Bevisa kryptovalutas ursprung mining?

Permalänk
Medlem

Bevisa kryptovalutas ursprung mining?

Hej!

Har sålt av mina dogecoin som jag minat 2013. Nu kräver banken underlag på att jag har fått dem via mining.

Går det ens att visa underlag på detta? Har redan visat utdrag ifrån blockchain med överföringar till/från min plånboks adress.

Dem kräver oxå att jag ska kunna bevisa att det är min plånbok med ett regisrerat namn? Det går ju inte att göra i dogechain klienten..

Någon som har tips på svar hur man ska kunna visa underlag på detta?`

Citerar banken nedan

Hej A,

Tack för ditt inskickade underlag.

Vänligen notera att all kommunikation med vår avdelning sker genom denna funktionslåda.

I dagsläget behöver vi kompletterande underlag för att förstå pengarnas ursprung och transaktionskedja. Det som efterfrågas är följande:

Vi erfordrar fortfarande underlag som kan styrka hur kryptovalutan ursprungligen införskaffats, kom ihåg att du behöver tydligt kunna uppvisa hur kryptovalutan ursprungligen införskaffats med väsentlig dokumentation:
Har kryptovalutan minats erfordras underlag som tydligt kan uppvisa detta.
Om kryptovalutor inhandlats erfordras transaktionskvitton från din bank som styrker samtliga ursprungsköp av kryptovalutan. Du behöver kunna uppvisa vilka medel som använts för att inhandla kryptovalutan med.

Den inskickade dokumentationen gällande DogeChain och ledgern/kontotudraget framgår det inte att du står som ägare på kontot eller de utförda transaktionerna, det framgår heller inte saldot efter varje utförd transaktion, vänligen komplettera med detta.

Permalänk
Medlem

@Alling kanske kan bistå här?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort när du mineat och sålt dina doge? Du har mineat via en pool och sedan med jämna mellanrum skickat dina rewards till en ledger?

Hur sålde du dina doge?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

Du behöver plocka ut dina utbetalningar från den pool du mine:at från och sedan göra någon genomsnittsräkning på det, gissningsvis finns inte denna kvar så du sitter lite i gråzonen och får efter bästa förmåga försöka förklara.