3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag pratade med kundtjänst nyss.
Fick inget kollinr eftersom bring inte har paketet ännu. Vilket motsäger det någon annan sa om att de har paketen i lager nu.
Fick inte heller avboka "eftersom det redan skickats". Så antingen sitter jag i en sits där jag måste åka iväg och hämta ett paket som jag sedan måste lämna tillbaka direkt. Eller så är det hela en scam.

Tycker synd om kundtjänst som verkar få jobba i totalt mörker.

Du får inte avboka för det är redan skickat, men du kan inte få kolli nummer för de har inte fått ett paket än.... hur skall de ha det ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Fick inte heller avboka "eftersom det redan skickats".

Det här är däremot ett jävla sätt. De låser i princip fast kunder, i vissa fall tvingar dom att ligga ute med en inte helt oansenlig summa pengar, men styr inte själva över leveranserna så de vet ju faktiskt inte om kortet skickats eller inte. För mig låter det som högst tvivelaktigt agerande.

Man har tack o lov alltid ångerrätt och den räknas väl från det att man fått varan om jag minns min handelsrätt rätt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag pratade med kundtjänst nyss.
Fick inget kollinr eftersom bring inte har paketet ännu. Vilket motsäger det någon annan sa om att de har paketen i lager nu.
Fick inte heller avboka "eftersom det redan skickats". Så antingen sitter jag i en sits där jag måste åka iväg och hämta ett paket som jag sedan måste lämna tillbaka direkt. Eller så är det hela en scam.

Tycker synd om kundtjänst som verkar få jobba i totalt mörker.

Det här med att vissa inte verkar få avboka låter ju helt befängt? Jag tror att det definitivt handlar om okunniga medarbetare, eller snarare medarbetare som inte får rätt verktyg och kompetens för att behandla dessa frågor.
Andra i tråden har ju lyckats avboka på Elgiganten och jag fick själv möjligheten att göra just detta när jag kontaktade Elgiganten via hello@giganten.se - så det hela är ju bra märkligt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här med att vissa inte verkar få avboka låter ju helt befängt? Jag tror att det definitivt handlar om okunniga medarbetare, eller snarare medarbetare som inte får rätt verktyg och kompetens för att behandla dessa frågor.
Andra i tråden har ju lyckats avboka på Elgiganten och jag fick själv möjligheten att göra just detta när jag kontaktade Elgiganten via hello@giganten.se - så det hela är ju bra märkligt.

De har vid tidigare tillfälle hävdat att jag var del av första batchen som skulle skickas ut. Om jag inte missminner mig så var den som lyckats avboka redan estimerad till januari.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här med att vissa inte verkar få avboka låter ju helt befängt? Jag tror att det definitivt handlar om okunniga medarbetare, eller snarare medarbetare som inte får rätt verktyg och kompetens för att behandla dessa frågor.
Andra i tråden har ju lyckats avboka på Elgiganten och jag fick själv möjligheten att göra just detta när jag kontaktade Elgiganten via hello@giganten.se - så det hela är ju bra märkligt.

Jag ringde in till kundtjänsten och meddelade detta
Först sade dem "Den kan ha skickats redan så kan inte göra så mycket"
Sen sade jag, Det kan det omöjligt göra då ASUS inte har släppt korten från fabrik ännu
Detta är en grossistbeställning och jag har pratat med eran kundtjänst som beräknat leveransen i JAN 2021 så jag vill avboka detta kort per omgående. Så vart det rull och jag fick ett mail typ dagen efter om ett "kvitto" att den blivit krediterad och avbruten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag ringde in till kundtjänsten och meddelade detta
Först sade dem "Den kan ha skickats redan så kan inte göra så mycket"
Sen sade jag, Det kan det omöjligt göra då ASUS inte har släppt korten från fabrik ännu
Detta är en grossistbeställning och jag har pratat med eran kundtjänst som beräknat leveransen i JAN 2021 så jag vill avboka detta kort per omgående. Så vart det rull och jag fick ett mail typ dagen efter om ett "kvitto" att den blivit krediterad och avbruten.

