Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Nya Dualsense färger - Midnight Black och Cosmic Red

https://youtu.be/FvLK66CFRH4

Kommer tydligen nästa månad. Har en känsla att Midnight Black kommer vara mycket eftertraktad. Köpte nyss en vit på Amazons rea så lite segt är de..

Blir ett köp av en Midnight Black. Äntligen en svart kontroll

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Känns som att färgvalet på kontrollen avgör detsamma för den därefter Tror Cosmic Red skulle passa med mitt vita par DualSense!

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nya Dualsense färger - Midnight Black och Cosmic Red

https://youtu.be/FvLK66CFRH4

Kommer tydligen nästa månad. Har en känsla att Midnight Black kommer vara mycket eftertraktad. Köpte nyss en vit på Amazons rea så lite segt är de..

Skrivet av tyvar1:

Blir ett köp av en Midnight Black. Äntligen en svart kontroll

Oh, helsvart har jag väntat på sedan jag såg kontrollen första gången (och de utannonserades ju innan själva konsolen så). Nu är det bara att hoppas på en officiell helsvart konsol också!

Permalänk
Medlem

Går att boka svarta och röda kontrollen hos Webhallen nu:

https://www.webhallen.com/se/product/336233-Playstation-5-Dua...

https://www.webhallen.com/se/product/336232-Playstation-5-Dua...

Hade jag inte köpt en extra kontroll vid launch hade jag tagit den röda. Gillar inte riktigt den vita kontrollen, fast man tvättar händerna som en tok (speciellt nuförtiden) så tappar den färgen lite ändå.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ser nu att den egentligen inte är "helsvart" utan blandat med mörkblå. Ändå snyggare än standardvarianten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Nya Dualsense färger - Midnight Black och Cosmic Red

https://youtu.be/FvLK66CFRH4

Kommer tydligen nästa månad. Har en känsla att Midnight Black kommer vara mycket eftertraktad. Köpte nyss en vit på Amazons rea så lite segt är de..

Måste säga att jag gillar den röda hyffsat faktiskt.

Min favoritkontroller i dagsläget, en Xbox Design Labs-kontroller:

Hade gillat om Sony erbjöd något liknande, speciellt nu när de ändå verkar vara öppen för att konsollen och iallafall kontrollen inte måste vara främst vit.

Permalänk
Konsolgrävare

Jag hoppas verkligen att Sony släpper custom backplates så småningom. Diggade den idén med Nintendos backplates på NN3DS.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag hoppas verkligen att Sony släpper custom backplates så småningom. Diggade den idén med Nintendos backplates på NN3DS.

Xbox 360 gjorde ju också en stor grej av att kunna sätta in custom backplates (som såldes på bland annat Game-butiker, rip) så Sony borde kunna göra någonting liknande nu, speciellt som inofficiella alternativ redan visat att det finns en marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kör man i bitström så ska igentligen ljuddatan inte röras av konsollen utan bara skikas vidare som den är. Så de andra inställningarna ska/bör inte spela någon roll då.
Ett måste om du har skiva är att när/om du ser på film från skiva så ska du gå in i en annan instälningsmeny och ändra till bittsröm där med om du inte redan gort det.
https://youtu.be/3dsxCtBjaSg

LG skickar inte vidare DTS

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

LG skickar inte vidare DTS

Nä det vet jag tyvärr. men dolby fixar den.
Vill man ha DTS så får man gå genom ljudlimpan/recivern först om den stödjer det.

Men nu var det tal om vilka ljud inställningar på ps5an som var bäst med ljudlimpan och inte om tvin stödjer DTS

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nucky:

Produkt: ASUS RT-AX88U
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07HRBC23B/ref=sr_1_1?dchild=1&...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4699364
Pris: 2215kr

Billigast på Prisjakt - 3500kr

Grym produkt med 8st Gigabit LAN portar

Tips till er som vill ha en riktigt bra Router för eran Wifi 6 PS5a.

Har en själv och kör med Asuswrt-Merlin CFW

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nä det vet jag tyvärr. men dolby fixar den.
Vill man ha DTS så får man gå genom ljudlimpan/recivern först om den stödjer det.

Men nu var det tal om vilka ljud inställningar på ps5an som var bäst med ljudlimpan och inte om tvin stödjer DTS

Jag vet och jag har fortfarande inte fått något svar på frågan

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Hur ställer man in för soundbar?
Jag har PS5>LGCX>eARC>LG Soundbar.
Sedan ändrade jag från LPCM till Dolby

Men frågan är ju att det var det först var inställt på "TV", så jag ändrade det till "AV" är det ok?(Och vad innebär "fält"?

Skrivet av Kevlarheart:

Låter som du ska köra på ”fält” för ditt ljud om det är enkel soundbar med baslåda och kör på DTS om det går för högre ljudkvalitet . AV syftar på en surround förstärkare med 2 eller fler högtalare setup.

Skrivet av Johnnymann:

Nej, det är ju en 7.1.4 soundbar så den har bakhögtalare
Sedan är ju TV en LG, dvs inget stöd för DTS.

Skrivet av Mega-Dark:

Kör man i bitström så ska igentligen ljuddatan inte röras av konsollen utan bara skikas vidare som den är. Så de andra inställningarna ska/bör inte spela någon roll då.
Ett måste om du har skiva är att när/om du ser på film från skiva så ska du gå in i en annan instälningsmeny och ändra till bittsröm där med om du inte redan gort det.
https://youtu.be/3dsxCtBjaSg

Skrivet av Johnnymann:

LG skickar inte vidare DTS

Skrivet av Mega-Dark:

Nä det vet jag tyvärr. men dolby fixar den.
Vill man ha DTS så får man gå genom ljudlimpan/recivern först om den stödjer det.

Men nu var det tal om vilka ljud inställningar på ps5an som var bäst med ljudlimpan och inte om tvin stödjer DTS

Skrivet av Johnnymann:

Jag vet och jag har fortfarande inte fått något svar på frågan

Bara så du vet så har jag inte en PS5 än, utan går på det jag hittar på nätet och egen uppfattning så som jag skulle vilja ha det inställt hos dig. Och jag kan tyvärr inte läsa manualen häller då man av någon dum anledning bara kan komma åt den från en PS5... Men har du läst den skälv? Svaret kanske finns där.

Så som jag har förstått det så är AV rätt för dig då du använder separata högtalare.
Vad "flät" är vet jag tyvärr inte och kan inte hitta något om det häller. I vilket sammanhang används fält och vad kan man välja istället? Annars testa och se om du märker (hör/ser) någon skillnad när du ändrar den?

Men som jag skrev innan att när/om man kör bitström så ska de andra ljudinställningarna inte spela någon roll längre, då ljuddatan bara ska skickas vidare till nästa enhet i ledet (ditt fall TV) och om den också står på pasthrue/bitström så åker det bara vidare igen till nästa (ljudlimpan) som då gör avkodningen och väljer i vilken högtalare ljudet ska gå till.
Så så varför Sony inte valt att göra de andra inställningarna som har med högtalarljudet att göra gråa när man väljer bitström istället för lingär PCM är märkligt för det har Microsoft valt att göra på sin konsol.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har länge varit sugen på att uppgradera mitt gamla trötta datorbord från IKEA. Hade tänkt köpa något sådant och ha konsolen ståendes i hörnet.

Hur blir det med lufttillförseln om konsolen står på en musmatta? Kommer detta påverka negativt tror ni? Är det bättre att köpa något av träskiva istället?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mgsrex:

Har länge varit sugen på att uppgradera mitt gamla trötta datorbord från IKEA. Hade tänkt köpa något sådant och ha konsolen ståendes i hörnet.

Hur blir det med lufttillförseln om konsolen står på en musmatta? Kommer detta påverka negativt tror ni? Är det bättre att köpa något av träskiva istället?

Hur du än ställer den, vertikalt läge vore att rekommendera för mindre footprint på ytan, så kommer PS5s fot ligga mot mattan. Den tar inte luft genom denna utan själva konsollen kommer ändå sitta en bit ovanför bordsskivan.

Jag ser inga problem med detta, luftigt och bra troligen. Finns ju folk som klämmer in sin konsoll i trånga tvmöbler. Själv har jag min inknuffad halvt bakom min OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur du än ställer den, vertikalt läge vore att rekommendera för mindre footprint på ytan, så kommer PS5s fot ligga mot mattan. Den tar inte luft genom denna utan själva konsollen kommer ändå sitta en bit ovanför bordsskivan.

Jag ser inga problem med detta, luftigt och bra troligen. Finns ju folk som klämmer in sin konsoll i trånga tvmöbler. Själv har jag min inknuffad halvt bakom min OLED.

Tack!
Jo tänkte samma lite men blev osäker. Gillade generellt inte kombinationen varm apparat på tyg. Såg en video på Youtube där någon visade hur mycket tystare konsolens skivläsare blev av att stå på en musmatta så det är ju alltid en bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag tyckte 4 var mycket bättre än de andra. Men min favorit är faktiskt The Lost Legacy. Det är ganska kort men väldigt gott.

Kört alla fyra nu och håller verkligen med dig. 4an är inte bara ett grafiskt mästerverk, det är ett äventyr utav dess like. Är bara några få stycken i slutet med för mycket fiender och för lite plats att gömma sig på samt de med pansarfordonet som jag personligen inte tyckte om. Är fortfarande helt förbluffad över vilken fantastisk värld de lyckats skapa, speciellt den sista fjärdedelen av spelet.

Skrivet av mgsrex:

Har länge varit sugen på att uppgradera mitt gamla trötta datorbord från IKEA. Hade tänkt köpa något sådant och ha konsolen ståendes i hörnet.

Hur blir det med lufttillförseln om konsolen står på en musmatta? Kommer detta påverka negativt tror ni? Är det bättre att köpa något av träskiva istället?

Har min i en TV möbel (dock öppen sådan) men än så länge har jag aldrig hört fläktarna under load. Även om man lägger den ner så har man ju stödfoten och det gör att hela konsolen ligger lite högre upp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kört alla fyra nu och håller verkligen med dig. 4an är inte bara ett grafiskt mästerverk, det är ett äventyr utav dess like. Är bara några få stycken i slutet med för mycket fiender och för lite plats att gömma sig på samt de med bilen som jag personligen inte tyckte om. Är fortfarande helt förbluffad över vilken fantastisk värld de lyckats skapa, speciellt den sista fjärdedelen av spelet.

Kul att höra! Jo jag håller med om grafiken. Även om det nu har några år på nacken och är 30 fps och designat för en base PS4 (inte ens Pro... fast det fick väl en 4K patch senare) så tycker jag det är ett av dem snyggaste spelen jag sett. Därför jag är taggad på att se vad Naughty Dog kan göra med en PS5a.

Å ja juste, nu när du gillade 4an så bör du då också köra The Lost Legacy. Det är basically en DLC till 4an, samma grafik osv men annan story och Nate är inte med. Är min favorit. Det är väldigt kort dock.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kul att höra! Jo jag håller med om grafiken. Även om det nu har några år på nacken och är 30 fps och designat för en base PS4 (inte ens Pro... fast det fick väl en 4K patch senare) så tycker jag det är ett av dem snyggaste spelen jag sett. Därför jag är taggad på att se vad Naughty Dog kan göra med en PS5a.

Å ja juste, nu när du gillade 4an så bör du då också köra The Lost Legacy. Det är basically en DLC till 4an, samma grafik osv men annan story och Nate är inte med. Är min favorit. Det är väldigt kort dock.

Att det är 30fps och dessutom tearing är faktiskt det största minuset med spelet, trots att motion blur hjälper. Vet inte om det var så på PS4 men man ser tydligt när man svänger med kameran att bilden skär sig då och då, något med Vsync som är kajko? Naughty Dog borde verkligen ha gett spelet lite kärlek via en PS5 patch. Om en sådan kommer lär jag gladeligen köra om det för att få lite fler trophies.

Bra tips om Lost Legacy men väntar nog på en PS5 patch isf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Bara så du vet så har jag inte en PS5 än, utan går på det jag hittar på nätet och egen uppfattning så som jag skulle vilja ha det inställt hos dig. Och jag kan tyvärr inte läsa manualen häller då man av någon dum anledning bara kan komma åt den från en PS5... Men har du läst den skälv? Svaret kanske finns där.

Så som jag har förstått det så är AV rätt för dig då du använder separata högtalare.
Vad "flät" är vet jag tyvärr inte och kan inte hitta något om det häller. I vilket sammanhang används fält och vad kan man välja istället? Annars testa och se om du märker (hör/ser) någon skillnad när du ändrar den?

Men som jag skrev innan att när/om man kör bitström så ska de andra ljudinställningarna inte spela någon roll längre, då ljuddatan bara ska skickas vidare till nästa enhet i ledet (ditt fall TV) och om den också står på pasthrue/bitström så åker det bara vidare igen till nästa (ljudlimpan) som då gör avkodningen och väljer i vilken högtalare ljudet ska gå till.
Så så varför Sony inte valt att göra de andra inställningarna som har med högtalarljudet att göra gråa när man väljer bitström istället för lingär PCM är märkligt för det har Microsoft valt att göra på sin konsol.

Det är som sagt olika inställningar och manualen säger ingenting.

Det finns först 3 olika inställningar beroende på vad man har för ljud ut: TV, AV-förstärkare och sedan Fält(Och jag har ju bara en soundbar med surround högtalare?, och vad sjutton är "Fält"?)

Själva och ljudet ut är också 3 olika: Linjär PCM, DTS-bitstream och Dolby-Bitstream, här valde jag Dolby eftersom TV inte kan ens skickar igenom DTS.

Sjukt förvirrande, TV står redan i Passthrough ang ljudet.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Någon som öppnat sin PS5 och rengjort den innuti? Jag har haft min sen release 2020 och funderar på att göra en liten vårstädning.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som öppnat sin PS5 och rengjort den innuti? Jag har haft min sen release 2020 och funderar på att göra en liten vårstädning.

