Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Hur ställer man in för soundbar?
Jag har PS5>LGCX>eARC>LG Soundbar.
Sedan ändrade jag från LPCM till Dolby

Men frågan är ju att det var det först var inställt på "TV", så jag ändrade det till "AV" är det ok?(Och vad innebär "fält"?

Låter som du ska köra på ”fält” för ditt ljud om det är enkel soundbar med baslåda och kör på DTS om det går för högre ljudkvalitet . AV syftar på en surround förstärkare med 2 eller fler högtalare setup.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Då klarade man precis Returnal. Fruktansvärt bra spel och det kändes riktigt bra från början till slut. Blir nog att försöka sig på platinum i detta, det är ju så förbannat kul att bara kötta monster i det.

Permalänk
Medlem

Remnant ska få PS5-uppdatering!
https://www.pushsquare.com/news/2021/05/remnant_from_the_ashe...

Hade inte hört talas om spelet innan det kom som ett PS+ för ett tag sedan. Tycker det är riktigt bra och kan inte riktig förstå att det inte fått mer uppmärksamhet.
Jag och två till har kör igenom huvudspelet och kämpar med det senaste DLC, som har en riktigt (för oss)svår bossfight. Jag tror att det är avsaknaden av 60fps som gjort att vi inte klarat den så nu snar så ska bossen få smisk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ktd:

Remnant ska få PS5-uppdatering!
https://www.pushsquare.com/news/2021/05/remnant_from_the_ashe...

Hade inte hört talas om spelet innan det kom som ett PS+ för ett tag sedan. Tycker det är riktigt bra och kan inte riktig förstå att det inte fått mer uppmärksamhet.
Jag och två till har kör igenom huvudspelet och kämpar med det senaste DLC, som har en riktigt (för oss)svår bossfight. Jag tror att det är avsaknaden av 60fps som gjort att vi inte klarat den så nu snar så ska bossen få smisk.

Spelet har varit rätt populärt på PC men har även kommit anklagelser om att utvecklarna försöker tysta kritiska röster på Steam. Någon form av uppföljare är på gång med.

Väl värt en titt i mitt tycke med, har dock inte spelat det själv ännu, trots att jag nog har 2 utgåvor (Epic och PSN+). Riktigt fint med en PS5-uppdatering med!

Permalänk
Medlem

Gör det för det är riktigt bra co-op. Gillar det inte så mycket när jag spelar själv för jag är lite harig och för mig är det like "läskigt" att gå runt själv.
Men när jag har backup av polarna är det inga problem. Låter dom gå först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Då klarade man precis Returnal. Fruktansvärt bra spel och det kändes riktigt bra från början till slut. Blir nog att försöka sig på platinum i detta, det är ju så förbannat kul att bara kötta monster i det.

Jag har klarat ett antal runs nu, du är inte klar bara för du har sett credits Finns ett "riktigt" slut också.
Kör hårt! Ett av mina favoritspel på många år.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har klarat ett antal runs nu, du är inte klar bara för du har sett credits Finns ett "riktigt" slut också.
Kör hårt! Ett av mina favoritspel på många år.

Ja, true ending känner jag till men får se när det blir av. Nästa våg med spel är på igång nu!

Permalänk
Konsolgrävare

Hade helt missat detta spel men blev taggad direkt. Ser riktigt bra ut

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Finns det nån anledning att köpa PS5 över PS4 versionen av Resident Evil på tex Elgiganten? 100kr skillnad och det står till och med "PS5 Upgrade Available" på boxen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Finns det nån anledning att köpa PS5 över PS4 versionen av Resident Evil på tex Elgiganten? 100kr skillnad och det står till och med "PS5 Upgrade Available" på boxen.

Egentligen ingen. PS4-versionen ger licens att spela både PS4 och PS5-versionen av spelet medans PS5-versionen bara ger licens för PS5-versionen. Lägre pris för PS4-versionen men man får inte PS5-omslaget. PS5-versionen måste laddas hem med PS4-versionen, medans den bör komma direkt på skivan med PS5-versionen. Sedan eventuella lanseringspatchar och liknande.

Rörigt inlägg med versioner hit och dit men enda egentligan fördelen med PS5-versionen är hur den ser ut i hyllan, om man vill lämna PS4-omslag bakom sig.

Uppgraderingen ska dessutom vara gratis vilket gör PS5-utgåvan aningen meningslös egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Egentligen ingen. PS4-versionen ger licens att spela både PS4 och PS5-versionen av spelet medans PS5-versionen bara ger licens för PS5-versionen. Lägre pris för PS4-versionen men man får inte PS5-omslaget. PS5-versionen måste laddas hem med PS4-versionen, medans den bör komma direkt på skivan med PS5-versionen. Sedan eventuella lanseringspatchar och liknande.

Rörigt inlägg med versioner hit och dit men enda egentligan fördelen med PS5-versionen är hur den ser ut i hyllan, om man vill lämna PS4-omslag bakom sig.

Uppgraderingen ska dessutom vara gratis vilket gör PS5-utgåvan aningen meningslös egentligen.

Haha, jo att det står PS5 på fodralet ger mig lite beslutsångest faktiskt. Fast jag kan ju låna ut PS4 versionen till kompisar, så det blir nog den.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Haha, jo att det står PS5 på fodralet ger mig lite beslutsångest faktiskt. Fast jag kan ju låna ut PS4 versionen till kompisar, så det blir nog den.

Precis, möjligheten att kunna låna ut och för den delen sälja om det blir aktuellt, ökar med PS4-versionen. Relativt få PS5or ute ett halvår efter lanseringen, men PS4or kryllar det av.

