Mass Effect-trilogin i HD-utgåva inom ett år

Permalänk
Medlem

Det får nog bli ett köp av Enhanced Edition, ingen 4K TV men har ganska nyligen fixat en Xbox X controller som måste spelas in lite mer
Ser ju onekligen lovande ut och vad jag kan komma ihåg var det riktigt roliga spel inklusive ME A

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har alltid kört den. Vilken kan du rekommendera som alternativ?

Spontant tänker jag Engineer. Den borde vara tillräckligt annorlunda från de andra klasserna med sitt tech-fokus. I ME2 får du bl.a. Combat Drone och till ME3 får du även Sentry Turret.

Alternativt kan Infiltrator vara värt att kolla in. I grova drag är det en krigarklass med tech-förmågor. Under de senare spelen kan du bl.a. göra dig osynlig med Tactical Cloak.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Mass Effect Bonus Content Download - Begränsat till 31 maj 2021, eller så länge det räcker.

Det beskrivs så här:
"We're giving fans a chance to download content previously available in the Deluxe Editions of Mass Effect 2 and Mass Effect 3, as well as the first Mass Effect soundtrack (including the new Legendary Edition Track: "Resynthesis")."

EA har även lagt upp en Art Creator för spelsamlingen som man kan lattja med

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Joqqe:

Det är ju vanligt att komprimering påverkar videokvaliteten, men den som väntar får såklart se

Har i princip bara spelat trilogin på pc med kb/m och blir nog att fortsätta göra det i.o.m. relativt ny 21:9-skärm. Samtidigt lockar alternativet med oled-tv och trådlös handkontroll (allt kopplat till datorn). Vad tycker ni andra om att spela ME på det viset?

Tyvärr så ser det ju bara ut som om ME 1 och ME 2 uppdaterats till ME 3 nivå, är ju långt ifrån Andromeda klass på texturer och motor. Förståeligt på sätt och vis eftersom det hade kostat mycket mer att göra om dem i Frostbite 3.

Permalänk
Medlem

När det kommer till uppdaterade äldre spel så är det inte modern standard jag känner att jag behöver. Även om det vore fint så klart.
Utan mer dom förbättrade texturerna det brukar bli, för dom överensstämmer ofta bra med hur jag romantiserar hur det såg när jag spelade det

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoolook13:

Tyvärr så ser det ju bara ut som om ME 1 och ME 2 uppdaterats till ME 3 nivå, är ju långt ifrån Andromeda klass på texturer och motor. Förståeligt på sätt och vis eftersom det hade kostat mycket mer att göra om dem i Frostbite 3.

Skrivet av SCORPIUS:

När det kommer till uppdaterade äldre spel så är det inte modern standard jag känner att jag behöver. Även om det vore fint så klart.
Utan mer dom förbättrade texturerna det brukar bli, för dom överensstämmer ofta bra med hur jag romantiserar hur det såg när jag spelade det

Om jag fick drömma skulle samtliga spel ha gjorts om i UE4, i och med deras användning av UE3. Tror det hade bidragit till ännu högre hållbarhet. Men som du tar upp, @Zoolook13, hade nog kostnaden varit för hög vid flytt till en ny motor och omarbetning för komplex. Även om det här inte uppfyller den drömmen så tar jag vad vi får inom snar tid (möjligtvis en fråga om huruvida spelare bör ställa högre krav)

Så kan det bli ja, @Scorpius Nightdive Studios remasters av t.ex. Turok och Doom 64 är hur man minns att spelen såg ut förut!

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Nyfiken på hur ni gjorde med det som jag kände var det svåraste valet i spelen:

The Genophage.
Själv botade jag inte genophagen. Må låta hemskt och "inhumant" men kroganerna gör ju inget annat än att kriga och erövra, det är ju vad hela deras kultur går ut på.. de hade invaderat och koloniserat planet efter planet, det var därför Genophagen blev till. Kanske skulle det ha gått att göra något på annat vis "i typisk Mass Effect-anda" men det kändes så osannolikt.. tror dessutom inte Genophagen fått dem att tänka efter, snarare har de nog bara blivit ännu argare. Så det hade nog bara blivit kaos och krig om man lät kroganerna fortplanta sig som förr.
Men valet var ju inte roligt att göra, jag försökte hela tiden att välja att göra det rätta och "hopp" är ju vad hela serien bygger på.. Så kanske gör ett annat val denna gång hehe.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Nyfiken på hur ni gjorde med det som jag kände var det svåraste valet i spelen:

The Genophage.
Själv botade jag inte genophagen. Må låta hemskt och "inhumant" men kroganerna gör ju inget annat än att kriga och erövra, det är ju vad hela deras kultur går ut på.. de hade invaderat och koloniserat planet efter planet, det var därför Genophagen blev till. Kanske skulle det ha gått att göra något på annat vis "i typisk Mass Effect-anda" men det kändes så osannolikt.. tror dessutom inte Genophagen fått dem att tänka efter, snarare har de nog bara blivit ännu argare. Så det hade nog bara blivit kaos och krig om man lät kroganerna fortplanta sig som förr.
Men valet var ju inte roligt att göra, jag försökte hela tiden att välja att göra det rätta och "hopp" är ju vad hela serien bygger på.. Så kanske gör ett annat val denna gång hehe.

