltid är gött. Hoppas Uncharted 4 och Lost Legacy får 60 fps patch snart, får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Collection dök upp en gång januari 2020, och sen vid början av pandemin gav de också bort den till alla, även de utan ps plus. Legacy har aldrig dykt upp om jag minns rätt. Spel brukar ej vara med mer än en gång tror jag, inte vad jag vet (Förutom PS Plus collection som har en del som varit med innan). Tänkte spela igenom Collection snart, 60 fps dessutom vilket alltid är gött. Hoppas Uncharted 4 och Lost Legacy får 60 fps patch snart, får väl se.

ok tack, bägge går för 99kr just nu i butik, kanske lika bra köpa? jo 60 fps är alltid nice, startade Uncharted 4... inte så kul med 30 fps.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Inte illa. Nu har du att göra i jul.

Själv försökte jag med ett kort till PSN och de strulade.. inga presentkort i appen så kan ej lösa in det och köpa mig ett år av PS+.

För mig så kom det som SMS som jag fick klicka på länkar i för varje värdekort.
Krångla lite smått och fick starta om appen emellan aktiveringarna ibland.

Webhallen kortet visade 0Kr och gick inte att lösa ut.
Jag maila dem vid ca 14:30 och fick svar med pengar tillbaka för ca 45min sen.

Känns som jag har att göra kommande året
Snart klar med Thimbleweed Park och tänkte spela Days Gone efter, får se hur mycket jag hinner innan Cyberpunk.

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever coil whine med sin PS5:a? Min har fungerat felfri sen lansering med många timmars användande och nu kom det helt plötsligt från ingenstans.. 😬 Både in-game och i menyerna, med något lägre buzz i just menyerna.

Har läst att flera upplever detta, men även diverse fläktrelaterde ljud. Har knappt upplevt coil whine med både tidigare datorer eller konsoler, så lite irriterad än man allt, haha.. Någon gång ska väl det ska antar jag! Finns det ens något att göra mot det?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Någon annan som upplever coil whine med sin PS5:a? Min har fungerat felfri sen lansering med många timmars användande och nu kom det helt plötsligt från ingenstans.. 😬 Både in-game och i menyerna, med något lägre buzz i just menyerna.

Har läst att flera upplever detta, men även diverse fläktrelaterde ljud. Har knappt upplevt coil whine med både tidigare datorer eller konsoler, så lite irriterad än man allt, haha.. Någon gång ska väl det ska antar jag! Finns det ens något att göra mot det?

Ser väldigt många som har det, hör lite men just nu bara i Spider-man Remastered och Miles Morales. Ska vänta lite, har ju garanti så om något händer kan man ju byta den när det finns lite fler konsoler inne också. Tror stor del av det är att fläkten är så sjukt tyst i övrigt, vilket gör att coil whine sticker ut. Testade mitt ps4, när jag satte örat mot konsolen hörde jag ett liknande ljud, men när man sitter en bit ifrån tar det höga fläktljudet ps4 har över så hör inget coil whine.

Fortfarande inte OK direkt då Series X också är sjukt tyst men har inte direkt något coil whine vad jag hört.

Permalänk

Hur upplever ni Remote Play nu med PS5? För mig laggar det en del och är fördröjningar när jag styr och försöker göra saker. Kör både datorn och konsolen via nätverkskabel.

Permalänk

Hur är supporten för DualSense på PC? Går det att köra trådlöst på nåt sätt? Har spel native support, alltså syns PS knapparna i spel?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Hur är supporten för DualSense på PC? Går det att köra trådlöst på nåt sätt? Har spel native support, alltså syns PS knapparna i spel?

Misstänker att supporten är bristfällig eftersom det trotsallt är en Playstation dosa. Tror inte du kan förvänta dig att Dual Sense haptic feedbacken med motstånd kommer fungera på PC inom överskådlig framtid.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

För mig så kom det som SMS som jag fick klicka på länkar i för varje värdekort.
Krångla lite smått och fick starta om appen emellan aktiveringarna ibland.

Webhallen kortet visade 0Kr och gick inte att lösa ut.
Jag maila dem vid ca 14:30 och fick svar med pengar tillbaka för ca 45min sen.

Känns som jag har att göra kommande året
Snart klar med Thimbleweed Park och tänkte spela Days Gone efter, får se hur mycket jag hinner innan Cyberpunk.

Japp också fått sms. Men inget händer i appen när jag klickar på länken. Mailade igår så få se hur det går på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Japp också fått sms. Men inget händer i appen när jag klickar på länken. Mailade igår så få se hur det går på måndag.

Blev kontaktad av Gifted nu precis. De sa att jag skulle testa med as block av. Jag har en adguard home igång på hemmanätverket. Jag slog av wifi och testade. Fungerade. 👍 Nu blev man med ett års PS+ utan en konsol... Nu får den banne mig komma om två veckor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag köpte med 4st precis men man kunde max ha 1500 kr i plånboken och jag har inget spel jag vill köpa i nuläget...
Någon som vill köpa en kod på 500 kr för 350 kr?

Kanske ska nämna att affär gjordes med Padinni igår kväll. Smidigt och lätt löste vi hans problem, nu är det bara för mig att se vad jag ska göra av det överskott jag har då jag sällan handlar digitalt hos ps 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Jag gjorde så

Nöjd? Hann du prova Pulse 3D?

Permalänk
Medlem

Första buggen. Sackboy plötsligt avinstallerat...?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Nöjd? Hann du prova Pulse 3D?

Nä, provade tyvärr aldrig dem.
Men verkade vara väldigt plastiga och micken har fått sisådär omdöme.

Så ska packa upp mina steelseries för 899 och testa dem när jag får arsle ur vagn.

Steelseries PRO för 1790 testade jag igår till PCn. Klent ljud direkt ur förpackningen. Men efter lite pillande på EQn så kändes de betydligt mycket bättre. Kvalitet känslan på lurarna kändes också bra. Så håller tummarna för att 7:serien är likvärdiga.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Nä, provade tyvärr aldrig dem.
Men verkade vara väldigt plastiga och micken har fått sisådär omdöme.

Så ska packa upp mina steelseries för 899 och testa dem när jag får arsle ur vagn.

Steelseries PRO för 1790 testade jag igår till PCn. Klent ljud direkt ur förpackningen. Men efter lite pillande på EQn så kändes de betydligt mycket bättre. Kvalitet känslan på lurarna kändes också bra. Så håller tummarna för att 7:serien är likvärdiga.

Ok! Dra iväg ett PM till mig om dina intryck när du hunnit prova Arctis 7 på PS5:an.