Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Få tag i en hög kostymväst?

Hej,
Jag har sökt rätt länge efter en kostymväst som går högt upp mot slipsen, likt sådana man kan se i gamla mafioso-filmer (se bild). Jag beställde denna från Zalando som jag tyckte såg ut att gå rätt högt upp, men när den anlände så märkte jag till min besvikelse att den var lika låg som alla andra jag hittat.

Någon som vet var man kan få tag på en väst som går ungefär lika högt som den nedan?

Tack på förhand

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kollat herrbutiker som faktiskt sysslar med ’skräddade’ plagg? Zalando är fel ställe. Suit Supply är väl någorlunda mainstream.

Permalänk
Medlem

Dobell.se

Har köpt 10tal västar därifrån och är för det mesta väldigt nöjd, särskilt med lite durare västar.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Kollat herrbutiker som faktiskt sysslar med ’skräddade’ plagg? Zalando är fel ställe. Suit Supply är väl någorlunda mainstream.

Suit Supply hade tyvärr inga sådana västar jag är ute efter. Åtminstone inte i svart (vilket jag borde ha specificerat är färgen jag är intresserad av).

Skrivet av Oedlan:

Dobell.se

Har köpt 10tal västar därifrån och är för det mesta väldigt nöjd, särskilt med lite durare västar.

Dobell hade två såna höga, svarta västar som jag är ute efter. Gillade dock inte designen/materialvalet. Den ena var för glansig och den andra hade knappar gjorda av nån märklig, mjuk variant. Ser lite "B" ut i mina ögon.

Tack till er båda för tipsen!

Visa signatur

---