Bytte chassi och nu startar ej datorn? hjälp

Permalänk

Bytte chassi och nu startar ej datorn? hjälp

Så köptes nytt chassi till flickvännen och efter jag flyttat över alla delar så startar inte datorn.
Moderkortet får ström, det lyser ett blått ljus.

Inget händer, ingen fläkt går igång eller något och jag har kopplat startknappen o sånt rätt men den går inte ens igång med en skruvmejsel mot start pin.
har testat med nytt ram och nytt nätagg men ändå inget händer. Har även tagit ut en sak i taget o testat, även tagit ut allt som inte behövs för att datorn ska starta utan tur.

Moderkort: Z97 gaming 3
grafikkort: AMD Radeon R7 series, vet ej exakt just nu
Och jag vet verkligen inte var det är
för processor tyvärr.

Men jag behöver verkligen hjälp, har ej ändrat på något och har ändå byggt ihop datorer från 0 tidigare utan problem. Vad kan det vara? ):

Permalänk
Hjälpsam

Dubbelkolla distanserna mellan moderkortet och chassit, ännu hellre plocka ut moderkortet och kör det utanför chassit för att säkerställa att inget blivit skadat i flytten.

Permalänk
Rekordmedlem

Kollat alla distanserna och monterat om alla kablar och verkligen förvissat dig om att de sitter rätt ?
Har datorn bara nån m.2 enhet du inte rört eller kan du ha flyttat om ordningen på sataenheter ?
Plockade du loss nått annat än grafikkortet och kablarna från moderkortet när du bytte låda ?

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Dubbelkolla distanserna mellan moderkortet och chassit, ännu hellre plocka ut moderkortet och kör det utanför chassit för att säkerställa att inget blivit skadat i flytten.

Jag ska testa det, men är inte så haj på allt än, vad menas med distanser?

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kollat alla distanserna och monterat om alla kablar och verkligen förvissat dig om att de sitter rätt ?
Har datorn bara nån m.2 enhet du inte rört eller kan du ha flyttat om ordningen på sataenheter ?
Plockade du loss nått annat än grafikkortet och kablarna från moderkortet när du bytte låda ?

Plockade inte loss något annat :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av spraybalsam:

rörstumparna du skruvar fast moderkortet i, kolla så ingen sådan är felplacerad (sitter någonstans där det inte är ett skruvhål)
och kortsluter något på moderkoret.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spraybalsam:

De distanser som du skruvar fast moderkortet i, de brukar inte vara förmonterade på rätt plats i en ny låda, möjligen kan några sitta på rätt plats men knappast alla så de får man skruva dit själv på rätt ställe så de passar mot moderkortet, saknas någon är det ofta inte så illa men har man för många eller inga alls brukar moderkortet kortslutas.

Permalänk
Skrivet av Linus:

rörstumparna du skruvar fast moderkortet i, kolla så ingen sådan är felplacerad (sitter någonstans där det inte är ett skruvhål)
och kortsluter något på moderkoret.

Skrivet av mrqaffe:

De distanser som du skruvar fast moderkortet i, de brukar inte vara förmonterade på rätt plats i en ny låda, möjligen kan några sitta på rätt plats men knappast alla så de får man skruva dit själv på rätt ställe så de passar mot moderkortet, saknas någon är det ofta inte så illa men har man för många eller inga alls brukar moderkortet kortslutas.
http://psionicist.online.fr/distans.jpg

Okej, ska kolla det. Det har jag faktiskt missat, tack!! Kom gärna med mer ifall det kan vara något annat

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Okej, har nu plockat ur allt o testat starta utan chassit och inget händer. Någon aning om vad det kan vara då? Alla distanser satt även rätt. Känner mig hopplös men vill inte ge upp då jag inte känner att det vore kul o köpa helt ny dator

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Okej, har nu plockat ur allt o testat starta utan chassit och inget händer. Någon aning om vad det kan vara då? Alla distanser satt även rätt. Känner mig hopplös men vill inte ge upp då jag inte känner att det vore kul o köpa helt ny dator

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spraybalsam:

Om du bara bytt lådan så är det väl nått som hänt i hanteringen elerl pga esd så plocka isär allt även komponenterna som sitter på moderkortet och bygg ihop datorn igen och hoppas på att det inte är en hårdvaruskada.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Om du bara bytt lådan så är det väl nått som hänt i hanteringen elerl pga esd så plocka isär allt även komponenterna som sitter på moderkortet och bygg ihop datorn igen och hoppas på att det inte är en hårdvaruskada.

Ja jag har gjort det så antar att det är ett hopplöst fall då, fan va synd. Tack för hjälpen!!

Permalänk
Medlem

Ta ut batteriet ett tag med nätaggregatet avslaget. Sätt tillbaka och försök igen.

Permalänk
Hjälpsam

Ta en bra bild på moderkortet så man tydligt kan se vad som är kopplat och hur så kanske vi kan få någon ledtråd

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Ta en bra bild på moderkortet så man tydligt kan se vad som är kopplat och hur så kanske vi kan få någon ledtråd

Ja men det kan ju faktiskt göra det lite lättare, fixar direkt efter jobbet!

Permalänk
Skrivet av spraybalsam:

Ja men det kan ju faktiskt göra det lite lättare, fixar direkt efter jobbet!

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske tog en bild men du bör ladda upp den på nån bilddelnigstjänst och posta länken på rätt sätt tex på https://imgur.com/upload sedan trippelprickarna och "get share links"

Och så väljer du copy link BBC code (forum) i posten på sweclockers där du vill ha bilden.

Den underliga länken du postat ger en liten tumnagel som inte går att se nått vettigt på

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske tog en bild men du bör ladda upp den på nån bilddelnigstjänst och posta länken på rätt sätt tex på https://imgur.com/upload sedan trippelprickarna och "get share links"
https://i.imgur.com/fmdIdhr.png
Och så väljer du copy link BBC code (forum) i posten på sweclockers där du vill ha bilden.
https://i.imgur.com/SdJl7Mi.png

Den underliga länken du postat ger en liten tumnagel som inte går att se nått vettigt på
https://i.imgur.com/7ChmzTz.png

HAHAHA jag dör, tack så mycket!
Här är en korrekt länk.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spraybalsam:

HAHAHA jag dör, tack så mycket!
Här är en korrekt länk.

https://i.imgur.com/ISWz5YP.jpg

Ja men fortfarande en extremt liten bild som inte går att se nått på.

Permalänk
Medlem

Kolla så att kontakten för startknappen(power) sitter rätt på moderkortet eventuellt prova att vända på den.