3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Kontaktade elgiganten nyss eftersom jag upptäckte att de på något vänster plockat en skitgammal address till mig när jag fyllde i personnummer. (trots att jag manuellt fyllt i min address innan).

De sa att de inte kunde ändra addressen förrän paketet skickats och de hade ett kollinummer.
Kanske är så att de beställer kortet direkt i mitt namn från leverantör. Men enligt henne skulle jag vara med i första batchen som skulle skickas ut 30e sep.

Beställde MSI 3080 ventus på fredagen 18e som en ren backuplösning eftersom jag inte fick tag på FE. Får väl se om det faktiskt stämmer. Tummen upp för elgiganten isåfall.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Skickas inte kortet senast nästa vecka från Shark så blir det avbeställning.
Stod I Lager när jag beställde,fult av dom.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@jorgen69:
Samma sits här, pengarna har dragits och ordern står under "bearbetning" sen 24 timmar tillbaka...
Suuuuuuck

Permalänk

Avbröt min order på Sharkgaming, gått över 24 timmar och har inte ens fått en beställningsbekräftelse.

Permalänk
Medlem

Candyraver frågar: E de värt att kontakta komplett.se kundtjänst för att kolla vart man ligger i kön eller de bara gilla läget med datumet på hemsidan?

@candyraver:

nej, absolut inte. Jag har varit i kontakt med dom den 17'de (179 i köen, och dom kunne inte svara på nåt, bara en massor av pladder om att vi kan inte se vart nån finns i kön, lovar inget etc....)

Samma igår då jag kontaktade dom, stod 28 stk. 3090 i lager-status, och när jag väl beställde - var dom pist borta. Samma rutin som den 17. sept.

Kontaktade chatten igjen, samma tråkiga svar, vi vet tyvärr inte, kan inte lova dig nåt blah blah...

Permalänk
Medlem

@Slackjaw805:

Kevin
Fri, 09/25/20 5:01 pm

Hej, vi kan ikke sælge grafikkort løst desværre, så din ordre er annulleret.

Blir inga grafikkort från Shark Gaming om man vill köpa dom lösa...
Jahapp, full build Zen 2 då... (För så jäkla mycket snabbare blir väl inte Zen 3?)

Permalänk
Medlem

Komplett är en av mina favoriter vad gäller hårdvara, men jag tycker dom kunde ha hanterat detta mycket bättre.

Ifrågasätter även deras hantering av tur och ordning vid beställning.

Beställde 3080 TUF OC 17 sept, order bekräftad 15.05, ( orderstatus nu: 7 oktober),
24 hours later, den 18 sept, beställer en till 3080 TUF OC, den har idag fått status skickad. 🤔

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Kontaktade också Elgiganten nyss. Fick till svar att mitt kort kommer att finnas på postombud den 30e september. Då borde dom alltså fått in en del kort redan nu?

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Kontaktade också Elgiganten nyss. Fick till svar att mitt kort kommer att finnas på postombud den 30e september. Då borde dom alltså fått in en del kort redan nu?

Då hoppas jag att mitt 30:e datum också stämmer! Passar bra med tanke på att min skärm jag beställt nån dag sedan också blev försenad till 30:e september..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Då hoppas jag att mitt 30:e datum också stämmer! Passar bra med tanke på att min skärm jag beställt nån dag sedan också blev försenad till 30:e september..

Det gör det säkert! Vilket datum beställde du?
Köpte faktiskt också en skärm för några dagar sedan. Känns skönt att ta två steg upp mot ultra wide.

Permalänk
Medlem

@Fortitude Vilket kort beställde du? Min orderstatus på Strix står det bara reserverad, inget datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

@Frddy98 Vilket kort beställde du? Min orderstatus på Strix står det bara reserverad, inget datum.

Står reserverad på min också, men fick ett digitalt kvitto där det står när jag förväntas få hem det. Därför dubbelkollade jag med kundtjänst och det stämde. Beställde asus tuf oc.

Permalänk
Medlem

HAr ni beställt på Elgiganten kan ni även gå in på
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...
och följa instruktionerna där för att se när ni ska få leverans

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan inte ens få igenom en beställning på elgigantens sida, bara blinkar till och kortet ligger kvar i korgen... suck...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Det gör det säkert! Vilket datum beställde du?
Köpte faktiskt också en skärm för några dagar sedan. Känns skönt att ta två steg upp mot ultra wide.

Beställde den 18:e. Då var beräknad leverans 23:e, men blev sedan framflyttad till 30. Tidigare i tråden nämnde jag att chatt-supporten sa till mig att jag inte kan avbryta min order längre då den redan "skickats från centrallager". Får jag kortet nästa vecka är jag glad att de inte avbröt den, med tanke på hur leveranstiderna ser ut på andra håll. Fingers crossed nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Kontaktade elgiganten nyss eftersom jag upptäckte att de på något vänster plockat en skitgammal address till mig när jag fyllde i personnummer. (trots att jag manuellt fyllt i min address innan).

