Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

@Svertel: Fick ett pling på Distill.io att den kom i lager på Sharkgaming. Gick inte att beställa på faktura så fick köra banköverföring, hoppas verkligen jag får kortet så jag inte behöver vänta flera veckor på en återbetalning... Fick ändå iväg ordern inom minuten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slackjaw805:

Sharkgaming har MSI gaming x trio i lager

Drog också en beställning, men frågan är ju om de verkligen har de i lager Får se vad som händer.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

De har haft på sidan en vecka ungefär "I lager 25/09" sen nu nyss uppdaterade de till "I lager", vore ju konstigt om dem inte har några kort.

Permalänk

Fråga precis de har den inte i lager.. trots att det står i lager..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

Fråga precis de har den inte i lager.. trots att det står i lager..

Men vafan. Sa det nåt om det skulle komma in?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slackjaw805:

Sharkgaming har MSI gaming x trio i lager

Skrivet av Slackjaw805:

@3m0l: Fick ett pling på Distill.io att den kom i lager på Sharkgaming. Gick inte att beställa på faktura så fick köra banköverföring, hoppas verkligen jag får kortet så jag inte behöver vänta flera veckor på en återbetalning... Fick ändå iväg ordern inom minuten.

Skrivet av Lagerlöf:

Drog också en beställning, men frågan är ju om de verkligen har de i lager Får se vad som händer.

Passade också på. Står iaf fortfarande "i lager" efter att betalningen godkänts, så jag hoppas ju på att det är sant...

Har ingen som helst erfarenhet av Sharkgaming, men alla de vanliga datorbutikerna verkar ju ha en rejäl kö av beställningar (har en beställning från 17/9 som det inte hänt något med ännu), så det blir att testa även om det är en dyr produkt att "testa" med.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

@DjBeowolf: Någon har ju uppdaterat lagerstatusen på korten, så förhoppningsvis så vet inte kundservice vad den surrar om.

Permalänk

@Lagerlöf: Nej de sa bara att den inte är i lager.. men logiskt sätt så borde man få det ganska sent om man beställer nu med tanke på att de bör gå genom ett kösystem.. alla andra sidor har leverans i januari 2021..

Permalänk

@DjBeowolf: Sharkgaming har inte kört med några backorders så vitt jag vet

Permalänk

@Slackjaw805: Ska fråga igen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

@Lagerlöf: Nej de sa bara att den inte är i lager.. men logiskt sätt så borde man få det ganska sent om man beställer nu med tanke på att de bör gå genom ett kösystem.. alla andra sidor har leverans i januari 2021..

Kan man inte köpa när det inte är i lager finns det ju inget kösystem. Så beror ju på hur de löst det

Ett mindre företag borde ju köra först till kvarn på kort då de kanske inte får in lika många som t ex elgiganten.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nu får man 404 när man försöker gå till sidan för kortet

Permalänk
Avstängd

Vi förstörde för dem

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Ringde precis de sa att de skulle få in några imon ev. men de va väldigt osäkert, risken va att de skulle bli försenat en månad..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

Ringde precis de sa att de skulle få in några imon ev. men de va väldigt osäkert, risken va att de skulle bli försenat en månad..

Haha gillar att de "eventuellt" ska få in några, av vem? Tomten?

Jaja, får väl se vad de säger inom närmsta veckan eller om man ska avboka och börja vänta igen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Några tufftuff från komplett på g till folk i alla fall

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/iydpvj/komplett_nodk...

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

inet.se ändrade nyligen till lagersatus: 2020‑11‑30 från 2021-01-04 så det borde vara lite kort på väg in!

Permalänk

Pratade med en kille på Sharkgamings kundtjänst och han sa till mig 2-4 veckor men kollar jag på Klarna (beställde på faktura p.g.a flera beställningar) så står det att beloppet är reserverat. Order under behandling också.

Permalänk
Medlem

@saltkaret: Beloppet har varit reserverat och ordern har varit under behandling sen jag beställde runt kl 16:00 den 17e så det är nog ett standard-state ordern hamnar i.

Permalänk

@Svertel: vilket kort beställde du?

Permalänk
Medlem

@Slackjaw805: MSI GEFORCE RTX 3080 GAMING X TRIO 10G

Permalänk
Skrivet av Svertel:

@Slackjaw805: MSI GEFORCE RTX 3080 GAMING X TRIO 10G

Då får man vänta isf. Tar det 2 eller 4 veckor, spelar ingen större roll. Bättre än inets 5e januari.

Permalänk

Skumt att de "finns i lager" men så har ändå de som beställt den 17e inte fått sina kort?

Permalänk
Medlem

Beställde både från Komplett (Zotac), Webhallen (Msi Ventus) och Elgiganten (Gigabyte Eagle) den 17:e.
Alla kort lyser med sin frånvaro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd

Haha undrar hur många kort som kommer bli "lediga" när folk avbeställer sina backup-beställningar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha undrar hur många kort som kommer bli "lediga" när folk avbeställer sina backup-beställningar

I mitt fall så kommer jag inte avboka något alls.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Hur emailar/kontaktar man de ifall de är felmärkt med lagersaldo? Ångerköp asså.

Skicka ett mail med ditt ärende till hello@giganten.se för mail-support.

För att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt se till att trevligt uppge vad du undrar/behöver hjälp med, så klart och tydligt som möjligt. Se även till att inkludera ditt ordernummer (om du har ett), fullt namn, adress, telefonnummer och annan information som du tror kan vara till deras hjälp.

Skrivet av Sanazin:

Är det någon som lyckats komma fram till en handläggare via Elgigantens chatbot?

Skriv "Chatta med person" så kommer boten fråga dig om du vill bli kopplad till en handläggare. Tryck då ja. Om alla är upptagna och beräknad kö-tid uppskattas till mer än ca 30 minuter verkar det som att den svarar med "Tyvärr är alla handläggare upptagna, försök igen senare". Så då får man tyvärr försöka igen senare.

Om man inte vill sitta och försöka få tag på hjälp via chatt förslår jag att maila istället till adressen som jag skrev längre upp här i inlägget. Precis när chatten öppnar på morgonen och tidig förmiddag brukar det vara rätt lugnt för chattsupporten enligt min erfarenhet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

Ringde precis de sa att de skulle få in några imon ev. men de va väldigt osäkert, risken va att de skulle bli försenat en månad..

Inte hört nå mer än eller?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Snackade precis med kundtjänst på Elgiganten igen angående Strix(ej OC) jag beställt den 17e och fick glada nyheter! Så det är verkligen värt att ta kontakt med chatten om man är osäker. Hoppas bara det stämmer nu också

Saxat lite från chatten:

14:33
det står här att den borde komma den 30e september
14:34
Är det bekräftat att det kommer skickas då? Jag fick nämligen min order bekräftad långt tidigare när jag var i kontakt med kundtjänst tidigare.
14:35
det är den dagen du kommer få den antagligen. den kommer nog skickas 1-2 dagar tidigare
14:36
Okej, så det är förväntat in i lager eller har ni det redan i lager?
14:37
den är i lager nu, den ska bara hanteras så skickar vi ut den så snabbt som möjligt!
14:38
Okej kanon! Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

E de värt att kontakta komplett.se kundtjänst för att kolla vart man ligger i kön eller de bara gilla läget med datumet på hemsidan?

Antar kundtjänst har nog att göra...

Visa signatur

Baaahh