Jag har klarna som betalningssätt så ligger inte ute med pengar, men skickas det inte idag så ringer jag imorgon och säger ungerfär samma sak. Dock är mitt ett MSI ventus så vet inte hurvida de har skickats eller ej.

Hur spårar man paket från bring förresten?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Så j*vla skönt dock.
Denna lanseringen har varit ett skämt!
Fick tag på ett 3080 Aorus Masters från Inet i fredags som jag gibbat med sen i Lördags.
Riktig jäkla nöjd,
Hade STRIX på beställning från Web/Inet/Komplett/Elgig/Proshop.
ALLA är avbeställde nu eftersom jag fick tag på ett kort MEN också för att jag blev så jävla pissed på STRIX förseningen.
Jag vet att ASUS gör bra grejjer, och väljer alltid ROG STRIX nästan.
Men när dem inte ger några besked om lansering/när det kan tänkas finnas inne och skit och sen poppar ett Aorus kort upp så är valet självklart givet.
Men felgigantens jävla hantering av det här är under all kritik!
Att "låsa" fast kunderna på detta vis.
Det var det första jag avbokade kan jag säga på en gång.

Hoppas ni alla får tag på era GPU:er inom kort och väljer en annan leverantör framöver!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

På tal om något helt annat, är det någon som kan säga att jag var hos dem och drack kaffe hela dagen?

Självklart, men det blir en dyr kopp kaffe 😉
Själv sitter jag och väntar på ett kort från Webbis (19:e)
Och ett från Elgiganten (1/10)
Känns som man kanske skall avboka elgigantens kort och ställa sig i kö hos Inet ist 🤔
Har haft en flik på komplett under 3080 lagersaldo som uppdaterats lite sporadiskt sedan igår, förut har det bara varit några färdigbyggda datorer som dykt upp, men Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS Master trillade plötsligt in men har ej ändrat status från "Meddela mig" ännu

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag har klarna som betalningssätt så ligger inte ute med pengar, men skickas det inte idag så ringer jag imorgon och säger ungerfär samma sak. Dock är mitt ett MSI ventus så vet inte hurvida de har skickats eller ej.

Hur spårar man paket från bring förresten?

Det gör du med ditt kvittonummer.
2092- och lite siffror 4a första berättar vilken butik.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Jag har klarna som betalningssätt så ligger inte ute med pengar, men skickas det inte idag så ringer jag imorgon och säger ungerfär samma sak. Dock är mitt ett MSI ventus så vet inte hurvida de har skickats eller ej.

Hur spårar man paket från bring förresten?

Ladda ner appen Mina Paket. Brukar dyka upp där automatiskt om du fyllt i dina uppgifter

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem

Kanske @Asus.David kan ge oss en uppdatering på hur det går med Strix korten?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Pratade med elgigantens kundservice nyss och fick då besked om att msi ventus 3080 skulle komma in först i januari så antar att jag snart kommer få ett nytt förseningsmail. Beställde även ett tuf oc från inet några dagar senare som förhoppningsvis kanske kommer tidigare, de verkar iallafall ha bättre koll på då sina leveranser kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det gör du med ditt kvittonummer.
2092- och lite siffror 4a första berättar vilken butik.

Inget hittat i deras system.

Skrivet av danieljohansson:

Ladda ner appen Mina Paket. Brukar dyka upp där automatiskt om du fyllt i dina uppgifter

Från "Unifaun AB"?

Skrivet av myttarmannen:

Pratade med elgigantens kundservice nyss och fick då besked om att msi ventus 3080 skulle komma in först i januari så antar att jag snart kommer få ett nytt förseningsmail. Beställde även ett tuf oc från inet några dagar senare som förhoppningsvis kanske kommer tidigare, de verkar iallafall ha bättre koll på då sina leveranser kommer in.

När beställde du?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

"Nej, dessvärre sker leverans först Januari 2021" - Elgiganten.
ASUS TUF beställt den 18/9. Alltid lika spännande vad man får för svar.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

@Lofman Unifaun AB stämmer bra

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Inget hittat i deras system.

Från "Unifaun AB"?

När beställde du?

