Permalänk
Inaktiv

Legion 5 Pro Kernell Power 41 fel

Har 1-2gg dagligen den senaste veckan fått kernell power 41 crash

"Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts."

Ingen katastrof men lite irriterande då datorn startar om mitt i allt. Händer vid vanlig surf.

Någon ide om vart man ska börja felsöka, en googling ger ju alla möjliga tänkbara scenarier.

Har updaterat alla drivrutiner och chipset och bios osv till det senaste idag.

Permalänk

Hade det också på min, började efter jag gjorde en ny ominstallation, har för mig att det var grafikdrivrutinen som spökade.

Har du testat köra på både AMD och Nvidia kortet?

Et tips är att ta ner whocrashed och scanna loggarna för att få mer info, eller kolla igenom dom manuellt

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara grafikdrivrutinerna här ochså

crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 466.27 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.

Vad bytte du till för drivare? har inte provat att växla kort

Permalänk
Medlem

Testa ladda ner driver från Lenovo Vantage.

Permalänk
Inaktiv

, gjorde det nu och då körde den in några snäpp älldre drivare. Får köra så ett tag och se om problemet försvinner.

Permalänk
Skrivet av anon910:

, gjorde det nu och då körde den in några snäpp älldre drivare. Får köra så ett tag och se om problemet försvinner.

Nvidiadrivisen som spökar

Permalänk
Inaktiv

jepp, verkar funka än så länge.