Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om man gillade 4an är 5an värt ett köp? Ratingen såg rätt bedrövlig ut på Microsoft store.
https://i.imgur.com/SEftJmy.png

Jag gillade 4:an och älskar 5:an så ja det är värt det. Sen är det tydligt att det finns lite problem som vissa har och andra inte har så det kan vara dåligt betyg för det inte funkar som det ska för alla, dessutom ja det är exakt likadant som 4:an men det är därför det var givet för mig.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om man gillade 4an är 5an värt ett köp? Ratingen såg rätt bedrövlig ut på Microsoft store.

körkänslan är ju mycket likt 4an men ny karta, lite nya bilar etc är ju alltid mycket kul tycker helt klart det är ett bättre spel

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Om ni sitter på PC får ni gärna skriva något kul i beskrivningen, lägga in bild etc. Sitter på Xbox Series X så lite pilligt.

Hej tack för insläpp och jag såg att du har gjort mig till admin men jag kunde inte redigera något där inne, möjligt att jag bara missar något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkiii:

Nåt slags strul med store som gett betygen kanske? Lutar mot årets spel enligt många recensioner.

https://www.metacritic.com/game/pc/forza-horizon-5

https://www.videogameschronicle.com/review/forza-horizon-5/

Citat:

Forza Horizon 5 is the best game in the series and the best Xbox Series X/S game to date. Its flawless racing and wealth of activities are backed up by a gorgeous setting and a fantastic new progression system which encourages players to focus on the features they enjoy most. Utterly essential.

Jag börjar bli hype:ad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Köpte spelet via steam, när jag startar de kommer jag till texten och sen loggan playground games. Sen stängs det ned utan meddelanden… någon som vet?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Hej tack för insläpp och jag såg att du har gjort mig till admin men jag kunde inte redigera något där inne, möjligt att jag bara missar något.

Attans, aja, får kolla om jag kan snygga till på datorn sen. Men du borde väl kunna släppa in nya medlemmar iaf?

Permalänk
Avstängd

Redan crackat av EMPRESS, steam versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Attans, aja, får kolla om jag kan snygga till på datorn sen. Men du borde väl kunna släppa in nya medlemmar iaf?

Japp jag har släppt in en liten stackare som ville vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Köpte spelet via steam, när jag startar de kommer jag till texten och sen loggan playground games. Sen stängs det ned utan meddelanden… någon som vet?

Det där var nog det sista jag ville läsa nu Då jag råkade jag ut för samma grej med Forza Horizon 4. Och det var ett veritabelt helvete att lösa. Följde alla tips efter konstens alla regler fick det inte att fungera. Gav upp och formaterade om burken. Sen fungerade det dock.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

testa stänga av alla overlays, blev bättre för mig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Japp jag har släppt in en liten stackare som ville vara med.

Det kan mycket möjligt vara jag som du släppte in gametag Alfzor69

Har aldrig varit med i någon club på forza så vet ej vart det innebär men kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Det kan mycket möjligt vara jag som du släppte in gametag Alfzor69

Har aldrig varit med i någon club på forza så vet ej vart det innebär men kör på.

Delvis så finns det intern statistisk spelarna emellan. Du kommer att märka att längst ner på skärmen så kommer det att visas till exempel hur många vägar du har upptäckt jämfört med andra i klubben. Små roliga extra tävlingsmoment utan några särskilda krav. Jag tycker det är trevligt, det kan ibland kännas lite ensamt i FH. Att kvala in på de ”stora” listorna är ju ofta att glömma för oss vanliga dödliga. Då känns det ibland som man mest sitter och kör mot sig själv. En klubb blir en lite mindre sfär och lättare att greppa.

Sen kan man ha lite events, köra race mot varandra eller bara mötas och tramsa runt. Lite lättare att dra ihop något än att åka runt och leta efter folk.

Och så finns det ju såklart en feed där alla i klubben kan göra inlägg.

Till sist ingår klubben i en global statistik. Det kan vara kul om klubben lyckas ranka högt. Men det är väl inget man kanske ska gå och hålla andan för.

Det finns inga krav på att göra något särskilt eller vara delaktig om man inte vill, men jag tycker att det är en extra social funktion som är trevlig. Det blir ju lätt lite brusigt när några tiotals miljoner sitter och spelar…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Det där var nog det sista jag ville läsa nu Då jag råkade jag ut för samma grej med Forza Horizon 4. Och det var ett veritabelt helvete att lösa. Följde alla tips efter konstens alla regler fick det inte att fungera. Gav upp och formaterade om burken. Sen fungerade det dock.

