PWM splitter - funkar lika bra till enklare DC?

Permalänk

PWM splitter - funkar lika bra till enklare DC?

Ska totalt ha 4 fläktar i i mitt Define-C Chassi. Har ett B450-F mobo. Det kommer alltså saknas en fläkt-kontakt, så jag låter fläktarna i fronten dela på en kontakt med en splitter. Kör en PWM splitter (bra för framtiden tänker jag) även om jag har DC fläktar. Det är väl som att koppla in en 3-pin på 4-pin "som vanligt" på moderkotet gissar jag. Två original Fragtal GP-12 fläktar är väl inget problem för en fläkt-kontakt på moderkortet? 1A max läste jag, men har inte hittat info om vad GP-12 drar.

Nåt annat att tänka på? Ska ha en fläkt i taket på chassit med som utblås utöver originalet som sitter bak. Blir väl "lagom" eller?

Ha en bra helg!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

9 av 10 fall fungerar det att splitta PWM-utgångar, jag har sett problem när man börjat blanda olika märken och storlekar dock, men det är nog ingen issue för din del.

X2 GP12 ser ut att ligga på 1.32w, 0.1A cirkus på 12v, om du har tidigare modell är nog inte jättestor skillnad.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!