Permalänk
Konsolgrävare

Denna men svart skulle man ju vilja ha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Denna men svart skulle man ju vilja ha!
https://youtu.be/OyvNxdfPU18

Riktigt fräck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Då klarade man precis Returnal. Fruktansvärt bra spel och det kändes riktigt bra från början till slut. Blir nog att försöka sig på platinum i detta, det är ju så förbannat kul att bara kötta monster i det.

Samma här. Blev nyss "klar" och drog igång med en till runda direkt efteråt. Verkligen ett "bara en gång till"-spel. Eller i Lee Sizemores (Westworld) ord:

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Idag gick Ryo Ga Gotoku ut med att Lost Judgment (efterföljaren till Judgment) ska släppas den 24 september på PS4, PS5, och XBOX Series X/S. Det är nog det spelet jag ser fram emot mest att spela detta år då jag älskar Yakuza-spelen och Judgment.

Announcement Trailer (Varning: Det visas lite story spoilers i annoucement-trailern!)

Gameplay trailer:

Permalänk
Medlem

Re design på ps5 announced..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Re design på ps5 announced..

Det är ganska givet att ps5 kommer få en uppdaterad design likt ps2, ps3 och ps4 som också vart uppdaterade. Tycker själv att det behövs då den nuvarande är väldigt stor och inte speciellt vacker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Det är ganska givet att ps5 kommer få en uppdaterad design likt ps2, ps3 och ps4 som också vart uppdaterade. Tycker själv att det behövs då den nuvarande är väldigt stor och inte speciellt vacker.

Playstation (One) fick också en slimmad version
Får se hur "uppdaterad" designen är dock, det pratas om snarlik design i mindre form bara.

Permalänk
Medlem

Returnal patch 1.3.6 släppt.
https://housemarque.com/news/2021/5/8/returnal-patch-136

Jag hann dra ner 1.3.3 och starta spelet men som tur är så pajade inte min save. Tråkigt för dom som förlorade all progress…

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hade helt missat detta spel men blev taggad direkt. Ser riktigt bra ut

https://youtu.be/VL2-3Le1wUY

Har sett fram emot spelet sedan jag första gången hörde talas om det. Dock ryktas det om en PS5-version så kanske väntar på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Det är ganska givet att ps5 kommer få en uppdaterad design likt ps2, ps3 och ps4 som också vart uppdaterade. Tycker själv att det behövs då den nuvarande är väldigt stor och inte speciellt vacker.

Jepp. Har aldrig tidigare köpt Slim versioner av konsoller när jag redan hade vanliga, men här kan jag tänka mig göra det. PS5 som den är nu är såååå jäääääkla stoooor.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har som tur är ett eget spel/filmrum, men hade jag inte det så vet i f*n om jag fått ha en PS5 för övriga familjen. Den är stor och inte speciellt vacker. 😂
Skämt å sido så tycker jag faktiskt inte den är så ful.

Funkar som headsetställ också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ktd:

Returnal patch 1.3.6 släppt.
https://housemarque.com/news/2021/5/8/returnal-patch-136

Jag hann dra ner 1.3.3 och starta spelet men som tur är så pajade inte min save. Tråkigt för dom som förlorade all progress…

Hade en bra run, spelet kraschade och sedan tvingades uppdateringen in. Så tar en paus tills spelet är färdigpatchat känner jag.

Permalänk
Medlem

Har ni spanat in Darkplates?
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Jag gjorde en beställning. 508kr för lite plast, men vill ha! 🤡

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ibland kan en paus vara det som behövs. Fattar inte vad det är med Returnal som gör att jag inte kan sluta spela det.
Det är ett spel som jag inte ska gilla och ”enformigheten” gör det till ett kasst spel men ändå är det typ GOTY.

Permalänk
Medlem

Sorry om det här redan har tagits upp, men jag såg precis att på alla PS5-spel i PS Store så skriver de "Tempest 3D AudioTech för kompatibla hörlurar".

Har jag förstått något fel gällande denna teknik? För så som jag hade förstått den så funkar den för ALLA hörlurar..? Att du kan plugga i valfritt par stereolurar och få 3D audio?

Isåfall om jag INTE har missförstått det hela så undrar jag lite varför de väljer att friskriva sig så pass som de gör. 😂

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Sorry om det här redan har tagits upp, men jag såg precis att på alla PS5-spel i PS Store så skriver de "Tempest 3D AudioTech för kompatibla hörlurar".

Har jag förstått något fel gällande denna teknik? För så som jag hade förstått den så funkar den för ALLA hörlurar..? Att du kan plugga i valfritt par stereolurar och få 3D audio?

Isåfall om jag INTE har missförstått det hela så undrar jag lite varför de väljer att friskriva sig så pass som de gör. 😂

Oklart. Jag har fått precis samma uppfattning om Tempest.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Sorry om det här redan har tagits upp, men jag såg precis att på alla PS5-spel i PS Store så skriver de "Tempest 3D AudioTech för kompatibla hörlurar".

Har jag förstått något fel gällande denna teknik? För så som jag hade förstått den så funkar den för ALLA hörlurar..? Att du kan plugga i valfritt par stereolurar och få 3D audio?

Isåfall om jag INTE har missförstått det hela så undrar jag lite varför de väljer att friskriva sig så pass som de gör. 😂

Det ska funka på alla hörlurar. Man får lite känslan att dom är otydliga för att få sälja fler av sina egna headset.

Permalänk
Medlem

Blev av med en bra run i Returnal nu pga senaste uppdateringen igen. Så jäkla less på att det inte finns quit and save...

Nu har jag stängt av auto update , synd bara att det gäller alla spel så nu får man krångla för att hålla spelen uppdaterade.

Att spelet hela tiden håller min ps5 gisslan kommer få mig att sluta spela tillslut.