Google släpper Steam till Chrome OS

Permalänk
Melding Plague

Google släpper Steam till Chrome OS

I enlighet med tidigare uppgifter släpps nu en tidig alfaversion av spelklienten Steam till utvalda Chromebook-datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Någon som har en av de kompatibla datorerna och är sugen på att testa? Vore kul att höra hur bra/dåligt det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Någon som har en av de kompatibla datorerna och är sugen på att testa? Vore kul att höra hur bra/dåligt det fungerar.

Det låter som något du borde kunna köra utlägg på

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Någon som har en av de kompatibla datorerna och är sugen på att testa? Vore kul att höra hur bra/dåligt det fungerar.

Ni borde köpa in en och göra lite speltester tycker jag

Jobbar med chromebooks men inte någon av dessa och vi lär aldrig ha de dyrare varianterna.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Någon som har en av de kompatibla datorerna och är sugen på att testa? Vore kul att höra hur bra/dåligt det fungerar.

Outsourcing är dagens största hot mot svenska marknaden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför någon köper en dyr och hög specad Chromebook? Kan verkligen inte alls se poängen med de. Jag kan förstå de som kostar 1500-2000 (kanske).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Kan någon förklara varför någon köper en dyr och hög specad Chromebook? Kan verkligen inte alls se poängen med de. Jag kan förstå de som kostar 1500-2000 (kanske).

Man sitter kanske sitter endast i Google's miljö och har inte behov av annat. För IT underlättar det väl också iom att Google kommer med hantering av dessa chromebooks likt AD för Microsoft.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Man sitter kanske sitter endast i Google's miljö och har inte behov av annat. För IT underlättar det väl också iom att Google kommer med hantering av dessa chromebooks likt AD för Microsoft.

Jag kan se fördelarna med administration (och begränsningarna) och priset (de billigare varianterna) av de för t.ex. skolor. Men att köpa en hög speccad för 6-7k+?

Permalänk

Jag är en lycklig ägare av en Acer Chromebook Spin 713 (CP713-3W).

Jag har gjort lite snabba tester, och jag kan bara säga att prestandan är vad man kan förvänta sig. Jag får dra ner allt till minimum och sänka upplösningen. Detta har ju mer att göra med hårdvaran än själva ChromeOS. I praktiken blir det ju som att köra Steam genom Linux, du får leva utan de spelen med anti-fusk system och de andra kompatibilitets problem som Proton innebär.

Det går inte att jämföra med upplevelsen jag har i ZorinOS (Ubuntu baserat) med min Lenovo Legion 5, som har AMD Ryzen 5600H, Nvidia 3060, 32GB ramminne.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.