Samsung S9 plus som det ej går att aktivera wifi på?

Permalänk
Medlem

Samsung S9 plus som det ej går att aktivera wifi på?

Hej, mycket märkligt fel. Men jag kan alltså inte aktivera wifi på tjejens Samsung Galaxy S9 plus. Rutan är helt gråad och när jag trycker på aktivera så blir den blå en liten stund, sen grå igen. Det går heller inte att göra en återställning utav nätverksinställningarna.

Jag har testat allt jag kunnat googla fram om alla möjliga fel. Har försökt tömma cache på telefonens inställningar till och med

@Samsung Vad kan det vara för fel? Måste jag fabriksåterställa hela telefonen? Jag har gjort en total backup på den.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Börja med en återställning, Skulle inte det hjälpa så är det nog mainboard som behöver bytas

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Återställning verkar inte hjälpa tyvärr.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Är detta något som kan fungera? "safe mode"

safe mode

Eller ansluta till wifi när flygplatsläge på, läste jag i någon tråd? Skum lösning dock.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Samsung Sverige

Det låter sannerligen som att WiFi't i telefonen faktiskt är trasig om inte ens en factory-reset gör jobbet. Men det är förstås svårt att utvisa på detta vis. Jag rekommenderar att du tar kontakt med Samsung Support.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Nu är telefonen fabriksåterställd men wifit är omöjligt att få igång. Jag pratade med Samsungs support som jag lät logga in på telefonen och det enda de hittade var att batteriet inte var optimerat. Det skulle kunna påverka wifit enligt Samsung för om man har dåligt batteri så börjar vissa kretsar stänga ner. Men troligtvis är det fel på en krets. Telefonen är nu inskickad på service och den har fortfarande reklamationsrätt så jag hoppas på att få den lagad utan kostnad.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.