Steelseries släpper värstingheadsetet Arctis Nova Pro

Permalänk
Melding Plague

Steelseries släpper värstingheadsetet Arctis Nova Pro

Steelseries uppgraderar Arctis-serien med Arctis Nova Pro som ses som en regelrätt uppföljare till uppskattade Arctis Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

4099?! Va fasen tänkte dom där....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

4099?! Va fasen tänkte dom där....

Det är säkert bra lurar osv.. men ja.. det priset.. nej.
Det skulle vara om dom faktiskt visar sig vara så bra att även kräsna lägger undan hörlurarna dom har specifikt för musik.
Men det lär inte hända.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jag tänkte först, kanske några hörlurar för mig. Sedan hör jag folk här klaga på priset och jag kollade upp de gamla och de var mycket budget. Nå jag får se när tester kommer.

Bättre batteritid, dubbla batterier, och trådbunden gillar jag. Användningsområde mer professionellt och det måste vara fungera, helt oacceptabelt om de slutar fungera. Dubbla batterier är då skitbra, kunna köra kabel likaså. Självklart bör man ha ett alternativ vid sidan av ändå, men detta känns bra.

Permalänk
Medlem

Oj, det var Saftigt. Men ljudet kanske motiverar det?
Kör sen 5år tillbaka på ett par SteelSeries Siberia 840 sjukt nöjd med kvalitén på dem. Köpt ett par nya batterier till dem och priset var billigast på steelseries egna hemsida. Så om ljudet motiverar det hade jag inte haft några problem att köpa dessa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Är faktiskt ytterst tveksam till att Steelseries har ljud som presterar värt 4000 kr.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

För trådbundet förstår jag det, men vid trådlöst är det lite svårare. Sure det finns den trådlösa modmicen vilket är jäkligt bra men trådlösa hörlurar är lite svårare tycker jag, som inte kör BT helst till datorn.

Finns definitivt en market som vill betala bra pris för ett par bra trådlöst headset.

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Gaming ofta lika med produkt som produceras i megastora mängder och är prispressade. Inte minst ser man det på laptops, där högpresterande icke gaming laptops ofta är svindyra. När det gäller hörlurar så kan Gaminghörlurar ha prioriterat microphone och brusborttagande.

Så jag kan kanske köpa gaming fast det jag inte kommer använda dem till gaming. De ska dock inte ha ett gamingutseende.

När det gäller andra hörlurar så finns det ingen som direkt imponerar på mig vad jag vet, alla har de egenskaper som gammal Bluetooth, dålig mic etc. Och det jag gör är att vänta in recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Extra krusiduller för antingen minimal skillnad, eller MYCKET mer pengar. Låter svinbra det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

Det är för mycket meck!
Något jag saknar från "riktiga" hörlurar men som mina steelseries har är möjligheten att köra två ljudkällor samtidigt och kunna justera volymen/balansen mellan dem. Så när man spelar så har man game och chat som olika ljudkenheter i windows eftersom headsetet exponerar dem så. Detta gör att man kan justera ner spelljudet när man sitter och pratar strategi med en ratt på headsetet.
Även trevligt när man jobbar och sitter i teamsmöte och någon kör en huddle på slack - mutea teams och ändra balansen till 20/80 teams/slack och kör huddlen parallellt.

Att ha separat mic (även om den är monterad på hörlurarna så måste man fixa med batteri på den också) och ett par vanliga hörlurar känns riktigt oattraktivt för min del.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Jag kör enbart trådlöst. Har ett par Sony WH-1000XM3, dessa går absolut inte att gamea med pga hög latens.
Antar att det är likadant för de flesta "icke-gaming" lurar. Så därav får jag hålla mig till det.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

arctis pro är ett väldigt bra headset. Synd att denna ska kosta 4dubbelt så mycket.

Permalänk
Medlem

Har den förra och absolut bästa hörlurarna jag har haft någonsin. Skulle direkt köpa samma om mina gick sönder.

Fint med uppdaterad modell. Blir dessa direkt om det händer något med nuvarande

Permalänk
Medlem

Jag har Arctis Pro Wireless och är nöjd med det. Skulle dock inte betala fulltpris för det (3200kr). Jag köpte mitt på rea för 1500kr. Hoppas att Steelseries kommer att göra liknade reor med Nova.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

För trådlöst vete tusan alltså.
Dels är det vanligen en hel del fördröjning på trådlösa lurar med bluetooth.

Men sedan låter det rätt så meckigt att ha två olika system att som ska sättas igång/stängas av - och hållas laddade.

Jag tror helt enkelt det finns ett större mervärde i vad trådlösa spelheadsets erbjuder i funktioner, hantering och responstider och det är värt att offra lite ljudkvalite för att få det där.

Skulle man skaffa något med sladd så skulle jag däremot välja din lösning - helt klart.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Extra krusiduller för antingen minimal skillnad, eller MYCKET mer pengar. Låter svinbra det där.

