Permalänk
Medlem

1060 uppgradering

Har idag ett gtx 1060 6gb som jag känner att jag kanske bör byta ut.
Burken i sig är ingen värsting, en i5 7400 med 16gb ram.
Vad skulle ni säga är en prisvärd uppgradering?
Är en lenovo y720 cube. Så i nuläget är ju kylningen ett dilemma..

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera dig att spara pengar tills du har råd med att köpa dig en dator du plockar ihop själv.
Lättare att uppgradera i framtiden.
Lirar du på 1080P?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Kör själv 1060 6gb oxå. Ligger i fundering att uppgradera men väntar till nästa serie kommer.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Ska man tro siffrorna man får från gpucheck är din cpu redan flaskhals så ett kraftigare grafikkort kommer inte ge mycket. Ny propp och ny gpu=win.

Permalänk
Medlem

Jo, visst kan man köpa ny istället. Men i nuläget så är det främst gpun som sätter lite käppar i hjulet. Speciellt då det blir så varmt. I load så ligger tempen kring 80c. Har plockat bort merparten av chassiet och matat dit en extra fläkt för att flytta luft. Men ingen effekt på tempen. Att sitta med afterburner o öka fläktarna är inget alternativ, avskyr när datorn låter..

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xish:

Jo, visst kan man köpa ny istället. Men i nuläget så är det främst gpun som sätter lite käppar i hjulet. Speciellt då det blir så varmt. I load så ligger tempen kring 80c. Har plockat bort merparten av chassiet och matat dit en extra fläkt för att flytta luft. Men ingen effekt på tempen. Att sitta med afterburner o öka fläktarna är inget alternativ, avskyr när datorn låter..

Låter som att börja om från början blir bäst, går allt att flytta över till ett nytt chassi kanske det är en bra start för att få ner temp och ljud...

Permalänk
Medlem

Jo. Det kanske är så.. Moderkortet bör väl passa i större chassi med? Googlat lite, men blev inte sådär superklok av det

Permalänk
Medlem

@Xish:

Googlade 2min, kolla sidan 30
Komponenter

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av tingkan:

@Xish:

Googlade 2min, kolla sidan 30
Komponenter

Ser ut som standard itx, borde ju gå att köpa ett bättre chassi och bara lägga in.
tex denna, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3984730

Permalänk
Medlem

Finns ett nzxt manta som är till salu i närheten här hemma. Någon med erfarenhet av det? Visst, verkar stort som satan utvändigt. Men verkar ju sjysst för att hålla nere tempen.. Han ska ha en 500lapp för det. Inkl 4nya fläktar.

Permalänk

Måste även ta hänsyn till vad för nätaggregat du har då det också påverkar möjligheten till uppgradering:)