Haft min sedan början av December och jag hade bort sidorna för någon vecka sedan men det kändes ganska meningslöst, var knappt nå damm alls. Beror säkert på hur man det annars i hemmet också, jag har luftrenare och dammsuger ofta.
Dock tycker jag att ta bort sidopanelerna är bland det mest obekväma jag gjort. Dels var jag tvungen att kolla en film för att se vilket håll man skulle dra dem och sen så satt dem så jäkla hårt det kändes som att man skulle ta sönder något, och jag vet inte om jag kanske gjorde det också för jag tycker disk läsaren brummar/resonerar mycket mer högljutt nu.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Det är som sagt olika inställningar och manualen säger ingenting.

Det finns först 3 olika inställningar beroende på vad man har för ljud ut: TV, AV-förstärkare och sedan Fält(Och jag har ju bara en soundbar med surround högtalare?, och vad sjutton är "Fält"?)

Själva och ljudet ut är också 3 olika: Linjär PCM, DTS-bitstream och Dolby-Bitstream, här valde jag Dolby eftersom TV inte kan ens skickar igenom DTS.

Sjukt förvirrande, TV står redan i Passthrough ang ljudet.

Okej
Då skulle jag säga att du kör redan på de bästa (AV och Dolby bitström) alternativen. Vist du har en ljudlimpa men det låter som du inte har någon billig då den var med bakhögtalare så jag skulle klassa den som "av-reciver". TV är oftast om du bara har stereo.

Fält kan jag tyvärr inte svara på . Om du byter till engelska i menyn, vad heter fält då? Kanske kan vara en dålig översättning?

Edit: Kolla inlägget under detta från @Karate Taco så får su svar på Fält .

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Då skulle jag säga att du kör redan på de bästa (AV och Dolby bitström) alternativen. Vist du har en ljudlimpa men det låter som du inte har någon billig då den var med bakhögtalare så jag skulle klassa den som "av-reciver". TV är oftast om du bara har stereo.

Fält kan jag tyvärr inte svara på . Om du byter till engelska i menyn, vad heter fält då? Kanske kan vara en dålig översättning?

Fält = soundbar. Men det är lämpligare att använda AV receiver även om man har en soundbar för att öppna upp inställningsmöjligheterna för att kunna justera position för bakre högtalare samt välja 7.1 (auto detect hittade min 5.1 bar som 7.1 t.ex.)

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

🤔

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Om någon funderat mellan PS5 och PC-utgåvan av Days Gone kan jag rapportera att PC-utgåvan är riktigt fin. 3440x1440 (ultrawide) med mitt 3070 ger i det närmaste stabila 90 FPS (max för min monitor) och högre ändå om min skärm klarat det. Mycket inställningsalternativ, fullt DS4-stöd om man vill spela så men mus och tangentbord är också oväntat bra implementerat.

PC > PS5 > PS4 Pro. Trots att det är min tredje genomspelningen och den innan, på PS5, gjordes runt julen, så ser jag fram emot en runda till. Högre bildfrekvens gör mycket för spelet, likaså möjligheten att sikta med musen förstås.

Fler alternativ att spela ett underskattat och fantastiskt spel gillas. Hoppas spelet säljer bra så Sony låder Bend Studios arbeta på en uppföljare. Eller att de i annat fall letar en ny publisher och skapar ett nytt IP och gör en mer symbolisk koppling mellan de båda. Behövs mer av detta!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av matnojje:

Hur maxad var inte denna? 😳

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om någon funderat mellan PS5 och PC-utgåvan av Days Gone kan jag rapportera att PC-utgåvan är riktigt fin. 3440x1440 (ultrawide) med mitt 3070 ger i det närmaste stabila 90 FPS (max för min monitor) och högre ändå om min skärm klarat det. Mycket inställningsalternativ, fullt DS4-stöd om man vill spela så men mus och tangentbord är också oväntat bra implementerat.

PC > PS5 > PS4 Pro. Trots att det är min tredje genomspelningen och den innan, på PS5, gjordes runt julen, så ser jag fram emot en runda till. Högre bildfrekvens gör mycket för spelet, likaså möjligheten att sikta med musen förstås.

Fler alternativ att spela ett underskattat och fantastiskt spel gillas. Hoppas spelet säljer bra så Sony låder Bend Studios arbeta på en uppföljare. Eller att de i annat fall letar en ny publisher och skapar ett nytt IP och gör en mer symbolisk koppling mellan de båda. Behövs mer av detta!

Japp, verkar faktiskt som en riktigt bra PC port. Om jag inte hade det gratis på PS5 genom PS Plus skulle jag nog köpa det. Riktigt bra spel, borde spela klart men har inte funnit tiden.

Permalänk
Konsolgrävare

Grand Theft Auto V Coming to PlayStation 5 and Xbox Series X|S on November 11th

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |