Återkommande dialogruta

Permalänk

Återkommande dialogruta

Hej.
Titt o tätt dyker det upp en dialogruta som säger "Lars Galaxy S20" och "Enheten har antingen slutat svara eller så har den kopplats ifrån".
Misstänkte att appen Din Telefon kunde vara inblandad. Knappen Avinstallera är tyvärr gråmarkerad för den.

Alla tips på hur man kan få bort dialogrutorna mottages tacksamt.

(Har Windows 10)

Permalänk
Medlem

Om du inte använder Phone app så ta bort den.
Instruktioner här:
https://winaero.com/uninstall-remove-your-phone-app-windows-1...

stavfel
Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Hej.
Titt o tätt dyker det upp en dialogruta som säger "Lars Galaxy S20" och "Enheten har antingen slutat svara eller så har den kopplats ifrån".
Misstänkte att appen Din Telefon kunde vara inblandad. Knappen Avinstallera är tyvärr gråmarkerad för den.

Alla tips på hur man kan få bort dialogrutorna mottages tacksamt.

(Har Windows 10)

Jag tror inte det har med Din telefon app o göra. Låter som om du anslutit den till datorn via en kabel och att det kan vara glapp i kabeln

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag tror inte det har med Din telefon app o göra. Låter som om du anslutit den till datorn via en kabel och att det kan vara glapp i kabeln

Nja, sista tiden har jag förvisso anslutit telefonen via kabel ett antal korta tillfällen, för att kopiera några foton därifrån. Det har gått bra, utan glapp i kabeln.
Och de där dialogrutorna har inte kommit när jag tagit bort kabeln, utan när som helst.

Undrar om det finns något sätt att förhindra sådana här dialogrutor, oavsett orsak till att de dyker upp?
Kanske något i registret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Hej.
Titt o tätt dyker det upp en dialogruta som säger "Lars Galaxy S20" och "Enheten har antingen slutat svara eller så har den kopplats ifrån".
Misstänkte att appen Din Telefon kunde vara inblandad. Knappen Avinstallera är tyvärr gråmarkerad för den.

Alla tips på hur man kan få bort dialogrutorna mottages tacksamt.

(Har Windows 10)

Hej, sedan igår har jag fått samma problem med min telefon/dator.
Jag har avinstallerat alla enheter samt tagit bort sammankopplingar men rutan dyker fortfarande upp. Det kan tillomed dyka upp 7-15 st rutor..
Har du lyckats få stopp på det?

Permalänk
Skrivet av stampi:

Hej, sedan igår har jag fått samma problem med min telefon/dator.
Jag har avinstallerat alla enheter samt tagit bort sammankopplingar men rutan dyker fortfarande upp. Det kan tillomed dyka upp 7-15 st rutor..
Har du lyckats få stopp på det?

Ledsen för sent svar.
Det gick inte att avinstallera appen Din Telefon. Men den är inaktiverad. Och dialogrutorna har slutat komma:)