XL-ATX moderkort in i fractal define R2

Permalänk
Medlem

XL-ATX moderkort in i fractal define R2

Lång historia kort, vill få in ett: https://www.gigabyte.com/Motherboard/TRX40-DESIGNARE-rev-10/g... i ett fractal design define r2.
Moderkortet är av formatet XL-ATX och skall då vara ca 1.5cm längre/högre än ett vanligt ATX.
Nån som vet hur hålplaceringen för skruvarna på ett XL-ATX sitter?
Jag hoppas och antar att det är samma hålplacering för de nedersta hålen som på ett vanligt ATX.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av cRitZa:

Lång historia kort, vill få in ett: https://www.gigabyte.com/Motherboard/TRX40-DESIGNARE-rev-10/g... i ett fractal design define r2.
Moderkortet är av formatet XL-ATX och skall då vara ca 1.5cm längre/högre än ett vanligt ATX.
Nån som vet hur hålplaceringen för skruvarna på ett XL-ATX sitter?
Jag hoppas och antar att det är samma hålplacering för de nedersta hålen som på ett vanligt ATX.

Vad jag vet är XL-ATX ingen standardiserad formfaktor och har inneburit olika saker när olika tillverkare använt beteckningen.

Tycker dock att det låter som ett rimligt antagande att skruvhålen matchar ATX, just eftersom de rimligen tänkt sig att det ska gå att montera i någorlunda normala chassin (bara att de måste ha lite extra ledigt utrymme).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

XL-ATX är inte precis något väldefinierat format - tvärtom, men rimligen så använder moderkortet samma placering för skruvhålen som ATX, annars skulle det bli svårt att hitta något chassi som passar.