Söker: Program som blockerar uppdateringar

Permalänk
Medlem

Söker: Program som blockerar uppdateringar

Jag måste koppla in mitt digitala flipperbord ut på nätet.
Problemet är att den får absolut inte uppdateras. Windows 10, två grafikkort, 2 ljudkort och vissa andra mjukvaror.
Varför den under flera år stått "offline" är pga: att en uppdatering av någon hårdvara/mjukvara kan ta sönder alla inställningar i datorn.
Har ni erfarenhet av vissa program som blockar alla möjliga uppdateringar?
Det kryllar med dem men jag litar inte på allt som finns. Jag vill höra hur ni tänker.
/ ALLRAM!

Permalänk
Medlem

Vad behöver den åtkomst till på nätet? Du skulle ju kunna konfigurera nån extern brandvägg som blockerar allt utom de adresser du specifikt låser upp. Då kommer inte Windows att kunna uppdatera, eftersom kontakten med Windows-servarna är blockerad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inaktivera Windows Update i Group Policy Editor. Men däremot finns Group Policy Editor bara i Pro.

Permalänk
Medlem

Jag behöver installera stram på maskinen för att sedan kunna ladda hem nytt Pinball system så säga 🙂

Jag ska kika på brandvägg funktionen.
Men hade absolut underlättat med ett program som blockade allt som inte ska uppdateras