Elgigantens kund support är ett jevla skämt, spelar ingen som helst roll när du beställt så är det januari.
Ingen aning om hur deras kö system fungerar, men datumet för leverans har iaf skjutits upp 3 ggr.

Att ventus inte skulle komma förrens januari tror jag inte ett skit på, andra leverantörer verkar ha fått in dem.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Bring använder inte postens system utan har egna system som heter Happy Flow.
Vad jag vet har dom ingen app för privat personer har inte kollat om dom har det.

Deras paket får ett soårningsnummer först då paketet ska lastas, säg att något ska lastas på en bil så kommer inte kollinummret upp i systemmet förens det är scannat för lastning lite enkelt förklarat.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ringde också till elgiganten idag då jag inte fått något förseningsmail som jag fått de andra gångerna, sa att det blivit framskjutet till januari. Ringde förra veckan också och då sa dom att de hade fått inte lager och skulle skicka ut men när jag ringde idag så sa de bara ursäkta för att du fått fel information. Fattar inte va de håller på med...

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Inget hittat i deras system.

Från "Unifaun AB"?

När beställde du?

Japp från Unifaun

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Inaktiv

Ser faktiskt ut som att Elgiganten tillslut får ut kort. Fortfarande inte bra, 2,5 vecka efter lanseringen och konkurrenterna har haft högre tempo. Så fort ni får Klarna-fakturan kan ni nog räkna med att kortet är på väg iallafall.

Får se när nu Inet får iväg mitt kort. 3 november preliminärt...

Permalänk
Medlem

Nu verkar det hända grejer hos komplett, la ordern i torsdags!

Permalänk

Pratade också nyss med Elgigantens kundtjänst.. hon jag pratade med sa att ALLA kunder som har beställt oavsett datum kommer få dem först i Januari nytt försenings besked kommer..

Det jag inte förstår är varför jag får det här beskedet när jag spårar själv på deras sida:

Beskrivelse Status
1 215406 MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC Postal Services : 20.10.05
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.10.05

Notera Postalpickup paket, vad menas här??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Nu verkar det hända grejer hos komplett, la ordern i torsdags!

Vad beställde du då för något?

Såg inte heller bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Nu verkar det hända grejer hos komplett, la ordern i torsdags!

Vilken modell? EDIT: Såg inte bilden.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av treaskz:

Vad beställde du då för något?

Kika min post igen, verkade inte som bilden kom med

Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER

Permalänk
Medlem

Kompisen avbokade precis sitt Asus TUF OC beställt den 19/9 på Elgiganten då han inte tror på dom längre och fick möjligheten att köpa ett annat kort.

Var inga problem att avboka (trots "leveransen" skall påbörjas idag enligt 5/10 smset).

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultranova:

Pratade också nyss med Elgigantens kundtjänst.. hon jag pratade med sa att ALLA kunder som har beställt oavsett datum kommer få dem först i Januari nytt försenings besked kommer..

Det jag inte förstår är varför jag får det här beskedet när jag spårar själv på deras sida:

Beskrivelse Status
1 215406 MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC Postal Services : 20.10.05
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.10.05

Notera Postalpickup paket, vad menas här??

Jag tror att Elgiganten inte kan se eller att de inte kan lägga tid på att kolla upp varje köpare som hör av sig. Så de säger samma sak till alla och det är att korten kommer jan 2021. Denna informationen stämmer antagligen för 99% av köparna som sitter och väntar. Så istället för att ge hopp till 1% så väljer de att inte ge falsk hopp till resterande 99%.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Jag tror att Elgiganten inte kan se eller att de inte kan lägga tid på att kolla upp varje köpare som hör av sig. Så de säger samma sak till alla och det är att korten kommer jan 2021. Denna informationen stämmer antagligen för 99% av köparna som sitter och väntar. Så istället för att ge hopp till 1% så väljer de att inte ge falsk hopp till resterande 99%.

Fast problemet verkar vara att dom säger olika saker till dom flesta. Det är vad som skapar osäkerheten.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Någon som beställde ifrån nVidia store förra veckan som fått sitt kort skickat? står fort "Behandlas" för min order. beställde i torsdags.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fick mitt nu efter en månads väntan men det verkar som det är DOA - skjut mig...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