PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Pre-order av PS5 tillgänglig här. Ingen aning om det är en tillförlitlig sida eller ej dock.
https://thegamesdept.com/sony-playstation-5?search=playstatio...

Beräknas komma till deras lager 21 december.

Var inne och kollade på deras Instagram, kollade kommentarerna. Verkar vara en scam tyvärr, hade inte köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Sidan ser riktigt suspekt ut och man kan inte betala via Faktura eller Paypal.
Det är frestande men jag vågar nog inte då det inte finns något tillräckligt säkert betalningsalternativ.

Hittade följande:

https://www.trustpilot.com/review/thegamesdept.com#:~:text=do...

http://worldscamalert.com/thegamesdept-review/

Tack. Jag tog bort länken nu så folk inte blir lurade.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Japp, förra tisdagen: #18796118

Är man förberedd och har lite tur så borde man ha hyffsade chanser att få tag i en när Elgiganten öppnar upp försäljning igen. De ska förvarna på deras instagram och förhoppningsvis tipsar någon här som följer de där.

Man kan ju hoppas... Men spammade du F5, eller hur bar du dig åt?

Permalänk
Medlem

Jag hade beställt digital från Amazon.
Det var billig 4300 typ. Kan vara nån fel med denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Jag hade beställt digital från Amazon.
Det var billig 4300 typ. Kan vara nån fel med denna?

Jag har en likadan beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Jag hade beställt digital från Amazon.
Det var billig 4300 typ. Kan vara nån fel med denna?

Priserna på amazon.se verkar ändra sig från "svenska" priset till att ibland vara billigare och en rätt ojämn siffra. Min amatörteori är att när det är det svenska priset så finns varan på det svenska lagret men när priset är lägre så finns den på lager i något annat land (tyskland/spanien/?) och skickas hit. Jag gissar också att det lägre priset konverteras från en utländsk valuta utan att svensk moms och kopieringsavgift etc läggs på.

Jag köpte till exempel PS5 Dualsense charging station när den en kort tid låg på 268.87kr men normalt sett så det svenska priset 399kr. Även Dualsense kontrollern var ett tag billigare på amazon.se men nu har de andra butikerna justerat sitt pris närmare.

Ska jag gissa vidare så är det här något som kommer att rättas till när de får lite mer styrsel på den svenska sidan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PriPPs123:

Man kan ju hoppas... Men spammade du F5, eller hur bar du dig åt?

Hade vid tidpunkten en dålig anslutning så F5'ade då och då i väntan på att mer skulle dyka upp i lager. När PS5or väl var köpbara så F5'ade jag ganska tätt i hopp om att få tag i en, verkade sippra ut konsoller hela tiden.

Vid 12-tiden hade jag tagit lunch och hade inte koll på sidan så missade starten vid 12-tiden. Såg vid något tillfälle, 12:10-12:15 att det fanns konsoller så började försöka jaga tag i en och tillslut fick jag en.

Hade vid den tidpunkten fått flera PS5or i korgen som inte gick att slutföra köp på så var något förvånad när jag tillslut fick tag i en. Hade en hos Netonnet där faktura inte gick igenom som jag förlorade ganska tidigt på morgonen. Vilket nog var lika bra då de verkar ha haft rejäla probem att leverera.

Förberedelse och sen tålamod och en rejäl gnutta tur så är nog chanserna rätt hyffsade. Hoppas personligen att fler Sweclockare får tag i en och inte att en massa scalpers får tag i konsoller. Och att leveranserna går lika smidigt som för oss som köpte 19 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade vid tidpunkten en dålig anslutning så F5'ade då och då i väntan på att mer skulle dyka upp i lager. När PS5or väl var köpbara så F5'ade jag ganska tätt i hopp om att få tag i en, verkade sippra ut konsoller hela tiden.

Vid 12-tiden hade jag tagit lunch och hade inte koll på sidan så missade starten vid 12-tiden. Såg vid något tillfälle, 12:10-12:15 att det fanns konsoller så började försöka jaga tag i en och tillslut fick jag en.

