Dator till mitt KFA2 GeForce RTX 3060 1-Click OC 12 GB (Tips, atm tillgängligt på Netonnet)

Permalänk

Dator till mitt KFA2 GeForce RTX 3060 1-Click OC 12 GB (Tips, atm tillgängligt på Netonnet)

Hej,

Fick äntligen tag på ett 3060, nu behöver jag lite tips för att sätta ihop mitt bygge.
Datorn ska användas till 1080-spelande (hög fps), då min skärm inte stödjer mer. (ny skärm - inte detta året iaf)

Inet - Datorbyggaren, printscreena/dela - vad ni vill

Pris (utan grafikkort) = Max 15000 sek, 32 gb ram - ett måste.

Stort tack, vänner!

Permalänk
Medlem

Måste bara få fråga.. Men varför 32 gb ram om du nu bara ska spela?

Permalänk

Alla frågor är välkomna!
Jag är absolut ingen expert, därför jag frågar om hjälp.

Kanske missförstått nedan från tillverkarens hemsida?

Systemkrav:
Operativsystem erfordras Linux (64-bitars), Windows 10 (64-bit)
Min RAM-storlek 32 GB
Erforderligt nätaggregat 550 W
Extra krav 8-stifts PCI Express-strömkontakt

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt 3060 med 16gb ram i datorn. Har inga problem, tror nog de SBS hos tillverkaren

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skåningpåvift:

Alla frågor är välkomna!
Jag är absolut ingen expert, därför jag frågar om hjälp.

Kanske missförstått nedan från tillverkarens hemsida?

Systemkrav:
Operativsystem erfordras Linux (64-bitars), Windows 10 (64-bit)
Min RAM-storlek 32 GB
Erforderligt nätaggregat 550 W
Extra krav 8-stifts PCI Express-strömkontakt

Du kan verkligen bortse från det där med 32 GB (även Windows 10, finns drivers ned till Windows 7), finns inget underlag bakom det "kravet".
Om du inte hittar ett väldigt prisvärt paket så har väl priserna också gått upp väldigt mycket på ram på sistone, inte läge att kasta ut en massa extra.

Förmodligen är det väl en rekommendation som översatts till något som mer liknar ett krav mer eller mindre.

Edit: Kan tillägga att det står ungefär samma på mitt kort, har ett KFA2 3070 av samma variant.
Dessutom står det
"Extra krav 2 x 8 stifts PCI Express-strömkontakt "
..... när kortet bara har en kontakt. Påpekade det för netonnet men verkade inte som att personen jag chattade med hade någon koll, kravet står kvar hur som helst.

Kortet fungerar bra men skulle inte sätta allt för mycket vikt vid vad de skriver.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Bra beskrivet, uppskattas!