Permalänk

Era tips på skärmköp

Hej allihop!

Jag behöver er expertis!

Jag och frugan ska införskaffa oss varsin skärm efter att gjort om kontoret här hemma. Dock är det en jäkla djungel och vänder mig därför till er.

Vi har dock några kriterier som behöver uppfyllas.

1. Skärmarna ska vara 34'' curved.
2. Inte kosta mer än 7000:- styck.
3. Gärna så litet djup som möjligt, så skärmen kommer så nära väggen som möjligt.
4. Ska kunna gå att justera i höjd.

Vet att det inte bygger mycket på vad de ska användas till. Men det kommer vara ytterst begränsat med spel från mitt håll. Annars kommer det vara mest för kodande och generellt arbete.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag använder denna skärm https://www.inet.se/produkt/2216918/lg-35-ultrawide-35wn75c-2... väldigt bra för spel och mycket annat.

Permalänk
Medlem

Dell S3422DW kanske!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

G34WQC Har fått bra recensioner, dock är det ju också mer en "gaming" skärm. Dellen som ronz tipsa om verkar ju också riktigt nice, dell har ju erbjudande på den skärmen nu också. Gigabyten har en lite skarpare kurva på 1500r än dellen's 1800r.

Om spelande/hög refreshrate inte är så viktigt finns det ju 60-75 hz skärmar man kan titta på.