Sonys nya Playstation 5 ger trots mindre kylare lägre temperaturer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Har aldrig varit med om ett så pass dåligt konsolsläpp, det har alltid varit bristvara vid release men aldrig såhär länge.
Förvisso har de ju haft covid och scalpers mot sig.

Dom har sålt över 10 miljoner ex och är bäst säljande Sony konsollen någonsin. Och det gäller nog inte bara "sålda exemplar" med tanke på att dom uttrycker sig såhär, så har dom alltså aldrig skeppat så många konsoller tidigare inom detta intervall:

"While PS5 has reached more households faster than any of our previous consoles, we still have a lot of work ahead of us as demand for PS5 continues to outstrip supply,”

https://www.theverge.com/2021/7/28/22597784/sony-ps5-playstat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

PS5 kör dock på samma frekvenser oavsett om du har den gamla eller nya kylningen, oavsett om den står fritt eller i dåligt ventilerat utrymme. Samma frekvenser även om du skulle kyla ner konsolen till 10 grader.

Fast om du skulle kyla ner den till 10 grader så kommer den automatiskt dra mindre från väggen än vad den skulle göra vid 70 grader... Det är det jag menar..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Dom har sålt över 10 miljoner ex och är bäst säljande Sony konsollen någonsin. Och det gäller nog inte bara "sålda exemplar" med tanke på att dom uttrycker sig såhär, så har dom alltså aldrig skeppat så många konsoller tidigare inom detta intervall:

"While PS5 has reached more households faster than any of our previous consoles, we still have a lot of work ahead of us as demand for PS5 continues to outstrip supply,”

https://www.theverge.com/2021/7/28/22597784/sony-ps5-playstat...

Mycket möjligt men det är ändå inte 10milj som har nått slutkund, bra siffror för Sony men som slutkund är det inte speciellt roligt.
Har hållit mig till PS sen PS1 men jag kommer absolut inte köpa någon när tillgången ökar med tanke på att konsolen redan kommer vara gammal då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Mycket möjligt men det är ändå inte 10milj som har nått slutkund, bra siffror för Sony men som slutkund är det inte speciellt roligt.
Har hållit mig till PS sen PS1 men jag kommer absolut inte köpa någon när tillgången ökar med tanke på att konsolen redan kommer vara gammal då.

Playstation 5 har inte ens varit ute ett år och den är redan gammal?!
Tillgången kommer öka då Sony har säkrat ytterligare 5 miljoner enheter innan mars 2022.
Följer du denna tråd så ökar dina chanser mångfalt att du ska få tag på en maskin.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Playstation 5 har inte ens varit ute ett år och den är redan gammal?!
Tillgången kommer öka då Sony har säkrat ytterligare 5 miljoner enheter innan mars 2022.
Följer du denna tråd så ökar dina chanser mångfalt att du ska få tag på en maskin.

Det beror ju på när den kan nå den stora massan.