Den perfekta stormen för grafikkort.

Permalänk
Medlem

Den perfekta stormen för grafikkort.

Det finns faktorer som bör, om inte individuellt leda till överutbud på grafikkort inom kort.

Ust en stablecoin som är designad för att reflektera 1 usd klarar inte att hålla sina nivåer. Krypto faller som en sten. Om inte på grund av detta så i korrelation med.

Etherum har sjunkit med 20! % på 24h.
Detta tillsammans med att en ny generation grafikkort är på väg med avsevärt mycket högre prestanda till rimligare prisnivåer.

Fortsatt höga elpriser Mer miljötänk kring krypto och kovertering till proof of stake tror jag kommer leda till en kraftig ström miners som till varje pris måste avveckla sina grafikkort innan de tappar värde ytterligare.

Addera till detta en global lågkonjuktur som också bör leda till minskad aptit på icke-nödvändiga produkter.

Det som kanske talar för höga priser på grafikkort skulle möjligen vara att ökad arbetslöshet ofta leder till goda siffror i spelbranschen.

Sammantaget tänker jag (som inte är någon speciell) Att det kommer gå att komma över billiga grafikkort inom kort.

Jag hör gärna andras tankar kring detta!

Permalänk
Medlem

Inte riktigt perfekt, det behövs mera konkurrens från Intel, en tredje spelare. Tyvärr verkar första generationen vara sämre än väntat, med tanke på att Intel hela tiden sålt inbyggd grafik.