Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Ska prova det

Annars finns det inställningar på PS5an för man kan ta ner bandbredden men det innebär att det ev. inte blir lika bra bild. Men som ett test kan du göra det.

Testa att stänga av HDCP i PS5an och se om det är ett handskakningsproblem.

Permalänk
Medlem

Någon som vill dela med sitt PSN här? Alltid kul att ha lite mer folk i sin friendslist så man ser vad alla lirar för inspiration och kanske lite MP om man lirar samma spel
Mitt psn är isbjoernBBQ
Lägg gärna till eller skriv era här så lägger jag till er!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Någon som vill dela med sitt PSN här? Alltid kul att ha lite mer folk i sin friendslist så man ser vad alla lirar för inspiration och kanske lite MP om man lirar samma spel
Mitt psn är isbjoernBBQ
Lägg gärna till eller skriv era här så lägger jag till er!

Tjobben88

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Var rädd innan jag fick min PS5 att den inte skulle få plats på tv-bänken samt förstöra helhetsintrycket.
Fick hem min PS5a igår och så fel jag fick

[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Var rädd innan jag fick min PS5 att den inte skulle få plats på tv-bänken samt förstöra helhetsintrycket.
Fick hem min PS5a igår och så fel jag fick

https://i.imgur.com/zjoRygz.jpg[/url]

Varför inte på golvet brevid tvbänken?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Var rädd innan jag fick min PS5 att den inte skulle få plats på tv-bänken samt förstöra helhetsintrycket.
Fick hem min PS5a igår och så fel jag fick

https://i.imgur.com/zjoRygz.jpg[/url]

Jag har ett sånt fast jag tog de vita, passar min möbel bättre

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Någon som vill dela med sitt PSN här? Alltid kul att ha lite mer folk i sin friendslist så man ser vad alla lirar för inspiration och kanske lite MP om man lirar samma spel
Mitt psn är isbjoernBBQ
Lägg gärna till eller skriv era här så lägger jag till er!

McRacka27

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag har ett sånt fast jag tog de vita, passar min möbel bättre

Finns dem i vitt?!
Hade jag ingen aning om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Finns dem i vitt?!
Hade jag ingen aning om

Yes gillar inte de svarta eller som jag tycker (ser rymdgrått ut).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Yes gillar inte de svarta eller som jag tycker (ser rymdgrått ut).

Nejdå, den är svart som synden. Svårt att fota svarta saker o få det naturligt.
Den vita gick bara inte, ser ut som en strandad val.

Permalänk
Inaktiv

Fick hem min högst oplanerade PS5 SE ikväll. Har mest försökt den få att kopiera över data från min gamla PS4 Pro så bortsett från lite Astro så får jag vänta med att spela tills imorrn kväll istället. Enda direkta jag hört ljudmässigt har varit optiska läsaren läsa Demons Souls-skivan. I övrigt riktigt tyst. Får hoppas att lasset Elgiganten fick in i helgen faktiskt har fått problemen fläkten från första leveranserna hade. Men lär väl märkas när jag drar igång något mer krävande. Har inte tagit mig tid att kolla vad för fläkt som medföljt.

Placerade bredvid/halvt bakom min LG OLED 55B7v:

Jämförde de olika kontrollerna. DualSense påminner för mig mer om en Xbox-kontroller än en Playstation-kontroller. Väldigt bekväm med, men lite ovan ännu. Blir som planerat från början, köpa en extra till datorn lagom tills man börjar kunna använda dess intressantare features.

PS4 v2-kontroller, Steel Black, DualSense förstås, samt en custom Xbox Design Labs-kontroller i vitt, rött och svart:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jompa79:

Var rädd innan jag fick min PS5 att den inte skulle få plats på tv-bänken samt förstöra helhetsintrycket.
Fick hem min PS5a igår och så fel jag fick

https://i.imgur.com/zjoRygz.jpg[/url]

Svart!? Går sidorna att köpa löst? Eller har du målat?

Permalänk
Medlem

Fick hem en handkontroll idag, konsol jan/feb förmodligen (Dustin 26/10). Pluggade in kontrollen i datorn för att få känna och klämma lite, känns riktigt riktigt bra! Intressant sedan att testa den i astro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Svart!? Går sidorna att köpa löst? Eller har du målat?

Permalänk
Inaktiv

Nice! Ser klart bättre ut i svart, bra jobbat!

