egen domän för mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av falkon0046:

Är det Cloudflare du använder?
Har du koll på om det finns någon annan som anses bra?

Hittade info på sweC att Loopia inte stod högt i kurs..

Det finns nog ingen bra anledning att inte använda Cloudflare, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig hitta någon annan.

Jag har personligen aldrig haft problem med Loopia sedan jag köpte mitt domännamn hos dom för kanske 20 år sedan, men jag har bara haft domännamn och LoopiaDNS hos dom tills relativt nyligen. Då flyttade jag till Cloudflare och sparade 160kr per år eller vad LoopiaDNS kostade.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det finns nog ingen bra anledning att inte använda Cloudflare, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig hitta någon annan.

Jag har personligen aldrig haft problem med Loopia sedan jag köpte mitt domännamn hos dom för kanske 20 år sedan, men jag har bara haft domännamn och LoopiaDNS hos dom tills relativt nyligen. Då flyttade jag till Cloudflare och sparade 160kr per år eller vad LoopiaDNS kostade.

Hej och tack för info, tecknade mig för Cloudflare ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falkon0046:

Hoppar på tråden lite, har idag domännamn via Loopia som inte tillåter DKIM, vilket är ett krav för att ha eget domännamn via Icloud.
Vilket domänleverantör är bäst om man vill få det att funka med DKIM och Icloud?
Man borde väl kunna flytta domännamnet?

Nog för att det finns bättre leverantörer än Loopia, men både DKIM och DMARC är TXT records, vilket Loopia absolut har stöd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falkon0046:

Hoppar på tråden lite, har idag domännamn via Loopia som inte tillåter DKIM, vilket är ett krav för att ha eget domännamn via Icloud.
Vilket domänleverantör är bäst om man vill få det att funka med DKIM och Icloud?
Man borde väl kunna flytta domännamnet?

Jag har Loopia som DNS host och har satt upp DKIM på Zoho utan problem.