De sa att de inte kunde ändra addressen förrän paketet skickats och de hade ett kollinummer.
Kanske är så att de beställer kortet direkt i mitt namn från leverantör. Men enligt henne skulle jag vara med i första batchen som skulle skickas ut 30e sep.

Beställde MSI 3080 ventus på fredagen 18e som en ren backuplösning eftersom jag inte fick tag på FE. Får väl se om det faktiskt stämmer. Tummen upp för elgiganten isåfall.

Vänta va? Det lät skumt i förhållande till vad jag hört, pratade med elgigantens support idag också och då sa dem januari för mitt kort. Har beställt samma modell och beställde den 17:e runt 22.00 så någon har fel. Enligt det mail jag har fått hittills så ska det dyka upp 1:a oktober dock så vet inte vad jag ska tro.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

Vänta va? Det lät skumt i förhållande till vad jag hört, pratade med elgigantens support idag också och då sa dem januari för mitt kort. Har beställt samma modell och beställde den 17:e runt 22.00 så någon har fel. Enligt det mail jag har fått hittills så ska det dyka upp 1:a oktober dock så vet inte vad jag ska tro.

Samma modell också? Mitt mail sa 30e och på telefon bekräftade de samma datum utan att jag ens frågade om det. Jag firar inte förrän jag har det i handen.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Samma modell också? Mitt mail sa 30e och på telefon bekräftade de samma datum utan att jag ens frågade om det. Jag firar inte förrän jag har det i handen.

Japp, msi 3080 ventus, enligt mailet och smset jag fick är det 1:a oktober, var bara hen i supporten som sade januari så hen kanske hade fel.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Beställning via Nvidia kan ta 24-72 tim innan det bekräftas helt, så sitt lugnt och fint i båten

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

Jag hoppas verkligen att jag får mitt Asus Tuf 3080 från Elgiganten nästa vecka eller så.
För jag kör på ett 680 gtx därför jag var dum nog att sälja mitt 2080 ti....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Oneirogen:

Komplett är en av mina favoriter vad gäller hårdvara, men jag tycker dom kunde ha hanterat detta mycket bättre.

Ifrågasätter även deras hantering av tur och ordning vid beställning.

Beställde 3080 TUF OC 17 sept, order bekräftad 15.05, ( orderstatus nu: 7 oktober),
24 hours later, den 18 sept, beställer en till 3080 TUF OC, den har idag fått status skickad. 🤔

Tjena.
Detta låter ju riktigt underligt. Det skall inte vara möjligt.
Kan du återkomma med dina ordernummer via PM så vi kan följa upp detta?
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett:

yep, jag skickar pm.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Ojdå, god morgon!

Nån kommentar till RTX 3080 lager status?

Permalänk
Avstängd

@Bosseisverige:

Hela Swec just nu

Känns ju tyvärr som om man kanske kommer behöva vänta till januria..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 23/9 och har bara status Reserverad.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC
Beställningsvara, förväntas i lager 26 september 2020, 1 st.
Beställt 17/09/2020 15:55
Komplett

Permalänk
Medlem

Väntar också på ett Strix OC. Avbokar resterande beställningar direkt ett kort blivit skickat.

Elgiganten: 2020-09-30
Webhallen: "Vi rekommender dig inte att avboka, om vi säger så"
Inet: 2020-11-02, 2021-01-04.
Komplett: 2020-10-22, 2020-10-17 2020-10-12.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Komplett skrev följande på Facebook igår hur det fungerar med leveranser:

"Det kommer flera leveranser i veckan med blandad mängd från olika leverantörer. Så fort vi får info från leverantörerna så skjuter vi in det i affärsystemet som då uppdaterar respektive order utefter köplats. ex: har vi 100 per i kö för kort X och får info om att vi får 30st av kort X på onsdag så kommer de 30 första i kön att få ett uppdaterat datum som säger onsdag. Medan resterande behåller ett senare (preliminärt) datum"

Permalänk
Medlem

Så här skrev Elgiganten till mig när jag frågade om hur jag låg till i "kön" på Asus RTX 3080 TUF OC Gaming,

Jag la min beställning 09/17 kl 16:34. Jag hoppas detta bara är taget direkt från produktsidan där det också står "FÖRVÄNTAD LEV JAN 2021" för dem som beställer idag 🙃

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk

@aleves:

Jag ringde och frågade specifikt om detta, och beskedet var att den 30:e september(det datum man fått via Mail) fortfarande gällde, datumet på hemsidan ska vara om man beställer idag.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P