Permalänk
Medlem

Hörlurar och glasögon

Tja

Nån som har nått bra tips på lurar som funkar med glasögon?
De jag har nu gör så att öronen värker efter ett tags användande.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Vilka har du nu? In-ears lär väl fungera bäst kan jag tänka mig, men over-ears borde inte trycka på öronen heller. On-ears kanske blir jobbigt.

Permalänk
Rekordmedlem

Använder du dem hemma vid datorspelande så skaffa terminalglasögon och anpassa bågarna så de passar med lurar, skalmarna kan tex vara på utsidan lurarna eller böjas på nått annat sätt som inte skapar extra tryck.

En lur jag har men som du antagligen inte vill köpa (begpris från 10 000 kr) men som teknisk skulle funka är AKG K-1000, den är helt öppen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett par bågar i lättmetal som är väldigt smala vid öronen av just anledning att jag vill kunna använda dom med over ear hörlurar.

Kan också rekommendera Beyerdynamic 770 Pro. lätta, lagom tryck på huvudet och mjuka kuddar.

Permalänk
Medlem

Har använt Beyerdynamic DT770 i flera år nu med glasögon. Nu har jag glasögon med väldigt tunna bågar men innan det körde jag med tjockare bågar och de var bekväma då också

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vanliga overear med minnes-skum brukar funka för mig. Bytte kuddarna på mina gamla Audio-Technica till tredjeparts med minnesskum. Däremot slets de kuddarna ut över tid, men det går ju att köpa nya.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Jag kör med enkla Razer Nari Essentials och dom har en kanal i kuddarna för glasögon. Har använt dom i typ 18 månader med glasögon utan några som helst problem. Väldigt sköna.

Om de är de bästa ljudmässigt och sådär det låter jag vara osagt :P. Dom är i alla fall oerhört fula om det är något man bryr sig om (vilket jag inte gör)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Bågar av metall och platta bågar.
De flesta headset har funkat för mig men de med tygkuddar känns bäst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Använder HD650, har haft 2 olika bågar och båda känns bra.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Tack för feedback!!

Jag har terminalglasögon med tunna bågar vid datorn, Beyerdynamic DT770 saknade dock mic
Sitter i dag med Plantronics nån kontorsmodell tror jag.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xDroid:

Beyerdynamic DT770 saknade dock mic

Du frågar alltså inte efter hörlurar utan ett headset? Och du har inte funderat på en separat mikrofon?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kör med Beyerdynamic Custom One eller Audio Technica ATH-M50X over-ear lurar tillsammans med en ModMic som jag kopplar på de lurar jag för tillfället vill använda. Funkar utmärkt med glasögon.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan väl vara att byta ut glasögonen mot en monokel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Ett alternativ kan väl vara att byta ut glasögonen mot en monokel?

Testade det, men då skaver det i ögonen istället 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du frågar alltså inte efter hörlurar utan ett headset? Och du har inte funderat på en separat mikrofon?

Ja jag var vädligt otydlig med det 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDroid:

Tack för feedback!!

Jag har terminalglasögon med tunna bågar vid datorn, Beyerdynamic DT770 saknade dock mic
Sitter i dag med Plantronics nån kontorsmodell tror jag.

Jag kör med en sån här: https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless (finns kabel version också som är billigare)

Fina med en sån här separat mic och headphone lösning är ju att du kan byta ut dem individuellt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad->Ljud

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kan också köra med vilka stora hörlurar som helst och bara byta ut kabeln mot en med mic, typ så här:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B07S5KT8CL/ref=pd_sbs_5/261-571...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag väcker liv i denna gamla tråden.
Efter snart 38år, har jag insett att synen har blivit sämre, och att jag nu behöver glasögon.

Efter att ha vart hos optiker och gjort synundersökning, fick jag det bekräftat.

Idag fick jag hem dem, och det var ju skillnad.
Kollade lite tv, och scrollade mobilen.
Allt känns jätte bra faktiskt.

Men.. Nu satte jag mig för att lira lite BF2042 och drog på mig hörlurarna (SteelSeries Arctis 7 2019)
Inte obekvämt kanske, men allt sitter dåligt :/

Hjälp mig med tips, ni som har glasögon <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB