Apple spikar datum för nytt evenemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill verkligen ha en iPhone MEN det är en sak jag inte fattar. Morsan har en iPhone SE 2020 och det finns ingen bakåtknapp?! Varken fysisk eller på samma ställe på skärmen. Istället tycks bakåtknappen vara appspecifik och finnas allokerad på olika ställen på skärmen beroende på vilken app man använder? På vissa appar hittar jag ingen bakåtknapp och tvingas därmed stänga ned appen istället när jag navigerat fel för att sedan börja om?! Vad gör jag för fel? Eller är det tänkt att det ska vara så fatalt idiotiskt? Om jag hittar en väg runt det problemet köper jag en iPhone 12, annars inte. Kan någon förklara hur man ska göra?

Man använder gester istället. Exempelvis swipa med fingret från vänster till höger för att gå tillbaka till föregående vy.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jag avskyr iPhone men om det stämmer med mindre format är det ju grymt najs. Mer av det! Hoppas fler gör så.
(Själv beställde jag en Google pixel 5 pga att formatet är smidigt. Har väntat länge på att hitta ny mobbe med vettig storlek.)

Permalänk
Medlem

Eftersom billiga Ipad fick behålla lightning kontakten denna generation också så tror jag pnnu mindre på usb-c tyvärr.

Jag fattar verkligen inte resonemanget här... de har ju usb-c only på massa saker, varför inte allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Eftersom billiga Ipad fick behålla lightning kontakten denna generation också så tror jag pnnu mindre på usb-c tyvärr.

Jag fattar verkligen inte resonemanget här... de har ju usb-c only på massa saker, varför inte allt?

Finns rykten som säger att dem tar bort porten helt nästa år och kör bara trådlöst! Då vill man inte mellanlanda på usb-c. Personligen tycker jag det låter helknäppt, trådlöst är inte alls på den nivån, ser hellre usb-c ett par år!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apropå 5G och USA:

https://appleinsider.com/articles/20/10/09/half-of-iphone-use...

Det är inte lätt när operatörerna redan visat 5G som uppkoppling i flera år.