Jag försöker hitta ett tyst TKL keyboard för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

Jag försöker hitta ett tyst TKL keyboard för gaming.

Enda kravet är egentligen att det ska vara väldigt tyst. Har försökt se om det finns tysta mekaniska men det verkar vara rätt så kört.
Spelar i princip bara WoW och Dota numera

Vad ska jag ha?

Kollat på detta: https://www.webhallen.com/se/product/319573-Logitech-G915-TKL...

och mekaniskt men kanske inte är så tyst som jag hoppas: https://fnatic.com/products/mini-streak-rgb-tenkeyless-silent...

Fnatic MiniStreak med Mx Silent Red är vad jag kör hemma.

Det är tystare än de flesta plastiga vanliga membrantangentbord jag kört hemma och på jobbet, eftersom de har små dämpgummin både på nedslag och uppsläppsdelen. Särskilt om man dessutom lär sig att inte trycka ner i bott, då är det ruskigt tyst, men spelar man spel och hamrar på så är det ändå väldigt behagligt ljud.

Har provat en del billiga TKL-membrantangentbord från bland annat Elgiganten (NOS eller vad det hette) och de klackade mer än mekaniska vanliga MX Red, så det gav jag bort XD

Sitter på ett billigt HP-tangentbord på jobbet nu och vid varje uppsläpp skramlar tangenterna till så det låter mycket mer än hemma, så jag ska se om det finns möjlighet att få ett silent TKL här med

Jag köpte den gamla modellen med ett underbart löstagbart handledsstöd också, men det verkar de ha tagit bort nu.
Hursomhelst är jag väldigt nöjd med det.

Som en bonus fick jag dessutom separata Ä och Ö-tangenter skickade till mig, gratis från supporten (från de tyska layouterna antagligen), då jag frågade om de hade såna, för att jag avskyr de "nordiska" plottriga versionerna med tre symboler intryckta på en knapp

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Razer DeathStalker V2 Pro Tenkeyless är nog bland det tystaste jag testat och dessutom klart stabilare tangenter/switchar än G915. Om det sen är bättre att skriva på har jag inte bestämt mig för än. Mer/fler intryck gällande dessa tangentbord finns här #19719630.