Permalänk

Måste finnas någon här med soundbar från samsung? Vilka inställningar i ps5 ska man köra med för att få bäst/ korrekt ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Måste finnas någon här med soundbar från samsung? Vilka inställningar i ps5 ska man köra med för att få bäst/ korrekt ljud?

Jag kör HW-Q96R , jag har den inställd på Surround mode även fast den har ett Game Mode läge, inget speciellt man behöver tänka på.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Miles Morales lägger till "RT Performance"-mode (RT+60 fps).
https://www.neogaf.com/threads/spiderman-miles-morales-adds-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick hem min högst oplanerade PS5 SE ikväll. Har mest försökt den få att kopiera över data från min gamla PS4 Pro så bortsett från lite Astro så får jag vänta med att spela tills imorrn kväll istället. Enda direkta jag hört ljudmässigt har varit optiska läsaren läsa Demons Souls-skivan. I övrigt riktigt tyst. Får hoppas att lasset Elgiganten fick in i helgen faktiskt har fått problemen fläkten från första leveranserna hade. Men lär väl märkas när jag drar igång något mer krävande. Har inte tagit mig tid att kolla vad för fläkt som medföljt.

Placerade bredvid/halvt bakom min LG OLED 55B7v:
https://i.imgur.com/Ul7qaqB.jpg

Jämförde de olika kontrollerna. DualSense påminner för mig mer om en Xbox-kontroller än en Playstation-kontroller. Väldigt bekväm med, men lite ovan ännu. Blir som planerat från början, köpa en extra till datorn lagom tills man börjar kunna använda dess intressantare features.

PS4 v2-kontroller, Steel Black, DualSense förstås, samt en custom Xbox Design Labs-kontroller i vitt, rött och svart:
https://i.imgur.com/XvXVjdm.jpg

Älskar famicom färgerna 👌

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Miles Morales lägger till "RT Performance"-mode (RT+60 fps).
https://www.neogaf.com/threads/spiderman-miles-morales-adds-r...

Jäkligt schysst. Hoppas de flesta spelen får detta läge framöver. Perfekt kompromiss.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering idag.
Bl.a skall nu tydligen 1440p fungera.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firre:

Ny uppdatering idag.
Bl.a skall nu tydligen 1440p fungera.

Nej, 1440p finns inte med?

Version 20.02-02.30.00

  • This system software update improves system performance.

  • Resolved an issue where data transfers and downloads were cancelled when trying to download content while a data transfer from a PS4 is in progress.

  • Some issues that were causing errors during text input in some PS4 games have been resolved.

  • The connection stability has been improved for some Wi-Fi routers.

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/ps5/system...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Jag har faktiskt en sån oanvänd i bilen. Var det lätt att färga? Gött att det går bra med plastidip så man kan ta bort det om man inte blir nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag har faktiskt en sån oanvänd i bilen. Var det lätt att färga? Gött att det går bra med plastidip så man kan ta bort det om man inte blir nöjd

Finns vinyl från exempelvis xtremeskins tillgängliga annars om du vill slippa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag har faktiskt en sån oanvänd i bilen. Var det lätt att färga? Gött att det går bra med plastidip så man kan ta bort det om man inte blir nöjd

Alltid lite bök med sprayfärg och du behöver en bra plats för att spraya, kallt nu också så gör du det ute se till att använda värmepistol och inte låta sprayburken bli kall. Plastidip har fördelen av att om man misslyckas med ett lager och får rinningar eller liknande så rättar det till sig i nästa lager. Jag sprayade 3 lager på baksidan och 4 på ovansidan vilket blev tillräckligt. Baksidan sprayade jag bara kanterna eftersom det är bara de som syns när panelerna är på.
Lycka till!

Permalänk

Går att boka PS5 på CDON nu!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Går att boka PS5 på CDON nu!

Släpp 28 feb såg jag!

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Släpp 28 feb såg jag!

Aa, står det som preliminärt datum. Kan ju hoppas att dom tog i lite och att den eventuellt dyker upp tidigare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Aa, står det som preliminärt datum. Kan ju hoppas att dom tog i lite och att den eventuellt dyker upp tidigare.

Har 2 polare som slängde sig på boka knappen som gamar.

Hade själv tur och köpte min på Amazon natten mot rel.dagen

Permalänk
Medlem

bokade jag med får väl se om man kan hítta en tidigare