Gå från stationär till bärbar

Permalänk
Medlem

Gå från stationär till bärbar

Hej!

Sitter idag på en stationär dator som agerar som server för olika applikationer (Plex bla). Det är inget fel på den men på grund av utrymme i huset funderar jag nu på att ställa den i skrubben och istället komma åt den via RDP när det behövs. Då har mina tankar vandrat iväg mot att skaffa en laptop istället som jag kan använda för enklare uppgifter (surfa, kolla på Youtube osv) men även givetvis för att kunna ansluta sig till servern när det behövs. Har även ett krav att det ska kunna gå att använda sig av någon form av inspelningsprogram (ex Reaper, https://www.reaper.fm/) då vi ibland spelar in med mikrofon och gitarrer.

Har sneglat på Chromebooks, mest pga priset, och såg även att någon har fått igång Reaper på en Chromebook så det verkar ju fungera? Även RDP går att lösa med lite trix på en Chromebook.

Åsikter/förslag? Om det nu är en Chromebook som duger för mig så är ju nästa fråga vilken? Finns en hel drös med Chromebooks där ute..

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du går på chromebook spåret så har Lenovo en ny duet på gång (eller om den är släppt nu) som jag tyckte såg intressant ut.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."