Hade vid den tidpunkten fått flera PS5or i korgen som inte gick att slutföra köp på så var något förvånad när jag tillslut fick tag i en. Hade en hos Netonnet där faktura inte gick igenom som jag förlorade ganska tidigt på morgonen. Vilket nog var lika bra då de verkar ha haft rejäla probem att leverera.

Förberedelse och sen tålamod och en rejäl gnutta tur så är nog chanserna rätt hyffsade. Hoppas personligen att fler Sweclockare får tag i en och inte att en massa scalpers får tag i konsoller. Och att leveranserna går lika smidigt som för oss som köpte 19 november.

Hej! Ska man vara inne på en av versionerna och hela tiden uppdatera sidan tills knappen ”köp” lyser till? Eller var är det bäst att man refreshar? När man lyckats lägga en i kundvagnen är den inte då reserverad under en viss tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weho:

Hej! Ska man vara inne på en av versionerna och hela tiden uppdatera sidan tills knappen ”köp” lyser till? Eller var är det bäst att man refreshar? När man lyckats lägga en i kundvagnen är den inte då reserverad under en viss tid?

Den är inte reserverad i korgen. Dom skulle ha någon kö till betalning men den failerade totalt. Jag hade en i korgen och valde fraktsätt och skulle betala men det gick sedan Inte och den var slut. Av en slump kollade jag igen vid 13.30 och då gick det att genomföra beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Den är inte reserverad i korgen. Dom skulle ha någon kö till betalning men den failerade totalt. Jag hade en i korgen och valde fraktsätt och skulle betala men det gick sedan Inte och den var slut. Av en slump kollade jag igen vid 13.30 och då gick det att genomföra beställningen.

Fyfan.. hemsk känsla att vara påväg att betala och sen får reda på att det inte fungerar😅 kanske inte ska ha allt för höga förhoppningar om att få något då..😭

Men kan man vara inne på en av versionerna eller rekommenderas det att uppdatera sidan ute i ”sökresultaten”, hoppas du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thatdude12:

Jag ringde nyss MediaMarkt och de sa att de fått in en del nu och min order (2020-09-18) kommer att skickas nu i dagarna så jag kan förvänta mig det i veckan. Ville bara göra ett inlägg så ni som har ungefär samma beställningsdatum som mig vet ungefär hur ni ligger till. Detta svaret fick jag iaf!

Har du fått något bekräftelseemail?

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Har du fått något bekräftelseemail?

Inte mer än det första när jag bokade. De sa att man får spårningslänk när det skickats från lagret och det väntar jag på fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weho:

Fyfan.. hemsk känsla att vara påväg att betala och sen får reda på att det inte fungerar😅 kanske inte ska ha allt för höga förhoppningar om att få något då..😭

Men kan man vara inne på en av versionerna eller rekommenderas det att uppdatera sidan ute i ”sökresultaten”, hoppas du förstår vad jag menar.

Första gången var jag inne på produktsidan och refreshade, andra så sökte jag upp konsolen i sökfältet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Weho:

Hej! Ska man vara inne på en av versionerna och hela tiden uppdatera sidan tills knappen ”köp” lyser till? Eller var är det bäst att man refreshar? När man lyckats lägga en i kundvagnen är den inte då reserverad under en viss tid?

Jag skulle rekommendera att ha själva produktsidan öppen. Förra gången fick en del tag i snabbare genom att söka och klicka köp via sökresultat på Elgiganten, vilket jag inte fått att fungera. Kan ha blandat ihop med någon annan sida också.

För mig var bara modellen med läsare intressant så hade den öppen medans jag uppdaterade då och då. Går bägge bra skulle jag rekommendera att ha bägge produktsidor öppna i varsitt fönster.

Ingen reservation utan får man en i korgen måste man slutföra ordern så snabbt som möjligt, därav vikten att se över inloggning, man bör redan vara inloggad, och gärna testa en beställning på sidan om man är ovan så man är bekant med Elgiganten steg och förfarande. Men slutför inte ordern, såvida det inte är något som ändå ska köpas då.

För mig var det enklast att ha allt färdigt, inloggad och klar, adresser och telenummer uppdaterat och till och med verifierat att klarna fungerar som det ska. Betala med kort tar längre tid och ger andra bekymmer medans fakturan är enklare att ta bort om det blir fel.

Underlättar om man har ett jobb eller studier där man kan sitta vid en dator och inte är alltför upptagen med annat. Själv jobbade jag hemifrån den dagen och gick rätt bra att kombinera jakt och jobb, även om jag föredragit att slippa distraktionen och köpt som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thatdude12:

Inte mer än det första när jag bokade. De sa att man får spårningslänk när det skickats från lagret och det väntar jag på fortfarande

Har din order ändrats om du loggar in på ditt konto hos mediamarkt?

Permalänk
Medlem

Vågar man tro på att MM hör av sig denna vecka?

Permalänk
Medlem

CyberPhoto gjorde en kreditkontroll på mig inatt må tro att de har ps5 på ingång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

CyberPhoto gjorde en kreditkontroll på mig inatt må tro att de har ps5 på ingång?

Gjorde samma på mig

Permalänk
Medlem

Webhallen är fasen sämst av alla affärer , de som bokade förra året har ÄNNU inte fått sina konsoler

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Gjorde samma på mig

Man vill ju inte köpa för många konsoler nu av misstag

Permalänk
Skrivet av sifri:

Man vill ju inte köpa för många konsoler nu av misstag

Köper du för många nu så sälj vidare till din omgivning till inköpspris, finns säker många som tycker att scalpers är jordens avskum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Webhallen är fasen sämst av alla affärer , de som bokade förra året har ÄNNU inte fått sina konsoler

Det är väl en sak, inte deras fel (nåja...) att de har en fruktansvärt hög efterfrågan.
Det som gör de sämst är ju att de hela tiden sagt "DET GÅR I KÖORDNING NATIONELLT, INGA AVSTEG!" och sedan börjar det krypa fram att det visst var butiksspecifika köer som de kan mixtra med lite som de vill. I alla fall som det verkar utifrån andra i tråden.

Permalänk
Medlem

Verka inte bli något 09 släpp iaf fråga EG

Permalänk
Skrivet av sifri:

Verka inte bli något 09 släpp iaf fråga EG

Skulle gissa på att de kommer att annonsera det på deras IG idag och kommer att säljas imorgon...

Permalänk
Medlem

Kommer EG ens släppa något idag? Känns elakt av dem att publicera något på instagram om de inte har intentionen att göra en ny release. Vi sliter bara ut våra F5-tangenter....oh well kanske behöver ett nytt tangentbord från EG om det ska fortsätta såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Verka inte bli något 09 släpp iaf fråga EG

vart hade du hört att det skulle vara ett släpp nu vid 9?

sista jag såg ifrån dem var att de skulle annonsera på sin instagram när de kommer öppna för en sista booking innan jul ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av sifri:

Verka inte bli något 09 släpp iaf fråga EG

Tänkte samma. Kunde sovit lite längre istället :(. Sitter Med Elgiganten och deras IG på ena skärmen. Laddade ner ett chrome-tillägg som autorefreshar var tionde sekund.

Permalänk
Skrivet av sifri:

Verka inte bli något 09 släpp iaf fråga EG

De skrev dock "Mer info kommer snart. Håll ut. 👏🏻 Se till att följa oss på Instagram för uppdateringar!" på instagram igår, så gissningsvis dyker det upp info innan deras eventuella släpp

Permalänk
Medlem

Enligt en kompis som jobbar på Elgiganten och kan se deras lagersaldo + förväntade leveransdatum till huvudlagret stod det fortfarande ingenting i deras system om när de kommer in när han tittade igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

De skrev dock "Mer info kommer snart. Håll ut. 👏🏻 Se till att följa oss på Instagram för uppdateringar!" på instagram igår, så gissningsvis dyker det upp info innan deras eventuella släpp

De diskuterades kring 09 släppt i tråden haha 😂