Ja jätte kul å köpa ett spel för 1k som inte funkar..

Skrivet av Prophet^:

testa stänga av alla overlays, blev bättre för mig

Funkar inte, testat allt enligt alla guider på nätet…

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Skickade iväg en invite request till [SweC] sWeLOWBiT är min gamertag!

Permalänk
Medlem

Vart kan man stänga av Mickrofonen, så man inte hör den andra prata när man kör race där man är 5vs5 och 3 race tror det heter horizon tour med 3bilar på, jag kunde stänga av mig egna mic.

Permalänk
Skrivet av Emma242:

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Woolfd
Tror jag har en panda som bild?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag gick med i klubben igår, spelar på Series X. Har samma avatar här på Swec som profilbild på Xbox kontot.
Gt: motor sw

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Även jag har skickat en request till [SweC], StruckTuba

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Ja jätte kul å köpa ett spel för 1k som inte funkar..

Funkar inte, testat allt enligt alla guider på nätet…

Jag hade liknande problem, för mig löstes det av att uppgradera drivrutinerna till gpu'n.
Sen följdes det upp av att spelet kraschade efter några minuter.
Det löstes av att stänga av Avast. Finns lite buggar i spelet, ibland hänger sig spelet efter jag gått i mål.
Bilen kan helt plötsligt fastna i marken plus lite småsaker ibland.
Men har kul i spelet, några patchar bara så blir det kanon

Permalänk
Medlem

Jag har också bett om medlemskap i SweC, alias är KleliJohsto

Permalänk
Medlem

Jag svarar på request allt eftersom jag ser dom

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Har bett om.medlemskap, lusitopp ska jag nog heta där

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har bett om.medlemskap, lusitopp ska jag nog heta där

Japp du e medlem

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Kollade efter spelet på Steam o MS Store, men det går inte att köpa. Har det dragits tillbaka efter tidigare säljstart eller hur kan ni ha spelat det?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Kollade efter spelet på Steam o MS Store, men det går inte att köpa. Har det dragits tillbaka efter tidigare säljstart eller hur kan ni ha spelat det?

Hittar det på Steam om jag söker men du måste köpa versionen för 99.99 om du vill spela nu.

https://store.steampowered.com/app/1551360/Forza_Horizon_5/

Du sparar typ 50kr om du köper på Microsoft Storen ist.

Permalänk
Medlem

Köp gamepass istället och sen bara premium. Du kan ju köra bra många år med gamepass och ändå spara pengar förutom alla andra titlar du får tillgång till.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Japp du e medlem

Jag skickade en förfrågan.
Borde vara samma namn som mitt nick här.
Kunde inte söka efter klubbar av nån anledning så jag fick skrolla en bit på Leatherboards.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Köp gamepass istället och sen bara premium. Du kan ju köra bra många år med gamepass och ändå spara pengar förutom alla andra titlar du får tillgång till.

Hur går det där med "många år" ihop?
Gamepass PC kostar 100 kr i månaden (eller 150 kr för Ultimate).

Det kan vara ett rimligt val oavsett (förslagsvis om man har gamepass för att få tillgång till andra spel), men FH5 Premium-uppgraderingen för 400 spänn + 100kr i månaden jämfört 949 kr så kommer väl brytpunkten den sjätte månaden?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Hur går det där med "många år" ihop?
Gamepass PC kostar 100 kr i månaden (eller 150 kr för Ultimate).

Det kan vara ett rimligt val oavsett (förslagsvis om man har gamepass för att få tillgång till andra spel), men FH5 Premium-uppgraderingen för 400 spänn + 100kr i månaden jämfört 949 kr så kommer väl brytpunkten den sjätte månaden?

De brukar ha drivar emellanåt. Jag köpte 3 år för 10 :- per månad om jag kommer ihåg rätt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De brukar ha drivar emellanåt. Jag köpte 3 år för 10 :- per månad om jag kommer ihåg rätt

Ja, om man får något sådant erbjudande så blir ju situationen en helt annan.
Men samtidigt blir det ju inte så enkelt som "köp gamepass istället" om man vill spela spelet nu.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304