Dold text

Botar alltid genophage då jag mer eller mindre kör 90-100 % rymdjesus (paragon). Med Wrex som ledare är det ett lättare val, men annars betydligt svårare eftersom Wreave är så pass krigisk. Om man ska problematisera det vidare så är salarian-upplyftet av krogans knepig, utan den hade ju kulturell mognad gått till på ett naturligare sätt. Samtidigt, om genophage botas och födelsetalen ökar under en desperat och krigisk "inställning" kan möjligtvis stora problem uppstå. Verkligen etiskt knepigt eftersom krogans blivit utsatta för det här, när de blev upplyfta för att hjälpa till i kriget mot Rachi.

Dold text
Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zoolook13:

Tyvärr så ser det ju bara ut som om ME 1 och ME 2 uppdaterats till ME 3 nivå, är ju långt ifrån Andromeda klass på texturer och motor. Förståeligt på sätt och vis eftersom det hade kostat mycket mer att göra om dem i Frostbite 3.

Skrivet av Joqqe:

Om jag fick drömma skulle samtliga spel ha gjorts om i UE4, i och med deras användning av UE3. Tror det hade bidragit till ännu högre hållbarhet. Men som du tar upp, @Zoolook13, hade nog kostnaden varit för hög vid flytt till en ny motor och omarbetning för komplex. Även om det här inte uppfyller den drömmen så tar jag vad vi får inom snar tid (möjligtvis en fråga om huruvida spelare bör ställa högre krav)

Så kan det bli ja, @Scorpius Nightdive Studios remasters av t.ex. Turok och Doom 64 är hur man minns att spelen såg ut förut!

Mig veterligen lade man mest tid på att få upp just ME1 och ME2 till ME3-standard i denna remaster just för att få en enhetlig trilogi mer än att försöka göra en Spyro eller Crash Remake (där man byggde om spelen helt från grunden upp).

Självfallet har ME3 fått kärlek också, men i det stora hela handlar det mer om att ha en så nära sömlös upplevelse som möjligt inom just trilogin varav man valde att inte bara göra spelen snyggare, utan även göra om vissa system helt samt balansera om dem.

Absolut hade det varit otroligt häftigt att se hela trilogin i full UE4-prakt eller till och med Frostbite 3. Men känner personligen inte att det är nödvändigt i slutet av dagen då ME3 med lite handpåläggning (texture mods o.s.v.) har varit fullt spelbart även efter Andromedas släpp. Och vi verkar få mer än bara texture mods över hela trilogin om man säger så

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot

Lite fräsch information gällande vad för upplösning och bilduppdatering man kan förvänta sig från trilogin över diverse plattformar: https://www.ea.com/games/mass-effect/mass-effect-legendary-ed...

Ser rätt väloptimerat ut faktiskt då bland annat OG XOne/PS4 får upp till 1080p@60FPS,
OneX/PS4 Pro får (upp till) 60FPS@1440p och XSX/PS5 får 120FPS@1440p – Detta under Performance Mode.

Sedan verkar 1080p@30FPS, 4K@30FPS och 4K@60FPS skala över Visual Mode som man kan förvänta sig utifrån performance mode staplarna.

PC får självfallet upplåsta inställningar med upp till 240FPS/Hz som maxtak

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Mig veterligen lade man mest tid på att få upp just ME1 och ME2 till ME3-standard i denna remaster just för att få en enhetlig trilogi mer än att försöka göra en Spyro eller Crash Remake (där man byggde om spelen helt från grunden upp).

Självfallet har ME3 fått kärlek också, men i det stora hela handlar det mer om att ha en så nära sömlös upplevelse som möjligt inom just trilogin varav man valde att inte bara göra spelen snyggare, utan även göra om vissa system helt samt balansera om dem.

Absolut hade det varit otroligt häftigt att se hela trilogin i full UE4-prakt eller till och med Frostbite 3. Men känner personligen inte att det är nödvändigt i slutet av dagen då ME3 med lite handpåläggning (texture mods o.s.v.) har varit fullt spelbart även efter Andromedas släpp. Och vi verkar få mer än bara texture mods över hela trilogin om man säger så

Skrivet av Yatagarasu:

Lite fräsch information gällande vad för upplösning och bilduppdatering man kan förvänta sig från trilogin över diverse plattformar: https://www.ea.com/games/mass-effect/mass-effect-legendary-ed...

Ser rätt väloptimerat ut faktiskt då bland annat OG XOne/PS4 får upp till 1080p@60FPS,
OneX/PS4 Pro får (upp till) 60FPS@1440p och XSX/PS5 får 120FPS@1440p – Detta under Performance Mode.

Sedan verkar 1080p@30FPS, 4K@30FPS och 4K@60FPS skala över Visual Mode som man kan förvänta sig utifrån performance mode staplarna.

PC får självfallet upplåsta inställningar med upp till 240FPS/Hz som maxtak

Absolut, det har säkert lagts ned en hel del arbete på det här. Ibland måste man bara nördgnälla Det är förstås tacksamt med de olika QoL-tilläggen. Ska även bli skönt att slippa problem som att ME2 kraschar i slutet av Kasumi: Stolen Memory (om man inte tar till "-nomoviestartup").

Skönt med inbyggt stöd för högre fps. Vill minnas att fiendernas sköldar betedde sig märkligt i ME1 ifall man haxade värdet för uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt onödigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Testpilot
Skrivet av oqvist:

Helt fantastiskt onödigt.

Utveckla gärna?

Jag ser detta som fantastiskt nämligen då ME1 och ME2 är "ospelbara" sett till deras grafiska aspekter i modern standard, för att inte nämna problemen som nämndes i inlägget ovanför med workarounds för diverse saker.

Att man sedan gått in och tagit bort den där 1 ½ minut hissresan i tidigare ME-spel och liknande ser jag inte hur någon kan klaga på. För att inte nämna att för $60 får du alla 3 spelen inklusive dess DLC's i förbättrat utförande – kontra $180+ om man ska köpa originalen med alla dess tillbehör.

Denna remaster ger även god anledning att porta över samtliga spel till både föregående samt nuvarande generation av konsoler för alla att uppleva. Vilket kan vara ytterst trevligt för folk som inte spelat spelen förut, speciellt om man är lite yngre och blev introducerad genom Andromeda-titeln.

Tänkte jag nämner några positiva saker i alla fall, för att sätta igång en tankeprocess om du väljer att utveckla varför detta skulle vara något onödigt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ser rätt väloptimerat ut faktiskt då bland annat OG XOne/PS4 får upp till 1080p@60FPS,
OneX/PS4 Pro får (upp till) 60FPS@1440p och XSX/PS5 får 120FPS@1440p – Detta under Performance Mode.

Tolkar jag det rätt får PS5 "bara" Up to 60fps @ 1440p.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Tolkar jag det rätt får PS5 "bara" Up to 60fps @ 1440p.

Från reddit:
It's because this is running in Back Compat mode and Xbox Series X|S is amazing at Back Compat.

Look up threads on here about XboxOneGen9Aware or Gen9Aware if you want to learn more.

Long story short, allows Xbox One games to be tricked into thinking they are running on an extremely powerful Xbox One isntead of a Series X, and developers can create custom settings profiles for each console.

PS5 is limited to PS4PRo settings in back Compat mode, with the occasional bump from 30 to 60fps. There was no 120Hz mode for PS4Pro so no 120Hz games via back compat.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Subzero299:

Tolkar jag det rätt får PS5 "bara" Up to 60fps @ 1440p.

Du har tolkat det rätt.

PS5, Xbos One X och Xbox Series S får nöja sig med upp till 1440p@60FPS i performance-mode.
Xbox Series X är enda konsolen som erbjuder upp till 120FPS.

EDIT
Du fick ett bra svar här på varför:

Skrivet av playguu:

Från reddit:
It's because this is running in Back Compat mode and Xbox Series X|S is amazing at Back Compat.

Look up threads on here about XboxOneGen9Aware or Gen9Aware if you want to learn more.

Long story short, allows Xbox One games to be tricked into thinking they are running on an extremely powerful Xbox One isntead of a Series X, and developers can create custom settings profiles for each console.

PS5 is limited to PS4PRo settings in back Compat mode, with the occasional bump from 30 to 60fps. There was no 120Hz mode for PS4Pro so no 120Hz games via back compat.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt att se att spelet får så pass hög FPS på de där skitkonsolerna, det betyder ju att det inte är så särskilt krävande.. :/ Hade hellre sett att man fick ok FPS på dator men riktigt bra grafik istället.. men men, kanske går det att få det att se snyggt ut ändå med ultra settings eller nåt.. får väl hoppas det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Utveckla gärna?

Jag ser detta som fantastiskt nämligen då ME1 och ME2 är "ospelbara" sett till deras grafiska aspekter i modern standard, för att inte nämna problemen som nämndes i inlägget ovanför med workarounds för diverse saker.

Att man sedan gått in och tagit bort den där 1 ½ minut hissresan i tidigare ME-spel och liknande ser jag inte hur någon kan klaga på. För att inte nämna att för $60 får du alla 3 spelen inklusive dess DLC's i förbättrat utförande – kontra $180+ om man ska köpa originalen med alla dess tillbehör.

Denna remaster ger även god anledning att porta över samtliga spel till både föregående samt nuvarande generation av konsoler för alla att uppleva. Vilket kan vara ytterst trevligt för folk som inte spelat spelen förut, speciellt om man är lite yngre och blev introducerad genom Andromeda-titeln.

Tänkte jag nämner några positiva saker i alla fall, för att sätta igång en tankeprocess om du väljer att utveckla varför detta skulle vara något onödigt

Använd resurserna till att utveckla nya ips eller mass effect 5 istället för att mjölka gamla ips Det har både nya och äldre gamers mer nytta av. Behöver inte mycket till dator för att köra mass effect.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oqvist:

Använd resurserna till att utveckla nya ips eller mass effect 5 istället för att mjölka gamla ips Det har både nya och äldre gamers mer nytta av. Behöver inte mycket till dator för att köra mass effect.

Att nylansera föregående titlar är antagligen ett väldigt effektivt sätt för att bygga hype inför nästa titel. Vi får en Diablo 2 remake av samma anledning.
Att man sen kan tjäna massa pengar från de som aldrig spelade de äldre titlarna (eller de som bara är sugna på att spela om dem) blir grädden på moset.

Sen i dessa tider har man antagligen en hel del anställda som inte har jättemycket att göra. Att restaurera ett gammalt projekt är då ganska enkelt att sätta dem på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Att nylansera föregående titlar är antagligen ett väldigt effektivt sätt för att bygga hype inför nästa titel. Vi får en Diablo 2 remake av samma anledning.
Att man sen kan tjäna massa pengar från de som aldrig spelade de äldre titlarna (eller de som bara är sugna på att spela om dem) blir grädden på moset.

Sen i dessa tider har man antagligen en hel del anställda som inte har jättemycket att göra. Att restaurera ett gammalt projekt är då ganska enkelt att sätta dem på.

Ja precis. Alla företag har en massa anställda de inte är i behov av som de använder för allt möjligt krimskrams
Det där argumentet ser man ofta men jag tror inte verkligheten inom mjukvarubranschen riktigt ser ut så i regel...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är asbra att den kommer tycker jag. Inte spelat igenom spelen sen trean kom ut så det är på tiden att jag kör en ny genomspelning och det skulle inte alls vara roligt med originalgrafiken. Så helt rätt att de gör en remake. Dessutom får nya/yngre spelare chans att uppleva spelen.

Ang nästa Mass Effect så känns det tråkigt att regissören till orginalen Casey Hudson hoppat av BioWare! Får hoppas att det blir bra ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Använd resurserna till att utveckla nya ips eller mass effect 5 istället för att mjölka gamla ips Det har både nya och äldre gamers mer nytta av. Behöver inte mycket till dator för att köra mass effect.

Det släpps så många nya spel att ingen människa har tiden att spela allihopa så det går nog ingen nöd på dig.

Så för min del får de gärna lägga tid på att snygga till och förbättra ME-serien. Det är trots allt en av de bästa serier spel som någonsin släppts i min mening och om de görs snyggare och mindre buggiga blir de förstås ännu bättre.

Din sista mening förstår jag inte hur det är relevant så det får du utveckla om du vill.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oqvist:

Ja precis. Alla företag har en massa anställda de inte är i behov av som de använder för allt möjligt krimskrams
Det där argumentet ser man ofta men jag tror inte verkligheten inom mjukvarubranschen riktigt ser ut så i regel...

Inom "min" del av mjukvarubranschen ser det ut så, i alla fall. Särskilt nu när det är svårt att mötas fysiskt så är det enkelt att göra om ett gammalt spel, då alla designbeslut osv redan har tagits och man har en färdig plan att följa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inom "min" del av mjukvarubranschen ser det ut så, i alla fall. Särskilt nu när det är svårt att mötas fysiskt så är det enkelt att göra om ett gammalt spel, då alla designbeslut osv redan har tagits och man har en färdig plan att följa.

