Vad är detta i min påse oxpytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så går det när man tar bort såsen
Jag har jobbat med några som inte heller läst vad det var för mat de tog till lunchen, en gick och klagade på kycklingen för "den smakade väldigt underligt och hade konstig konsistens och konstig sås" de i köket såg ut som frågetecken och pekade på skyltarna om att de serverade panerad fiskfile och inte "kycklingnuggets"
En annan tog sås från fel maträtt (troligen i tron att det var ketchup) och vräkte på ordentligt med Sambal oelek, han klarade första tuggan innan han började se väldigt besvärad ut och vi andra började förstå vad han gjort och började skratta.
https://www.youtube.com/watch?v=3YLkLOYrswU

Grannen berättade om en gång när han sov på hotell i samband med konferensmöten. När en hotellgäst från Asian stod framför i kön på frukost buffén och slog till med den fina kombinationen havregrynsgröt och kokt korv. Grannen funderade bara att det där var en kombination som inte är intresserad av testa.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag vågar inte ens tänka på vad du tvingas äta en vanlig dag som inte anses vara lyx :/

Antar att övriga i familjen inte har samma smak och då får man "lyxa" med att äta vad man vill när man är ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Grannen berättade om en gång när han sov på hotell i samband med konferensmöten. När en hotellgäst från Asian stod framför i kön på frukost buffén och slog till med den fina kombinationen havregrynsgröt och kokt korv. Grannen funderade bara att det där var en kombination som inte är intresserad av testa.

Kan tänka mig att de trodde det var congee!

EDIT: Eller en motsvarighet iaf, de vet nog hur riktig congee ser ut antar jag.

Permalänk
Medlem

Hahaha fick mig ett gott skratt iallafall 😁😂

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Kan tänka mig att de trodde det var congee!

EDIT: Eller en motsvarighet iaf, de vet nog hur riktig congee ser ut antar jag.

tycker ju inte att ris pudding/gröt passar med kokt korv heller

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad