SERVER- Hpe Proliant DL360p gen 7

Permalänk
Medlem

SERVER- Hpe Proliant DL360p gen 7

Hej!
Skänker bort en av de två servar jag fick av en annan medlem här på swec för nån månad sedan då jag helt enkelt inte kan använda så mycket kraft nu när eventbranchen ligger lågt och jag inte har något jobb att utföra, servern gör helt enkelt mer nytta hos någon av er!

Skickar med 64 gb ram (2x 16gb , 8x 4gb) och alla 4st SAS diskar som hängde med, samt såklart rackskenor.

OBS! Serverna är inte testad av mig och saknar två av plastskydden för de tomma SAS-slottarna.
Servern SKICKAS INTE utan avhämtas hemma hos mig i centrala Norrköping.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ouuu, den där skulle vara perfekt för virtualisering med tanke på hur mycket ram som du bjuder på.

Tar den mer än gärna, måste bara se till att fixa hämtning.
Annars kommer jag ta mig till Linköping inom några veckor och kan komma och hämta den själv om det går bra?

Permalänk
Avstängd

@huttala: Tjo! jag och ett gäng kamrater som Gejmar ville Hosta servrar och jag jobbade på en nöd-lösning hårdvarumässigt. En av mina kamrater arbetar som typ moln-ingenjör och kan sätta upp denna typen av saker och med denna skulle vi kunna Hosta betydligt mer. Skulle behöva uppgradera Fibret men det är det helt klart värt skulle kunna göra mycket. Eller min kamrat skulle få göra det jag skulle ta åt mig äran

Jag är väldigt intresserad och bor ca 15 mil bort.

Jag antar att du vill ge den till den som kommer att ha störst nytta av den. Ärligt talat så tror vet jag inte tillräckligt om Servrar o.s.v. för att utala mig men min kamrat kan göra saker och jag kan uppgradera interet till vad som krävs och jag skulle gärna hosta grejer så länge min kamrat sätter upp dem och har har har tid att remote övervaka den så att det är säkert. Han har säkert massa roliga ideér med.

Permalänk
Medlem

@huttala Om du kan hämta den inom en vecka så är den din, annars trillar den till @myrtle !
Med tanke på de dubbla xeon processorerna och 4st 140gb SAS disk så kan den köra t.ex unraid eller EXSI som ett monster....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd

@Nbwu: Såg nu att jag blev så pass exalterad att jag råkade "at'a" @huttula istället får orginalpoten.

När (Sannolikt snarare när än om) du hämtar den så om du råkar ha någon gamal server eller något du kört som server och tror skulle fungera väl för att hosta online gamingm och samt vissa andra små grejer som att jag skulle vilja digitalisera äldre svenska tidsskrifter kring pugualism (boxning och liknande jag har tillgång till som är svenska historia och bör bevaras och delas), en stor mängd tidsskrifter kring svenska atleter finns bevarat och det är ingen stor grej men det sak jag vill göra.

Jag inser givetvis att det finns mass olika alternativ men delvis ogillar jag den centralicering av trafik som utvecklats på internet samtidigt som jag gärna vill lära mig och bidra på dem vis jag kan.

Hade tillgång till ett fåtal äldre servrar tidigare men de försvann på nåt kontigt vänster :/

Hur som helst props till Nbwu för att du skickar vidare och lycka till med Virtualiseringen Huttula i annat fall kommer det upp några små gamingservrar och ett bibliotek av svenska atletiska tidsskrifter från innan andra världskriget

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Nbwu och @Myrtle
Jag återkommer imorgon med resultat, ska eventuellt till Linkeboda nästa helg redan, om inte så kanske jag kan fixa så att en polare som bor i där kan hämta servern från Norrköping.

Jag hade förövrigt tänkt hosta lite allt möjligt på den, bland annat azure stack, docker labbar, .NET Core sidor, nginx reverse proxy, plex server, och en Nextcloud server.
Har allt hostat på min gamingburk nu i brist på server, så nu kanske man kan deploya allt seriöst och inte vara tvungen att stänga av hela skiten varje gång det ska spelas VR-spel.

Permalänk

Ställer mig i kö!

Permalänk
Medlem

Jag och @huttala har kommit överrens om en upphämtningstid, skriver här i tråden om det är så att han av någon anledning bommar den helt, men känns solid!
Så tack för ert intresse!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Denna finns inte kvar antar jag?

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Kimpish: Den är hemma hos mig och tuffar på för fullt!