Ja att det är enkelt håller jag med om. Därför det är lönsamt. Men det råder ju sällan brist på nya projekt. Men r&d kostnaderna ökar ju rejält och utfallet osäkrare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Använd resurserna till att utveckla nya ips eller mass effect 5 istället för att mjölka gamla ips Det har både nya och äldre gamers mer nytta av. Behöver inte mycket till dator för att köra mass effect.

Det är inte mjölkning om man gör det rätt. Kolla bara hur fantastisk Halo 2 remastern är till exempel.

Jag spelar mycket hellre en bra remaster på Halo 2 än en ny IP då de inte verkar kunna göra nya bra Halo-spel. Jag betalar hellre pengar för en bra remake av ME1-3 än att spela Andromeda.

Men absolut, gör de en kass remake så är det samma mjölkning som Disney håller på och gör med alla gamla tecknade klassiker.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Testpilot
Skrivet av oqvist:

Behöver inte mycket till dator för att köra mass effect.

Kan säga på rak arm att dom flesta svensson hushåll jag känner till inte ens äger en PC, men äger en konsol ur åtminstone föregående generation. Det är omåttligt mer populärt för gemene man att använda smart-TV, iPhone o.s.v. för sin mediekonsumtion och sedan eventuellt komplettera med t.ex. en PS4.a för barnens skull.

Ser därför det bara som positivt att remastern släpps för både last-gen samt current gen. Att vi "veteraner" dessutom får möjligheten till mer är bara en bonus, vill man inte ha allt vad remastern har att erbjuda kan man ju bara installera den gamla kopian – Ingen som stoppar dig från det.

Skrivet av oqvist:

Använd resurserna till att utveckla nya ips eller mass effect 5 istället för att mjölka gamla ips Det har både nya och äldre gamers mer nytta av....
... Alla företag har en massa anställda de inte är i behov av som de använder för allt möjligt krimskrams
Det där argumentet ser man ofta men jag tror inte verkligheten inom mjukvarubranschen riktigt ser ut så i regel

Det är inte uteslutande att jobba på mer än ett projekt samtidigt, speciellt inte i spelindustrin.

Vi kan kolla på Respawn som exempel – Vad dom jobbar på idag, har jobbat med senaste tiden och vad som ligger i deras pipeline:

Släppta spel inom kort period

  • Jedi Fallen Order

  • APEX Legends

  • Medal of Honor: Above and Beyond

Vad som ligger i pipeline

  • Jedi Fallen Order 2

  • Titanfall 3 (flera iterationer har gjorts här, varav ena slutade upp som "restprodukten" APEX)

  • Fortsatt utveckling av APEX (GaaS spel)

  • Ny IP som teasats och som dom aktivt söker fler utvecklare till just nu.

Mycket av detta kan du se hos Bioware också, där allt från Dragon Age till Mass Effect utvecklas parallellt. Man är inte bunden till ett visst projekt nödvändigtvis och resurser allokeras där de behövs för stunden. Tvivlar därför att denna remaster har negativt påverkat utvecklingen i nämnvärd utsträckning för varken en ny IP, ett nytt Mass Effect spel eller Dragon Age 4 som de flesta hos Bioware verkar vara stationerade på just nu.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Slänger in en fråga om tråden fortfarande lever

Är det någon som vet om Tangentbord och Mus kommer att fungera till xbox versionen (har kikat lite sporadiskt men inte hittat info).
Vill gärna ha denna Legendary edition så att jag kan mysa i soffan, men har väldigt svårt att sikta med gamepads

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk

Har spelat igenom ME trilogin så många gånger att de gärna får uppdatera mekanik, ta bort minigames, och lägga till bortklippt material.

Särskilt som jag spelat med spelet moddat till HD redan, dvs jag tror inte det blir nåt större uppköp vad gäller grafiken för mig.

Trist att de inte lagt till RTX. PC gaming: för evigt begränsad av konsollernas gamla hårdvara.

Permalänk
Medlem

Varför inge RayTracing hade lyft alla tre spel.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Testpilot

Någon som har närmare koll på release-datumet? Närmare bestämt klockslag.

Det står nämligen två helt olika dagar på Origin/EA Desktop kontra Steam (Steam står som den 15.e Maj). Funderar om det är någon regional sak och om vi i Sverige faktiskt får det den 15.e på Origin/EA Desktop också, eller om Steam helt enkelt får det en dag senare bara, cause'.. Reasons.

På tal om Steam-versionen, tyckte detta var kul "erbjudande"

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >