Safari appen blir bara större - över 2gb

Permalänk
Inaktiv

Safari appen blir bara större - över 2gb

Hej

Har en iPhone 6s där Safari appen bara blir större och större. Nu är det uppe i 2,57gb.
Webbplatsdata är bara 321mb. Har provat att rensa den samt att gå in och ”rensa historik och webbplatsdata”.

Inget hjälper.

Är det nån vänlig själ som sitter på en lösning eller tips?

Permalänk
Medlem

Enklaste lösningen är förmodligen att ta en backup via iCloud, återställa telefonen (välj att ta bort alla inställningar och allt innehåll), och därefter ladda in backupen du precis tog.

Om du inte uppdaterat till senaste iOS så skulle det också kunna vara en möjlig lösning (verkar som att en del personer haft problem med detta främst i äldre versioner av iOS), även om det inte är säkert att det löser problemet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToJa92:

Enklaste lösningen är förmodligen att ta en backup via iCloud, återställa telefonen (välj att ta bort alla inställningar och allt innehåll), och därefter ladda in backupen du precis tog.

Om du inte uppdaterat till senaste iOS så skulle det också kunna vara en möjlig lösning (verkar som att en del personer haft problem med detta främst i äldre versioner av iOS), även om det inte är säkert att det löser problemet.

Hej!

Tack för ditt tips. Jag har senaste iOS. Uppdaterade igår. Safari appen är dock lika stor. Ska testa ditt tips med återställning.