Minimal skillnad? Antar att du ej bryr dig om ljud nå värst mycket. För samma pengar kan du få något MYCKET bättre ljudmässigt. Vet inte vart du får ”mycket mer pengar” ifrån?

Det är svinbra det här

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Har ett par SteelSeries Siberia 800 trådlös som jag har varit väldigt nöjd med under dessa år. Tycker det dubbla batterisystemet är super, man behöver aldrig tänka på att ladda lurarna, vilket är riktigt skönt.

Är ju lite sugen på att köpa dessa nu då nuvarande är 6 år gamla och är rätt sliten, men 4000 är fan saftigt (köpte nuvarande för 1600 på rea).

Permalänk
Medlem

jösses, för det priset ska det ha ANC som kan konkurrera med sony och bose.

Permalänk
Medlem

Blivande BF artikel som går för halva priset.
Förstår fortfarande inte att vissa betalade fullpris för arctis pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Blivande BF artikel som går för halva priset.
Förstår fortfarande inte att vissa betalade fullpris för arctis pro

Hahaha, fick exakt samma tanke. Släpps precis i bra tid för att gå ner fint i pris till närmaste rea.

Betalade 1600 SEK för Arctis Pro Wireless för två år sedan. Tänker mig ungefär samma prispunkt denna gång.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag gillar Steelseries, har själv två par Arctis Pro (köpte båda på rea på elgiganten, på tok för dyra), för bättre lurar för att snacka i telefon med finns fan inte. Under pandemin har de räddat många möten på jobbet, för plantronics-lurarna är riktigt usla. Dock så blir de a) på tok för varma runt öronen för fort och 2) mic:en är inte direkt optimal för oss med stora huvuden. Att sedan en Röde-mikrofon+stativ+evo4 interface+akg 240-headset blir BILLIGARE och låter FEMTIOELVA gånger bättre i alla led, gör att jag blir rätt tveksam till "uppdateringen", men har garanterat sin kundkrets och visste man inte bättre skulle man nog köpt det för att uppgradera gamla lurarna.

EDIT: Vill tillägga att mitt ena par Arctis Pro dog luren på typ 2 dagar innan garantin tog slut, var inga problem -- bara bryta sönder dem, lämna in för återvinning så skickade de ett par nya. Kundsupporten hos Steelseries är riktigt jävla vass.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Hotswap batterier är värt en del ur min åsikt!

Permalänk
Medlem

Behöver byta ut mina Arctis Pro (sladd) så det här var en trevlig nyhet!

Köpte för 3,689kr på Steelseries egna shop (10% rabattkod finns där just nu). Blev Xbox-versionen då den fungerar till alla plattformar.

Permalänk
Medlem

Som ägare till ett par Arctis Pro wireless, samt sony mdr1000x och Bose qc35, så är väl min åsikt att köp inte skiten. Att ha två batterier att byta mellan är en bra idé, men batteriet håller knappt en dag, och mina sonylurar som nu är 5-6år håller 3-4x så lång tid. Ljudet är dessutom värdelöst ifall man gillar musik. Tänk Blaupunkt från en gammal scaniabuss. Det enda de duger till är teamsmöten, och där fungerar de riktigt bra. De tar inte upp lika mycket ljud från omgivningen som mina andra lurar.

Så ska man lägga 4000kr, köp något bra.

Permalänk
Medlem

Alltså bara nej!
Arctis Pro är ett bra headset för funktionaliteten. Ljudet är kasst.
4099:- är vansinne för ett Steelseries.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Steelseries mjukvara gör att för mig skulle det inte spela någon som helst roll om de gör världens bästa hörlurar.
Haft en mängden strul med att datorn inte kan gå ner i vilo-läge på macos eller att den bara inte plötsligt upptäcker mina Arctis Pro.

Allt för många av dessa hårdvarutillverkare som knyter sina hw till dåligt utvecklad mjukvara. Samma sak med Razer.
Ska man få något att fungera i Linux är det rätt mycket stök.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag kommer aldrig förstå mig på gaming headsets..

Köp en modmic, sen lägg resten av pengarna på ett par riktiga hörlurar från respektabla märken så som; Beyerdynamic, Sennheiser, Bowers & Willkins, Philips osv..

………….

Trådlöst och noisecanc mic.
Modmic så kommer hela granhuset höras i discord
Sen inget som säger man kan ha två lurar / headset

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Röde-mikrofon+stativ+evo4 interface+akg 240-headset

Låter som rätt mycket grejer att pyssla med jämfört med 1 knapp.

Permalänk
Citat:

Ljud från sändare och bluetooth-enhet kan spelas upp samtidigt

Så jag kan sitta och spela samtidigt som jag tar ett samtal/Spotify/Youtube i mobilen 🤔 Det låter ju onekligen som en trevlig funktion.