En lite flummig Spotify fråga.

Permalänk

En lite flummig Spotify fråga.

Jag satt här och funderade på Spotify och att man kan spela upp musik i "offline läget". Jag vet ju att kraven för att detta ska fungera är att jag måste vara premium kund och har laddat ner musiken på själva enheten. Men det jag undrar är, skulle jag kunna ha en dator eller dylikt och ladda den med all musik jag tycker om. Kopplar bort datorn ifrån internet för att aldrig mer koppla upp den. Kommer jag då för alltid att kunna spela upp den musiken? Även om jag slutat vara premium kund, eller finns det något krav där som säger att jag måste koppla upp mig inom en viss period för att verifiera liksom?
Vore skoj att få veta , hälsningar David

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för snabbt svar, hälsningar David

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

En följd fråga, kan man stänga av datorns klocka?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag förstår inte, vad var det för länk? Jag frågade om en sak och du länkar till något helt annat.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Jag förstår inte, vad var det för länk? Jag frågade om en sak och du länkar till något helt annat.

Du får spela in musik lagligt, länken går till organisationen Copyswede som är en intresseorganisation som betalar upphovsrättsinnehavarna för att du ska tillåtas spela in musik.
Det här ämnet ligger dessutom snubblande nära till att bryta mot § 7 i forumreglerna så läs den paragrafen och kolla på Copysswedesidan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det är ju du som drar egna slutsatser, svara på frågan eller dra.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Det är ju du som drar egna slutsatser, svara på frågan eller dra.

Tror det är du som inte fattar... Tänk efter nu.

Men svaret på din fråga är... Det är en väldigt korkad metod att på något sätt försöka frysa din dator i tiden för att på så sätt kunna spela ett musikarkiv/spellista så mycket du vill. Det är inte värt besväret, och det är mycket sannolikt att spotify tänkt på de alternativ du kommit på. Spotify loggar säkert hur många minuter musik som spelats sen förra gången du kopplade upp dig... och då skulle din lista låsas även om du har en "klocka" i operativsystemet som står still.

Enklaste och bästa är att betala spotify.

Om du inte bryr dig om att betala de som gjort musiken för du lyssnar finns det enklare och smartare sätt än hacka spotify. Fanns en värld innan spotify kom och då samlade många på mp3 filer, det är fullt möjligt att samla på filer med musik även idag, och säkert bättre filformat. Men på stenåldern så var lagringskapacitet en verklig begränsning... Och detta är betydigt lättare och smartare än att "hacka" spotify.... Men ska du köpa hårddiska och lagra massa musik... Så kan du skaffa spotify konto med de pengarna istället...

Så hur du än vrider och vänder på det hela så är nog ett spotify konto bästa alternativet.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst*

Diskussioner om sätt att piratkopiera är ej tillåtna.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär