Mediaspelare med stöd för Chromecast OCH undertexter?

Permalänk
Medlem

Mediaspelare med stöd för Chromecast OCH undertexter?

Hej,

Som titel. Vad använder ni för mediaspelare som klarar av att visa textning från fil, OCH dessutom skicka rasket till en Chromecast och få texterna att hänga med? VLC gör det då inte. Det har brukat fått bli nödlösningen att casta hela datorn istället men det känns så jävla otympligt.

Bonuspoäng för kompetent mediaspelare till Android som kan göra detsamma.

Normalt sett brukar det gå bra att se på film utan text, men när filmen är på thai eller när man har en liten bebis som ÄNTLIGEN sover så finns det inget annat alternativ.

Permalänk
Medlem

Är det en vanlig chromecast eller deras senaste med fjärrkontroll? Har själv senaste chromecasten + installerat Jellfyfin på min dator, samt appen på chromecasten. Funkar fin fint med subs & väldigt simpelt att sätta upp.

Hade samma problem faktiskt & satte det upp det av just den anledningen.

Testade detta också ett tag. https://getvideostream.com/ vilket har app på android
Funkade fint ibland, men strulade ibland med sync av texter. Speciellt om man pausat filmen eller vad man nu ser på.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

Plex?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av element90:

Är det en vanlig chromecast eller deras senaste med fjärrkontroll? Har själv senaste chromecasten + installerat Jellfyfin på min dator, samt appen på chromecasten. Funkar fin fint med subs & väldigt simpelt att sätta upp.

Hade samma problem faktiskt & satte det upp det av just den anledningen.

Testade detta också ett tag. https://getvideostream.com/ vilket har app på android
Funkade fint ibland, men strulade ibland med sync av texter. Speciellt om man pausat filmen eller vad man nu ser på.

Det är en Chromecast Ultra, så ingen fjärrkontroll. Men jag ska kolla in Jellyfin om det kanske funkar ändå? Eller Plex då, det hade jag inte ens tänkt på.

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det är en Chromecast Ultra, så ingen fjärrkontroll. Men jag ska kolla in Jellyfin om det kanske funkar ändå? Eller Plex då, det hade jag inte ens tänkt på.

Tack för tipsen!

Bör väl nästan finnas cast alternativ inne i appen. Vet inte hur problemfritt det blir från PC > telefon > chromecasten, mycket möjligt att det funkar fint! Annars kan man väl iofs lagra filmerna direkt i telefonen vid behov

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av element90:

Bör väl nästan finnas cast alternativ inne i appen. Vet inte hur problemfritt det blir från PC > telefon > chromecasten, mycket möjligt att det funkar fint! Annars kan man väl iofs lagra filmerna direkt i telefonen vid behov

Det funkar hyggligt åtminstone men det visar sig att subtitles ändå inte funkar på chromecast via telefonen. Däremot fungerar det om jag castar direkt till TVn så jag får väl göra det helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det funkar hyggligt åtminstone men det visar sig att subtitles ändå inte funkar på chromecast via telefonen. Däremot fungerar det om jag castar direkt till TVn så jag får väl göra det helt enkelt

Gött det funkar på något sätt iallafall!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max