PDP Gaming Dual Ultra Slim Charge System fråga(Xbox controller charger)

Permalänk

PDP Gaming Dual Ultra Slim Charge System fråga(Xbox controller charger)

Jag har en PDP Gaming Dual Ultra Slim Charge System till mina 2 XBOX one V2 Kontroller.

Jag la märket till att batteripacket i kontrollern består av 2 st celler som påminner om AAA batterier.
Själva batteripacket är NIMH 1100mah på 2.4v. Och själva batteripacket består av 2 celler som påminner om AAA batterier. Fast dessa batterier är 1-2 mm kortare än AAA batterier.
Någon som vet vad detta kan vara för typ av celler?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag har en PDP Gaming Dual Ultra Slim Charge System till mina 2 XBOX one V2 Kontroller.

Jag la märket till att batteripacket i kontrollern består av 2 st celler som påminner om AAA batterier.
Själva batteripacket är NIMH 1100mah på 2.4v. Och själva batteripacket består av 2 celler som påminner om AAA batterier. Fast dessa batterier är 1-2 mm kortare än AAA batterier.
Någon som vet vad detta kan vara för typ av celler?

Är cellerna på 1.2 v lär det vara NiMH för det är ju kemin som bestämmer det och någon annan typ av celler som har den spänningen lär inte förekomma i nån enklare massproducerad sak idag. Att de är lite kortare är kanske för att det från början är en AAA cell som är i en sorts "adapter" för 1100mAh kapacitet är ju väldigt lite om det är en AA cell men passar till en cell i AAA storlek.
Eller så är det en helt egendesignad cell de använder, det finn många industriceller med lite andra mått tex om man väljer nått med löd eller svetsanslutning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.