Två 1440-skärmar till ett eller två GPU:er?

Permalänk

Två 1440-skärmar till ett eller två GPU:er?

Hej,

Jag har två 1440-skärmar kopplade till ett GTX2080ti. Skulle jag avlasta GTX-kortet om jag istället anslöt den "sekundära" skärmen till Intel-grafiken på moderkortet?

//Håkan

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej,

Jag har två 1440-skärmar kopplade till ett GTX2080ti. Skulle jag avlasta GTX-kortet om jag istället anslöt den "sekundära" skärmen till Intel-grafiken på moderkortet?

//Håkan

I princip så kan du inte ens använda den inbyggda grafiken om du har ett externt grafikkort installerat. Visst, det går att aktivera den delen med en massa krångel, men det är absolut inte värt det, speciellt inte med ett såpass kraftfullt grafikkort som ett 2080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

I princip så kan du inte ens använda den inbyggda grafiken om du har ett externt grafikkort installerat. Visst, det går att aktivera den delen med en massa krångel, men det är absolut inte värt det, speciellt inte med ett såpass kraftfullt grafikkort som ett 2080Ti.

Min upplevelse är att det inte är det minsta krångel att köra båda samtidigt.

Men du har rätt i att det inte finns nån större mening med ett sånt pass bra kort.
Enda är väl om det blir nå strul med att t.ex. har en stream/film eller nått igång på skärm 2 medans man spelar. Ibland kan det blir problem. Då kan man ev. testa med det inbyggda.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT