Knapp för att lägga till code-taggar

Permalänk
Medlem

Knapp för att lägga till code-taggar

Forumet saknar för tillfället en knapp för att lägga till code-taggar runt inklistrad kod när man skriver ett nytt inlägg, vilket innebär att nästan alla nybörjare som söker hjälp i programmeringsdelen av forumet klistrar in sin kod oformaterad och måste bli tillsagt att använda [code][/code].

Jag kan förstå om ni vill hålla gränssnittet enkelt och inte lägga till knappar för varenda bbcode-tagg, men just code måste vara taggen som oftast inte används när den egentligen borde det.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej perost,

Tack för dina synpunkter. Jag tar och lyfter det internt om vilka knappar vi bör inkludera inuti vår toolbar som standard.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Om ni inte vill lägga till alla möjliga taggar som exempelvis code eller spoiler, kan ni har en pop-up eller motsvarande med lista på möjliga taggar samt exempel?

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Mycket bra idé att utöka vilka knappar som finns att välja mellan. Och bra idé att ha de mindre använda i en popup eller kanske en expanderbar knapp som visar alla. BSC har ju nästan alla knappar men bättre om det är inbyggt.

Har även reagerat på att snabbsvar har en länk till bbcode:na man kan använda men inte när man skriver ett vanlig svar.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema, m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vi känner till att innehållet i vår toolbar är bristfällig fortfarande. Det är inget som är planerat att ändras i närhet, nu-Q1. Vad som händer i Q2-frammåt vet jag inte ens själv ännu.